magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Biznes online – od czego zacząć?

-
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
21 komentarzy
10 MIN READ

Biznes online to pożądany sposób zarabiania wielu osób. Dlatego. W tym artykule podpowiem ci jak zacząć, bo musisz zrobić pierwszy krok, aby móc zrobić kolejne.

Na wstępie muszę obalić pewien mit. Nie jest prawdą, że biznes online jest bezstresowy i mniej wymagający niż biznes stacjonarny. Nie jest też prawdą, że nie wymaga żadnych nakładów finansowych – wymaga, po prostu część kosztów jest nieco inna. Jest natomiast prawdą, że daje wiele możliwości zarobkowania, a wśród nich:
  • produkty cyfrowe i/lub fizyczne – opcji jest tak wiele, że nie sposób wymienić wszystkich, bo w zasadzie wszystko co możesz sprzedać stacjonarnie, możesz sprzedać również za pośrednictwem sklepu internetowego. Co więcej wiele firm właśnie tak robi i w zw. ze zmieniającymi się nawykami zakupowymi konsumentów, przenoszą część biznesu do Internetu. Ale skupmy się na biznesie online, a ten co do zasady nie ma stacjonarnych sklepów i punktów obsługi.
    Najpopularniejsze obecnie produkty to książki (w wersji cyfrowej eBooki), kursy online, projekty graficzne, planery, raporty, nagrania audio, pliki do pobrania i samodzielnego wydruku etc.

    zarządzanie projektami

    Muszę tutaj dodać, że osobiście jestem zwolenniczką produktów cyfrowych, bo są dla mnie doskonałym sposobem na wprowadzenie idei less waste w małej firmie, co ma dla mnie ostatnio bardzo dużą wartość.

  • usługi – to chyba najfajniejsza opcja na start, bo wymaga najmniejszych nakładów finansowych i skupia się wokół twojej specjalizacji, co daje bardzo istotną wartość jaką potencjalnie jest wysoka jakość świadczonych usług. Wśród usług możemy wyróżnić np. tworzenie blogów, sklepów i stron internetowych, projektowanie graficzne, pozycjonowanie, konsultacje online, audyty online etc.

  • afiliacja – sprawdzi się doskonale u osób, które lubią sprzedawać i mają zbudowaną społeczność, a polega na sprzedaży produktów innych osób z wykorzystaniem programów partnerskich.

  • abonamenty – dynamicznie rozwijający się model sprzedaży, w którym udostępniamy coś za opłatą na określony okres czasu, który można przedłużyć ponowną płatnością. Może to być dostęp np. do platformy, oprogramowania, grupy na Facebooku etc.
Jak już niejednokrotnie powtarzałam, jestem ogromną zwolenniczką miksów, czyli dywersyfikacji jako modelu biznesowego. O tym na czym polega i u kogo się sprawdzi, pisałam w osobnym artykule więc po prostu odsyłam i zachęcam do lektury. Ale. Wróć, OK?
biznes online

od czego zacząć?

biznes online
Skoro już wiesz, co możesz sprzedawać, czas na kilka kroków, które warto (a nawet trzeba) wykonać na początku, gdy myślimy o zbudowaniu biznesu online.

I Ustal komu i co chcesz sprzedawać

To chyba kluczowy element, bo ustalenia z tego etapu determinują twoją ofertę, strategię i kanały sprzedaży, dlatego na spokojnie ustal:
  1. komu chcesz sprzedawać,
  2. co możesz mu zaoferować,
  3. poznaj konkurencję.
Cóż, domyślam się, że nieco cię zaskoczyłam, bo większość osób szuka najpierw pomysłu na biznes. To całkiem popularna praktyka. Ale. Ja zachęcam cię do zastanowienia się z kim chcesz pracować (kto ma być twoim klientem), a dopiero później – co możesz mu zaoferować, jako rozwiązanie jego problemów (pomysł na biznes). Dokładnie tak zrobiłam tworząc tego bloga i Monkey Business, co w formie case study opisałam tu.
Niezwykle ważnym punktem na tym etapem, jest również zbadanie rynku i poznanie swojej konkurencji. Pominięcie tego kroku to 1 z 20 najczęściej popełnianych błędów przez przedsiębiorców. Naprawdę znajomość konkurencji przynosi w zasadzie same korzyści, bo zamiast wymyślać koło na nowo, możesz je po prostu udoskonalić i w ten sposób wyróżnić się na tle swojej konkurencji.
>> PRZECZYTAJ Bezkonkurencyjnie bez konkurencji czy konkurencyjnie na jej tle, jak wolisz? 
Oczywiście na tym, początkowym etapie z pomocą przyjdzie stworzenie biznes planu, który jest doskonałym punktem wyjścia do tworzenia dalszych strategii biznesowych.

II Wybierz kanały sprzedaży

Opcji jest kilka, ale pamiętaj, że każda ma swoje plusy i minusy, a osobiście jestem zwolenniczką stosowania kilku, bo w ten sposób masz szansę dotrzeć do klientów o różnych preferencjach zakupowych.
  1. Sklep internetowy – jest o tyle fajny, że możesz go w pełni dostosować do swoich preferencji i oczekiwań klientów. Pozwala również, w pełni zautomatyzować proces sprzedaży od prezentacji oferty, przez płatność, wybór formy dostawy (w przypadku produktów fizycznych) lub wysyłkę bezpośrednio po zaksięgowaniu płatności (produkty cyfrowe), na wystawieniu faktur kończąc. Możesz go zbudować np. na WordPressie z wykorzystaniem wtyczki WooCommerce, którą wykorzystałam w swoim sklepie lub na platformie e-commerce, jak np. Shoplo.
  2. Platformy sprzedażowe typu Allegro, Etsy, Pakamera – plusem na pewno jest fakt, że są to rozwiązania gotowe czyli nie musisz tworzyć strony i całego procesu sprzedaży. Minusem natomiast jest m.in. prowizja od sprzedaży, która zostaje pobrana bezpośrednio po transakcji i ograniczony sposób personalizacji, a także fakt, że wśród innych produktów konkurencji, twój może nieco zginąć w tłumie.
  3. Facebook – postanowiłam go wymienić osobno, ponieważ to dodatkowa funkcja profilu. Mam ją na swoim fanpejdżu, gdzie zamieściłam produkty ze swojego sklepu oraz wszystkie darmowe, które zamieszczam na blogu w formie prezentów dla czytelniczek.
    Po kliknięciu w wybrany produkt, można przekierować zainteresowaną osobę do innej witryny np. sklepu lub do Messengera, gdzie poczyniacie ustalenia co do zasad zakupu. Sklep na Facebooku nie jest obecnie jeszcze nazbyt popularny w Polsce, ale chyba całkiem fajny dla osób, które chcą totalnie zminimalizować koszty rozpoczęcia swojej działalności. Osobiście polecam nie jako jedyny, a jako dodatkowy kanał sprzedaży.

III Znajdź najskuteczniejsze sposoby promocji

Oczywiście samo posiadanie platformy sprzedażowej, jeszcze nie gwarantuje sprzedaży. Piff. Paff. Pfff. Im szybciej zrozumiesz, że platforma to zaledwie narzędzie sprzedażowe, tym lepiej dla twojego biznesu. Teraz najważniejsze aby potencjalni klienci dowiedzieli się o twoim produkcie i abyś sprowadziła ich na stronę sprzedażową.
Form promocji jest ogrom, tylko od ciebie zależy, które wybierzesz, a najlepiej te najskuteczniejsze, w kontekście twojej, konkretnej grupy docelowej, wiadomo♥
  1. Blog

Ogromna jest siła content marketingu, czego jestem najlepszym dowodem. Klienci Monkey Business to niemal w 100% moi czytelnicy, którzy właśnie z bloga dowiedzieli się o mojej działalności. Co więcej to oni byli powodem, dla którego marka w ogóle powstała, bo po wejściu na ten blog, bardzo często dostawałam wiadomości typu „Twój blog jest super, też chcę taki, zajmujesz się stawianiem blogów?”. Blog również wspiera pozostałe sposoby promocji, jak np. lista mailingowa czy pozycjonowanie – napisałam o tym w osobnym artykule więc zapraszam do lektury.

>> PRZECZYTAJ Blog firmowy – potrzebujesz go bardziej niż myślisz [I] oraz Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej [II]
  1. Lista mailingowa
Obecnie lista mailingowa to mój ulubiony kanał komunikacji z czytelnikami i potencjalnymi klientami. Sama korzystam z MailerLite, który wykorzystuję do bieżącej komunikacji oraz w którym tworzę m.in. cykliczne kampanie sprzedażowe oraz zautomatyzowane wysyłki maili, czy to przy okazji kursu online, czy też do odbioru prezentów za zapis na listę.
>> ZOBACZ listę narzędzi przydatnych w pracy, biznesie i blogowaniu, z których sama korzystam 
Oczywiście zbudowanie skutecznej listy mailingowej nie jest łatwe, dlatego warto pomyśleć o lead magnecie czyli prezencie za zapis. Aby był skuteczny powinien stanowić odpowiedź na potrzeby twojej grupy docelowej, a cóż to może być – napisałam w osobnym artykule. Zatem. Zainspiruj się!
  1. Social Media (w tym grupy i reklamy na Facebooku)
Nie jestem i nigdy nie byłam zwolenniczką podejścia, że masz być wszędzie, dlatego sama praktykuję podejście – bądź tam gdzie twoi potencjalni klienci. Ponieważ moja firma jest mocno zdywersyfikowana, osobiście skupiam się na działaniach na Facebooku oraz Instagramie, który w moim przypadku ma za zadanie pokazać, że za każdą firmą stoi człowiek, ze krwi i z kością. Inwestuję również czas w promocję w grupach na Facebooku.
  1. Pozycjonowanie
Otwarcie przyznaję, nie inwestuję pieniędzy w tę formę promocji i skupiam się na organicznym pozycjonowaniu czyli stawiam na wartościowe, merytoryczne treści blogowe. Sama również dobieram frazy kluczowe dla mojego biznesu, w czym pomaga mi Planer słów kluczowych.
Nie jest jednak tak, że nie inwestuję, bo uważam pozycjonowanie za nieskuteczne – wręcz przeciwnie. Na ten moment po prostu sprawdzają się u mnie inne źródła pozyskania klientów. Dla ciebie jednak, może być to jedno z podstawowych źródeł – sprawdź.
biznes online

.

biznes online
Jeżeli dobrze przygotujesz się do prowadzenia swojego biznesu, masz szansę uniknąć losy wielu początkujących przedsiębiorców – mam nadzieję, że ten wpis będzie w tym pomocny. Jeżeli jednak masz dodatkowe pytania – jestem do twojej dyspozycji, wystarczy, że napiszesz na adres magda@dopracowani.pl.
Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda – bądźmy w kontakcie.
with L O V Ę
magda
Pssst powyższy post jest ostatnim, przed tygodniową przerwą urodzinową, która będzie miała miejsce w dniach 15-21.10. Tak już mam, że lubię celebrować hucznie – zaczynam w Warszawie, kończę w Berlinie – nie chcę więc martwić się, że zostawiacie komentarze, a sama nie mam kiedy na nie odpowiedzieć. Ale. Wracam już w poniedziałek 22.10, co więcej w tym dniu startuje również trzecia edycja Blogometamorfozy. Będziecie? Bądźcie!

A jeżeli chcesz poznać wyniki finansowe mojej firmy i masz ochotę na więcej biznesowych ciekawostek, przydatnych w rozwoju własnej marki – weź udział w projekcie Biznes Up! dla wszystkich przedsiębiorczych i/lub blogujących dziewczyn.

613

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BIZNES ONLINE
BIZNES PLAN
BLOG
FIRMA
KLIENCI
PRACA
PROMOCJA
SPRZEDAŻ
← WCZEŚNIEJSZE
Techniki manipulacji – poznaj je, by nie paść ich ofiarą
PÓŹNIEJSZE →
Relacje międzyludzkie | 3 najczęściej popełniane błędy

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

21 Komentarze

on Biznes online – od czego zacząć?.
  1. Atrakcyjne wakacje z dzieckiem
    14 października 2018 @ 17:02
    -
    Odpowiedz

    Social media potrafią faktycznie zdziałać cuda

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:40
      -
      Odpowiedz

      A masz też jakieś przykłady na skuteczność SM ze swojej firmy?

  2. Kamil
    14 października 2018 @ 17:07
    -
    Odpowiedz

    Nie jest to takie łatwe, ale warto próbować 🙂

  3. Zołza z kitką
    14 października 2018 @ 17:08
    -
    Odpowiedz

    Ja póki co nie marzę o zarabianiu online – jak na razie to dla mnie forma hobby, oderwania się od rzeczywistości..:)

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:32
      -
      Odpowiedz

      A masz pomysł na jakieś konkretne formy zarabiania, czy jeszcze o tym nie myślałaś?

  4. Marlena H.
    14 października 2018 @ 17:53
    -
    Odpowiedz

    O zakładaniu własnego biznesu nie myślę, nie wiem czy widziałabym jak go pociągnąć. Stworzyłaś naprawdę interesujący wpisu myślę że na pewno wiele wyjaśniłam osobom, które myślą o biznesie online.

  5. Paradaespana
    14 października 2018 @ 18:01
    -
    Odpowiedz

    Twoja praca pomaga innym, by mieli prace ! Dobro wraca, pozdrawiam

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:33
      -
      Odpowiedz

      Od samego początku taki właśnie jest zamysł 🙂

  6. Paula
    14 października 2018 @ 22:41
    -
    Odpowiedz

    Już niedługo ten post bardzo mi się przyda, bonotwieram własny biznes, zapisałam link i na pewno nie raz jeszcze tu wrócę;)

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:34
      -
      Odpowiedz

      Ależ doskonale 🙂 A jaki będzie Paula, profil Twojej działalności?

  7. Agnieszka
    14 października 2018 @ 22:56
    -
    Odpowiedz

    Bardzo cieszę się, że trafiłam na Twój wpis, a trafiłam dzięki grupie na fb, a więc taka reklama jest skuteczna 😀 Pewnie, że chciałabym zarabiać online. A kto by nie chciał? Przede mną jeszcze długa droga, muszę się wiele nauczyć. Ciężko znaleźć czas na dom, prowadzenie działalności gospodarczej i rozkręcanie biznesu online, więc to ostatnie narazie u mnie tylko hobby. Mam nadzieję, że w kolejnych Twoich wpisach znajdę przydatne wskazówki (z pewnością znajdę) a więc zabieram się za studiowanie. Pozdrawiam serdecznie

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:36
      -
      Odpowiedz

      Cieszę się w takim razie, że do mnie trafiłaś <3 A prowadzisz obecnie Agnieszka, firmę stacjonarną?

  8. Karolina
    14 października 2018 @ 23:42
    -
    Odpowiedz

    Dla nas najciezsze bylo okreslenie komu chcemy przekazywac, bo w naszym przypadku nie sprzedawac, nasz produkt. Dzis ciezko w przypadku blogu podrozniczego okreslic konkretna grupe, gdy podrozniczych blogow jest tak wiele… Super wpis, daje do myslenia!

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:37
      -
      Odpowiedz

      Właśnie dlatego, że jest ich tak wiele, doprecyzowanie grupy docelowej wydaje się być kluczowe.

  9. blogierka
    15 października 2018 @ 00:44
    -
    Odpowiedz

    Teoria mega,gorzej z wymyśleniem produktu :D.

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:38
      -
      Odpowiedz

      To akurat rzadkość, większość osób ma ogrom pomysłów na produkt, gorzej z realizacją.

  10. Bookendorfina Izabela Pycio
    15 października 2018 @ 07:50
    -
    Odpowiedz

    Najważniejsze to skoncentrować się na realnym pomyśle (najtrudniejszy etap), określonej grupie odbiorców, a później właśnie dopasowywać narzędzia i ich zawartość. 🙂

  11. Moniq
    15 października 2018 @ 08:50
    -
    Odpowiedz

    Bardzo przydatny wpis. Na pewno osoby myślące o założeniu biznesu online powinny go przeczytać 🙂

  12. Woytech
    15 października 2018 @ 12:56
    -
    Odpowiedz

    I bez reklamy się nie obejdzie, a już na tym temacie można zęby zjeść (w pojedynkę).
    Dobry wpis!

  13. Mama pod prąd
    15 października 2018 @ 13:38
    -
    Odpowiedz

    Nie znałam opcji sklepu na Facebooku. Wydaje się być ciekawa.

    • Magda Ostrowska
      15 października 2018 @ 15:40
      -
      Odpowiedz

      Nawet bardzo ciekawa, ale na ten moment niezbyt w Polsce popularna. Warto jednak przetestować i być gotowym, gdy ew. zyska na popularności.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Blog firmowy – potrzebujesz go bardziej niż myślisz (I)

Posted by Magda Ostrowska

Blog firmowy, choć wymaga wygospodarowania dodatkowego czasu, jest niezwykle cennym sposobem utrzymywania relacji z klientami, a nawet pozyskania całkiem nowych. A …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
6 MIN READ

Case study 4.0 – POLITYKA CENOWA

Posted by Magda Ostrowska

Rzecz się ma o pieniądzu. W ramach case study dla przedsiębiorczych* na naszym bardzo konkretnym przykładzie, opowiem ci dzisiaj o kształtowaniu polityki cenowej. …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
15 MIN READ

Blogometamorfoza 1.0 | Podsumowanie projektu

Posted by Magda Ostrowska

Blogometamorfoza 1.0 dobiegła końca. Czas na podsumowanie, wybór najbardziej spektakularnej metamorfozy i zapowiedź II edycji projektu. Chodź!♥ Blogometamorfoza to mój autorski projekt, w …

Czytaj →
DLA BLOGEREK
12 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Biznes online, od czego zacząć? | O pracy i przedsiębiorczym stylu życia
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej