magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Relacje międzyludzkie | 3 najczęściej popełniane błędy

-
ROZWOJOWNIA
-
19 komentarzy
5 MIN READ

Niezależnie w jakiej formie pracujesz (etat, freelance, własna firma) od stosunków ze (współ)pracownikami nie uciekniesz. Zatem.

Temat kompetencji miękkich, stanowiących filar relacji międzyludzkich był bardzo długo bagatelizowany, bo w końcu to takie „miękkie” i niemierzalne.
Kiedyś. Liczyły się przede wszystkim kompetencje twarde. Dzisiaj. Ponieważ osób posiadających te twarde jest ogrom, a i można się ich nauczyć na milion sposobów, zaczęliśmy dostrzegać kompetencje miękkie – rzutujące na kontakty z klientami, relacje w zespołach pracowniczych, projektowych i wszystkich innych.
Są o tyle istotne, że tak jak mogą wpłynąć na relacje z innymi ludźmi bardzo pozytywnie, tak mogą i takie relacje zepsuć, a te naprawdę trudno naprawić. Dlatego. Dzisiaj, w ramach wprowadzenia do zagadnienia kompetencji miękkich, przedstawiam 3 najczęściej popełniane błędy, które negatywnie wpływają na nasze relacje z innymi ludźmi. Sprawdź czy też je popełniasz.
relacje międzyludzkie

nieumiejętność słuchania

relacje międzyludzkie
Tak to już jest, że wiele osób podczas rozmowy słyszy wypowiadane przez drugą osobę dźwięki, ale jednak nie słucha (nie rozumie) komunikatu. A tymczasem umiejętność słuchania, jest niezwykle cenna we wszystkich obszarach zawodowych, bazujących na rozmowie z drugim człowiekiem, jak np. psychologia, sprzedaż czy coaching, a także po prostu w życiu, gdy z kimś rozmawiamy. W końcu miło jest, gdy ludzie słuchają i potrafią się do naszej wypowiedzi ustosunkować, prawda?
Zatem.
Temat to rzeka dlatego zacznę od podstawy totalnej, o której mało kto myśli w kategorii umiejętności słuchania, a mianowicie – słuchanie to tak naprawdę sztuka koncentracji. Koncentracji na rozmówcy.
Niech mnie kule biją i krew nagła zaleje, ale jak widzę rozbiegany wzrok, przerywanie w połowie zdania i złote rady, o które wcale nie proszę to uczciwie mówię – rozmawiać mi się odechciewa.
Nie popełniaj tego błędu i w trosce o dobre relacje międzyludzkie, po prostu skoncentruj się na drugim człowieku. Nie na sobie, przejeżdżającym samochodzie czy podłodze, która sama się nie umyje.
Na człowieku.
relacje międzyludzkie

ocenianie po pozorach

relacje międzyludzkie
Różnie w moim życiu i mieszkaniu bywa, ale na biurku lubię mieć porządek. Tylko ogólny ład pozwala mi się skupić na pracy, nic mnie nie rozprasza, a wówczas mogę bić rekordy efektywności.
Gdybym miała tendencję do oceniania innych przez pryzmat siebie lub innych znanych mi okoliczności, wszystkie osoby, które mają na biurku bałagan oceniałabym jako roztrzepane, nieefektywne i ogólnie na pewno, nie chciałabym z nimi współpracować. A prawda jest dokładnie odwrotna, o czym przekonałam się wiele razy.
Nic mi do tego jak kto lubi pracować, bo najważniejszy jest dla mnie efekt naszej współpracy czyli cel, który mamy do osiągnięcia. A podobnie jak nie oceniam efektywności po wyglądzie biurka, tak nie oceniam inteligencji po cenie płaszcza, czy osobowości po rodzaju samochodu.
No przyznaj. Byłby to abstrakt.
Nie popełniaj tego błędu jeżeli nie chcesz, stracić okazji na poznanie naprawdę fajnych osób, które choć żyją inaczej niż ty, potrafią do twojego życia wnieść wiele dobrego.
relacje międzyludzkie

komplikowanie przekazu

relacje międzyludzkie
Ogólnie komunikacja to trudny obszar relacji międzyludzkich, zarówno tych prywatnych, jak i biznesowych. Po prostu łatwo o pomyłkę, na skutek wielu barier komunikacyjnych, czy różnic w postrzeganiu. Aby choć trochę temat sobie ułatwić i zminimalizować ryzyko błędów w interpretacji komunikatu, mam jedną prostą zasadę. Nie komplikuję. Do czego i ciebie zachęcam.
Nie nadużywam specjalistycznego języka, nie tworzę zdań wielokrotnie złożonych, a rzeczy nigdy nie są relewantne, gdy mogą być po prostu istotne.
Prosty, precyzyjny język bez pozostawiania przestrzeni na domysły to piękne intro do tematu komunikacji, które na pewno wielu błędów i nieporozumień pozwoli ci uniknąć. Spróbuj.
relacje międzyludzkieędzyludzkie

.

relacje międzyludzkie
Na zakończenie mam dla ciebie dwie wiadomości. Dobrą i jeszcze lepszą.
Niezależnie czy lubisz przebywać wśród ludzi, czy wręcz przeciwnie – najlepiej czujesz się w swoim towarzystwie, prawda jest taka, że sama świata nie zwojujesz, a w twoim życiu i tak będą pojawiali się ludzie. Piff. Paff. Pfff. I to ta dobra wiadomość.
A jeszcze lepsza jest taka, że umiejętność nawiązywania, budowania i utrzymywania relacji międzyludzkich to umiejętność jak każda inna i można się jej nauczyć. Co więcej same chęci może i nie wystarczą, ale to już całkiem fajny początek. Zatem.
Chcesz?
with L O V Ę
magda

A jeżeli dla odmiany masz ochotę zobaczyć, na co trwonię swoje ciężko zarobione złotówki, zajrzyj na mój Instagram, gdzie króluje hedonistyczny styl życia, buldog, jedzenie i stare kamienice.

1k

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
FIRMA
KARIERA
KLIENCI
KORPORACJA
PRACA
RELACJE
rozwój
SPRZEDAŻ
START-UP
← WCZEŚNIEJSZE
Biznes online – od czego zacząć?
PÓŹNIEJSZE →
Czego szukają pracodawcy u kandydatów do pracy? Oto odpowiedź na odwieczne pytanie

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

19 Komentarze

on Relacje międzyludzkie | 3 najczęściej popełniane błędy.
  1. Paulina
    29 października 2018 @ 18:59
    -
    Odpowiedz

    No i to się nazywa konkret! Tak, tak i jeszcze raz tak – podpisuję się pod każdym słowem Twojego tekstu. Niby wszystkie trzy kategorie to pewnego rodzaju oczywistości, ale mam wrażenie, że trzeba je powtarzać wciąż i wciąż, w różnych formach i odmianach, dopóki nie staną się dla nas naturalne jak wdech i wydech.

    • Magda Ostrowska
      29 października 2018 @ 21:33
      -
      Odpowiedz

      A Paulina może dorzuciłabyś od siebie, coś mniej oczywistego?

    • Inna Paulina
      30 października 2018 @ 23:58
      -
      Odpowiedz

      Aż się zastanawiałam czy to ja napisałam, bo fakt wydaje się to „oczywistą oczywistością”.Ale. Jeśli na ten temat napisałaś to być może nie jest to aż tak oczywiste dla wszystkich.

      Więc.

      Lata w obsłudze klienta, marketingu i kateringu uświadomiły mi dobitnie, że słuchanie dla zrozumienia aż takie powszechne nie jest. Podobnie jak ‚common sense isn’t all that common”. Odwrotnie do oceniania po pozorach i komplikowania przekazu – moim skromnym zdaniem grzechy główne tradycyjnego marketingu zwłaszcza w segmencie premium.

      Co do uwagi…ahhh… temat rzeka… nawet na sobie niejednej osobie skupić się trudno.

      Przez mój własny pryzmat n-cielki, trenerki i bartender’a – aktywne słuchanie ze zrozumieniem, koncentracja uwagi i zwykle ludzkie zainteresowanie drugą osobą kuleją… no i piszę dla siebie i dla innych na ten temat w jakże pasująco nazwanym miejscu w sieci 🙂 bo właśnie do działania, skupienia i relacji odnoszę te moje wieloletnie doświadczenia…

      With hugs&joy,
      Paulina

  2. Gogusia
    29 października 2018 @ 19:35
    -
    Odpowiedz

    Z tym prostym precyzyjnym jezykiem napisałas w sedno, nawet dzieci czasem tak komplikuja że nie rozumiem a to są najbardziej wymagajacy pracodawcy jakich znam 🙂

  3. Patrycja Czubak
    29 października 2018 @ 19:41
    -
    Odpowiedz

    Jak mnie denerwuje, jak ktoś mnie nie słucha 😀 To rzeczywiście utrudnia budowanie relacji, nie tylko tych zawodowych.

    • Magda Ostrowska
      29 października 2018 @ 21:34
      -
      Odpowiedz

      A sama potrafisz słuchać?

  4. Aga
    29 października 2018 @ 20:06
    -
    Odpowiedz

    Super mądre wskazówki 🙂 Jej, odniosę się chyba do każdej, bo temat komunikacji jest mi totalnie bliski!
    Umiejętność aktywnego słuchania to jedna z fajniejszych kompetencji jaką można w sobie rozwijać. Generalnie zazwyczaj jest tak, że ludzie lubią mówić i mówić o sobie, a nie do końca lubią słuchać, a gdy już słuchają to myślą sobie co zaraz powiedzą albo, że oni też tak mają. I np. dlatego coaching jest drogi. Dobry coach jest cały dla klienta i go wysłuchuje, a jak ktoś nas słucha to jest to dla nas swojego rodzaju nagroda.
    Ocenianie po pozorach zdarza się każdemu, ale jest często tak bardzo mylne! Często patrząc na kogoś kierujemy się jakimś jednym aspektem, pomijając zupełnie kontekst sytuacyjny. Ktoś przychodzi na rozmowę o pracę z brudną koszulą i zaraz myślimy sobie, że ten to jest niechlujny, więc na pewno też nierzetelny i się nie nadaje, a mógł np. pomagać zmieniać komuś po drodze koło w aucie.
    I tak, komunikacja powinna być prosta! 2+2, a nie 17*24, bo po pierwsze po co komplikować? Po drugie, jak będziemy się wymądrzać jakich to słów nie znamy to i tak nie będą nas słuchać, bo mózg słuchacza nie będzie na tyle zainteresowany, żeby narażać się na przeciążenie i rozwiązywanie zagadek, a o co to właściwie chodzi! 🙂
    Także, zgadzam się z wpisem w 110% Każdy te punkty powinien zanotować 🙂

    • Magda Ostrowska
      29 października 2018 @ 21:37
      -
      Odpowiedz

      Cieszę się i dziękuję za fajny, merytoryczny komentarz. Zapraszam częściej, bo to zawsze fajnie skonfrontować swoją wiedzę z innymi 🙂

  5. Matka na Szczycie
    29 października 2018 @ 20:25
    -
    Odpowiedz

    Podobno ja często komplikuję przekaz, a przynajmniej tak twierdzi mój mąż 😉

    • Magda Ostrowska
      29 października 2018 @ 21:35
      -
      Odpowiedz

      A ktoś poza mężem też tak twierdzi?

  6. Aleksandra
    29 października 2018 @ 20:36
    -
    Odpowiedz

    Wydaje mi się, że komplikowanie to problem większości z nas, może przez to, że wydaje mi się nam, że poprzez bycie szczerym narażamy się na bycie zranionymi.

  7. Natalia
    29 października 2018 @ 21:14
    -
    Odpowiedz

    relacje międzyludzkie są bardzo istotne w pracy. Uwielbiam pracować z ludźmi. Poznawać nowe twarze i działać z nimi nad nowymi projektami. Często trafić można na ciekawe osobistości jednak zdarza się i tak, że nie każdy chce nawiązać pozytywną relację. Rady do przeczytania dla każdego 🙂

    • Magda Ostrowska
      29 października 2018 @ 21:35
      -
      Odpowiedz

      Nie każdy chce i to też trzeba po prostu uszanować.

  8. Po prostu MAMA
    29 października 2018 @ 22:29
    -
    Odpowiedz

    Ja jestem jak facet- lubię krótko, konkretnie i bez owijania w bawełnę. A na biurku nie mam bałaganu tylko twórczy nieład i dokładnie wiem, gdzie co mam położone i w jakiej kolejności załatwiać tematy. Kiedy raz sprzątaczka „posprzątała” mój blat przez 5 godzin „porządkowałam” wszystko na nowo, żeby móc się odnaleźć i to dopiero było bezproduktywne 5 godzin okraszone wieloma siarczystymi „k****mi”…

    • Magda Ostrowska
      2 listopada 2018 @ 13:10
      -
      Odpowiedz

      Technika „krótko, konkretnie i na temat” jest doskonała niezależnie od płci, niestety kobietom przychodzi trudniej, bo mają niezwykle bogaty zasób słów 😉

  9. Kasia
    29 października 2018 @ 22:39
    -
    Odpowiedz

    Słuchanie! To wielka sztuka. Można ją opanować, tylko trzeba odrobinę cierpliwości i wytrwałości. Dostrzega co raz częściej jak bardzo w sprzedaży ważna jest umiejętność słuchania. Gdy się słucha klienta, ten czuje się bardzo doceniony. Gdy się słucha klienta lepiej można dopasować produkt do jego potrzeb😉

  10. Bookendorfina Izabela Pycio
    30 października 2018 @ 04:45
    -
    Odpowiedz

    Teoretycznie, nawet najtrudniejsze relacje powinno się móc uprościć, jednakże nie zawsze się to udaje. Lubię, kiedy ludzie są konkretni, ale też otwarci na racje innych, czy w życiu prywatnym, czy zawodowym.

  11. Ewelina
    1 listopada 2018 @ 19:19
    -
    Odpowiedz

    W zdaniach wielokrotnie złożonych nie ma nic złego, jeśli tylko potrafimy się poprawnie wysławiać i nasz wywód nie staje się nielogiczny. 🙂
    A co do pierwszego błędu, to coraz częściej zauważam go u siebie. Bo cały czas biegam, myślę nad tysiącem spraw i w efekcie albo nie słucham, albo w połowie rozmowy coś mi się przypomni i w zasadzie w tym momencie się ona kończy. Zdecydowanie jest to coś, nad czym muszę popracować. 😉

    • Magda Ostrowska
      2 listopada 2018 @ 13:08
      -
      Odpowiedz

      Otóż niestety w komunikacji, zdania wielokrotnie złożona sprawdzają się w jednym przypadku. A mianowicie. Gdy słuchamy kogoś, kto jest dla nas autorytetem w temacie, który nas wybitnie interesuje. W pozostałych sytuacjach jest w nich więcej złego, niż dobrego.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Prorozwojowe bezeceństwa

Posted by Magda Ostrowska

Tak już mam, że lubię wiedzieć. Lubię wiedzieć dużo. I bardzo lubię towarzystwo osób, które wiedzą więcej. Bo mnie to cholernie inspiruje. …

Czytaj →
ROZWOJOWNIA
3 MIN READ

Jedna myśl złota, dzięki której nie wróciłam na etat w pierwszych miesiącach prowadzenia własnej firmy

Posted by Magda Ostrowska

Kto nigdy nie poniósł porażki, niech pierwszy rzuci pąkiem w oko. To rzucam. Kiedy odeszłam z doskonałej posady w korporacji, z samodzielnym …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, ROZWOJOWNIA
4 MIN READ

W czym czujesz się niezastąpiona?

Posted by Magda Ostrowska

Ktoś mądry [i żałuję ale nie byłam to ja] zauważył, że brak sukcesu w rekrutacji nie jest wynikiem nieznajomości samego procesu, …

Czytaj →
ĆWICZENIA, NA ETACIE, ROZWOJOWNIA
10 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Relacje międzyludzkie - 3 najczęściej popełniane błędy | Pracowity blog
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej