magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem Projektantką e-Doświadczeń w Gangu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Blog firmowy – potrzebujesz go bardziej niż myślisz (I)

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
9 komentarzy
6 MIN READ

Blog firmowy, choć wymaga wygospodarowania dodatkowego czasu, jest niezwykle cennym sposobem utrzymywania relacji z klientami, a nawet pozyskania całkiem nowych. A to nie koniec korzyści z jego prowadzenia.

Wiem, że czyta mnie dużo przedsiębiorczych i zapracowanych dziewczyn, dla których czas jest towarem deficytowym. Mimo to, warto część tego czasu, zainwestować w prowadzenie bloga firmowego. Dzisiaj opowiem ci dlaczego. Ale po kolei.

Jeżeli miałabym wskazać główne przyczyny powstawania nowych blogów to powstają z trzech powodów.
⇒ Pierwszy. Z pasji, czasami nawet w myśl wyższych wartości, które nie pozwalają na nim zarabiać.
⇒ Drugi. Z pasji, czasami nawet w myśl wyższych wartości, które nie przeszkadzają w zarabianiu, dzięki czemu blog staje się punktem wyjścia do innych, przedsiębiorczych projektów i komercyjnych współprac (to ja!).
⇒ Trzeci. Najpierw jest firma/marka, która chce nawiązać bliższe relacje ze swoimi (potencjalnymi) klientami w internetowym świecie więc zakłada profile w Social Mediach i/lub blog firmowy. I tak właśnie powstaje blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej, który polecam i rekomenduję (prawie) każdej przedsiębiorczej, prowadzącej własną firmę. Zatem.
Jeżeli masz swój biznes, a (jeszcze) nie masz bloga firmowego wiedz, że dużo tracisz. Czy oby nie za dużo? Niewykorzystane szanse naprawdę lubią się mścić. Ale nie musisz mi wierzyć na słowo. Oto konkretne korzyści z regularnego prowadzenia bloga firmowego.

zamiana czytelników w klientów

Tworząc wartościowy (nie sprzedażowy) content, twoi czytelnicy zaczynają cię lubić. Tak po prostu jak człowieka, nie markę – chociaż oczywiście ten pozytywny wizerunek, bezpośrednio na markę wpływa (pssst negatywny też). A jeżeli już mamy wydać nasze złotówki to kogo wybierzemy? Kogoś kogo „znamy” i lubimy? Czy totalnie bezosobową markę? No właśnie.

budowanie listy mailingowej

To obecnie chyba najskuteczniejsza forma promocji i sprzedaży, która absolutnie zasługuje na osobny, rozbudowany post. Już dzisiaj jednak wiedz, że dobrze przygotowane treści blogowe, działają jak magnes na twoją grupę docelową. Jej przedstawiciele mogą wejść na twój blog i wyjść, być może kiedyś wrócą. Ale. Jeżeli udostępnisz im wartościowy lead magnet (dodatkowy element oferty, którego ceną nie są złotówki, a adres mailowy) zasilą szeregi twoich potencjalnych klientów poprzez dopisanie się do listy mailingowej.

pozycjonowanie

Regularnie pojawiające się nowe treści, są zbawienne dla pozycjonowania strony, która pnie się na szczyty wyników wyszukiwania. Blog firmowy to też doskonały sposób na rozszerzenie katalogu fraz kluczowych strony firmowej, o kolejne, niezależne frazy. A stąd już bardzo łatwo o kolejny krok czyli pozyskanie klienta (szok!).

dodatkowe źródło pozyskania klientów

Choć zdecydowanie nie polecam bezpośredniej sprzedaży w postach blogowych, a bardziej działania wizerunkowe, nie da się ukryć, że i przez ten lejek sprzedażowy część klientów przejdzie. Przecież nie będziesz z tym walczyć, prawda?♥

dojście do tradycyjnych mediów

Tak. Reklama jest droga, a budżety reklamowe (o ile są) stanowią pokaźną część całego, rocznego budżetu. Ale. Tak. Regularnie prowadzone blogi zawsze pozycjonują się wyżej, niż strony firmowe bez blogów. Zatem. Tak. I ty masz szansę wystąpić w programie śniadaniowym czy udzielić wywiadu do gazety i zrobić sobie darmową reklamę między wierszem. Prawda, że doskonale?

influencer marketing

Prowadząc swojego bloga firmowego, poznajesz od wewnątrz specyfikę blogowania ze wszystkimi trudnościami, z którymi boryka się każdy influencer. Jeżeli więc kiedyś, zapragniesz zrealizować kampanię z udziałem wpływowego blogera, chyba tylko budżet może cię powstrzymać. Bo będziesz zawsze o krok przed tymi, którzy nigdy nie blogowali i o blogosferze nie mają zielonego pojęcia.

budowanie relacji z klientem

Blog firmowy zorientowany na czytelnika (w tej sytuacji stałego lub potencjalnego klienta) to doskonały kanał dwustronnej komunikacji, dzięki któremu budujesz i utrzymujesz pozytywne relacje na linii marka-klient. I bezcenną informację zwrotną o swoim produkcie możesz otrzymać, a nawet darmowe pomysły na dalszy rozwój. Aż grzech nie skorzystać z tego potencjału.

wizerunek eksperta

Na blogu możesz poruszać tematy eksperckie zw. z twoją branżą, coś więcej niż potencjalny klient jest w stanie wyczytać z twojej oferty. Piff. Paff. Pff. Napiszę wprost. Jeżeli sprzedajesz swoje usługi to wręcz +500 (eheś!) do pokazania, że wiesz co robisz i znasz się na tym lepiej niż twoja konkurencja. Do pokazania, że jesteś ekspertem w swojej branży. Bo jesteś, prawda?

No przyznaj wygląda to całkiem zachęcająco. Wiesz już zatem po co pisać, ale domyślam się, że w twojej głowie zrodził się kolejny problem. O czym pisać? A opcji jest również wiele, o czym opowiem ci w jednym z kolejnych artykułów. Będziesz? Bądź!

with L O V Ę
magda
Psss nie daj się prosić, polub pracowity blog na Facebooku. Jestem tam codziennie i na bieżąco informuję o swoich niecnych poczynaniach, o!
FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BLOG
BLOGOSFERA
FIRMA
← WCZEŚNIEJSZE
Da się!
PÓŹNIEJSZE →
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej (II)

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

9 Komentarze

on Blog firmowy – potrzebujesz go bardziej niż myślisz (I).
  1. Kosmetolog Marta
    27 kwietnia 2018 @ 14:37
    -
    Odpowiedz

    Magda a jak prowadzenie bloga ma się do budowania marki własnej czyli samego siebie ?

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      27 kwietnia 2018 @ 14:39
      -
      Odpowiedz

      Ma się bardzo i nawet wiele wspólnego mają te dwie marki ze sobą, ale to zdecydowanie temat na osobny post. Postaram się napisać w przyszłym tygodniu.

      • Kosmetolog Marta
        27 kwietnia 2018 @ 14:55
        -
        Odpowiedz

        Super ! Dziękuję 🙂

  2. Dorota z kobietytomy.pl
    30 kwietnia 2018 @ 10:37
    -
    Odpowiedz

    Wszystko się zgadza. Blog firmowy to cenne źródło informacji o kontaktów. Trzeba jednak naprawdę dbać o jego jakość

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:06
      -
      Odpowiedz

      Ogólnie w firmie i biznesie, jakość zawsze w cenie 🙂

  3. Pomysłowa
    4 czerwca 2018 @ 19:43
    -
    Odpowiedz

    Ja myślę, że największa zaleta bloga firmowego, to możliwość pokazania się jako człowiek, autentyczny człowiek, a nie bezosobowa firma. I to właśnie sprawia, że ludzie mogą nas polubić i nam zaufać, a dzięki temu – skorzystać z naszych usług 🙂

    Zresztą, czytałam wczoraj, że podobna zasada działa w przypadku sprzedaży kursów online – kiedy reklamujemy się np. w AdWords, nie powinniśmy kierować potencjalnych klientów do strony sprzedaży kursu, a raczej do strony, z której czegoś się o nas dowiedzą. I dopiero wtedy, gdy nas poznają, to są bardziej skłonni, żeby kupić od nas kurs 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:11
      -
      Odpowiedz

      Z kwestią przekierowania się nie zgodzę, bo tutaj należy skracać lejek sprzedaży, a nie wydłużać. Dlatego też fajnie jest zawrzeć info o nas na stronie sprzedażowej kursu bez tworzenia dodatkowych podstron. Ale.

      Z pierwszą częścią komentarza zgadzam się w 100% – wolimy kupować od ludzi, niż od firm i to niezależnie od branży, chociaż w szkoleniowej jest to najbardziej zauważalne.

  4. Ewelina | W poszukiwaniu
    5 czerwca 2018 @ 10:40
    -
    Odpowiedz

    A co sądzisz o zakładce QA zamiast bloga?

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:13
      -
      Odpowiedz

      Bardzo spoko, tylko ograniczając się FAQów automatycznie pozbawiasz się wszystkich korzyści, o których pisałam powyżej. Po prostu ich funkcja na stronie jest całkiem inna więc nawet trudno je porównywać.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Dywersyfikacja jako model biznesowy działalności – po co? dla kogo? jak to zrobić?

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy wysłałam wczoraj finansowy raport ze swoich (około)blogowych działań za IIQ 2018, napisałam zgodnie z prawdą, że słowo klucz w mojej firmie …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, POLECANE
10 MIN READ

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej (II)

Posted by Magda Ostrowska

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej to absolutny must have dzisiejszych biznesów. Ale o czym pisać? Jakie tematy poruszać aby wspierać biznes …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
5 MIN READ

5 sposobów kształtowania cen, których nie polecam

Posted by Magda Ostrowska

Cena i sposób jej kształtowania to często temat tabu. Nie tutaj. Dlatego drogie przedsiębiorcze, czas się ogarnąć – porozmawiajmy o waszych …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
7 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Blog firmowy - potrzebujesz go bardziej niż myślisz | Dla przedsiębiorczych
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej