Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej to absolutny must have dzisiejszych biznesów. Ale o czym pisać? Jakie tematy poruszać aby wspierać biznes wizerunkowo i przyciągać nowych klientów? O tym w dzisiejszym artykule.
To, co muszę jeszcze raz podkreślić na starcie to fakt, że blog nie służy sprzedaży. Nie chcę się powtarzać dlatego napiszę wprost. Treści, które tworzysz powinny odpowiadać na potrzeby twoich czytelników czyt. grupy docelowej twojej firmy. Bo rzecz jasna, nie piszę tu o blogach-pamiętnikach, piszę o sposobie na przyciąganie osób zainteresowanych tematyką, branżą, usługami powiązanymi z twoim biznesem. Nie piszesz dla siebie, piszesz dla swoich potencjalnych klientów. Miej to na uwadze i niech dzieje się magia.
A teraz przejdźmy do sedna.
blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
7 pomysłów na blog firmowy
1. Kulisy działalności – wbrew pozorom to nie efekt końcowy jest najważniejszy na etapie podejmowania decyzji zakupowej. Bardzo ważnym elementem, a w przypadku niektórych grup klientów – kluczowym, jest pokazanie kulis swojej działalności czyli co robisz, jak robisz, jak wygląda twoje miejsce pracy. A może masz zespół pracowników? Daj ich poznać, niech zarażą swoimi, nawet pozazawodowymi zajawkami. Pokaż twarze swojej marki, w końcu wolimy kupować od ludzi, niż od firm. W kulisach działalności możesz przeprowadzić czytelnika przez etapy powstawania produktu, a także…
2. Case study – pokaż jak realizujesz usługi. Na co zwracasz uwagę, co jest kluczowe aby efekt był zadowalający dla klienta. Case study z transparentnym przedstawieniem celów, założeń, przebiegu realizacji są po prostu ciekawe, bo edukują przez doświadczenie zamiast teoretycznych rozważań, a poza tym odsłaniają kulisy, które po prostu zaspokajają „ludzką ciekawość” u naszych potencjalnych klientów.
3. Poszerzenie tematyki – nie skupiaj się na produkcie, opowiedz historię poszerzającą tematykę. Tworzysz drewniane meble? Opowiedz o drewnie i jego zastosowaniu, nie musisz ograniczać się do samych mebli. Pokaż ze znasz się na tym drewnie jak nikt inny – jesteś ekspertką, rzemieślniczką, która w swoją prace wkłada serce, czym najszybciej wyróżnisz się na tle gigantów branży, jak np. Ikea. Masz biuro podróży? Pokaż najciekawsze miejsca w regionie, w którym ostatnio byłaś. Uczysz języka? Opisz niecodzienne zwroty i ciekawostki językowe w ujęciu kulturowym. Opcji masz bardzo wiele.
4. Odpowiedzi na pytania – na wielu stronach pojawia się podstrona FAQ, gdzie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Niektóre jednak są doskonałą okazją do głębszej analizy i odpowiedzi w formie postu blogowego. A że efektem ubocznym będzie uznanie u Pana Google to już sama radość.
5. Pokaż wykorzystanie w praktyce – nie musisz pisać o cechach, zaletach i korzyściach płynących z twojego produktu, pokaż je. Sprzedajesz kostiumy kąpielowe? Poleć 5 atrakcji podczas wakacyjnych wyjazdów z rodziną, w których Twoje kostiumy sprawdzą się idealnie, dzięki np. wykorzystanym materiałom. Nurkowanie? Ależ bardzo proszę. Dzięki solidnym zapięciom na pewno nic nam nie spadnie. Relaks nad basenem? Słońce, chlor nic nie pozbawi twoich kostiumów koloru, prawda? A może sprzedajesz planery? Stwórz bloga o planowaniu i organizacji, a poszczególne techniki zobrazuj, wykorzystując zdjęcia/mockupy swojego planera.
6. Przedstaw swoich klientów – jedna rekomendacja jest warta wiele więcej, niż setki słów właścicielki firmy, ale nie chodzi mi tutaj o opinie i rekomendacje zamieszczone na stronie. Pójdź krok dalej i zaproś klientów do wywiadu lub postu gościnnego. Trochę w połączeniu z pkt.2, ale zapytaj też o wrażenia ze współpracy i promuj go. Pokaż potencjalnym klientom, że mogą dołączyć do grona fajnej społeczności zbudowanej wokół twojego biznesu.
7. Ciekawostki z branży – adresujesz swoje produkty/usługi do konkretnej branży, sektora? Informuj na blogu o branżowych ciekawostkach, wydarzeniach, zdawaj relacje z tych, w których brałaś udział. Pokażesz, że trzymasz rękę na pulsie i jesteś na bieżąco, a to niezwykle cenne, bo pokazuje, że śledzisz najnowsze trendy i nie stoisz w miejscu.
blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
100 > 0
Jak widzisz możliwości jest wiele, a ja jak zwykle zachęcam cię do miksu. Wykorzystuj różne formaty i tematyki, aby przyciągać nowych czytelników i dać sobie szanse na zamianę ich w klientów. Zrobisz to tylko wtedy, gdy bardziej niż na sprzedaży, skupisz się na relacjach i dodatkowej wartości płynącej z tych bezpłatnych treści.
Tak. Możesz teraz pomyśleć, że proces sprzedaży się tylko wydłuża i w ogóle strata czasu. Myślę jednak, że dzięki blogom firmowym nie wydłużamy ścieżki zakupu, a dywersyfikujemy źródła pozyskania klientów. Niech za dowód posłuży matematyka. Bo fakt pozostanie faktem, że wśród 100 stałych czytelników masz większe szanse znaleźć 5 klientów, niż wśród 0 czytelników. Prawda?
with L O V Ę
magda
8 Komentarze
POROZMAWIAJMY
Bardzo przydatny post z którego chętnie skorzystam 😉
Cieszę się najmocniej 🙂
Niestety są branże trudne do ogarnięcia, oczywiście nie mówię, że się nie da – tylko trzeba pomysłu i dobrego pióra. Czasem takie nudne pisanie przynosi zupełnie inny skutek.
Podasz przykład?
Kulisy działalności bardzo często przyciągają czytelników. To są takie „smaczki”, coś, do czego zazwyczaj nie mamy dostępu 🙂
Otóż, otóż.
Super wpis 😉 Lubię obserwować blogi, czy kanały w social media, które pokazują pracę „od kuchni”, takie ludzkie oblicze każdej działalności :). Super są też ciekawostki z branży przedstawione w fajny sposób.
Też uwielbiam, bo nie sztuka pokazać efekt końcowy, a cały proces tworzenia ze wszystkie zawiłościami etc. <3