magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej (II)

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
8 komentarzy
5 MIN READ

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej to absolutny must have dzisiejszych biznesów. Ale o czym pisać? Jakie tematy poruszać aby wspierać biznes wizerunkowo i przyciągać nowych klientów? O tym w dzisiejszym artykule.

To, co muszę jeszcze raz podkreślić na starcie to fakt, że blog nie służy sprzedaży. Nie chcę się powtarzać dlatego napiszę wprost. Treści, które tworzysz powinny odpowiadać na potrzeby twoich czytelników czyt. grupy docelowej twojej firmy. Bo rzecz jasna, nie piszę tu o blogach-pamiętnikach, piszę o sposobie na przyciąganie osób zainteresowanych tematyką, branżą, usługami powiązanymi z twoim biznesem. Nie piszesz dla siebie, piszesz dla swoich potencjalnych klientów. Miej to na uwadze i niech dzieje się magia.

A teraz przejdźmy do sedna.

blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

7 pomysłów na blog firmowy

1. Kulisy działalności – wbrew pozorom to nie efekt końcowy jest najważniejszy na etapie podejmowania decyzji zakupowej. Bardzo ważnym elementem, a w przypadku niektórych grup klientów – kluczowym, jest pokazanie kulis swojej działalności czyli co robisz, jak robisz, jak wygląda twoje miejsce pracy. A może masz zespół pracowników? Daj ich poznać, niech zarażą swoimi, nawet pozazawodowymi zajawkami. Pokaż twarze swojej marki, w końcu wolimy kupować od ludzi, niż od firm. W kulisach działalności możesz przeprowadzić czytelnika przez etapy powstawania produktu, a także…

2. Case study – pokaż jak realizujesz usługi. Na co zwracasz uwagę, co jest kluczowe aby efekt był zadowalający dla klienta. Case study z transparentnym przedstawieniem celów, założeń, przebiegu realizacji są po prostu ciekawe, bo edukują przez doświadczenie zamiast teoretycznych rozważań, a poza tym odsłaniają kulisy, które po prostu zaspokajają „ludzką ciekawość” u naszych potencjalnych klientów.

3. Poszerzenie tematyki – nie skupiaj się na produkcie, opowiedz historię poszerzającą tematykę. Tworzysz drewniane meble? Opowiedz o drewnie i jego zastosowaniu, nie musisz ograniczać się do samych mebli. Pokaż ze znasz się na tym drewnie jak nikt inny – jesteś ekspertką, rzemieślniczką, która w swoją prace wkłada serce, czym najszybciej wyróżnisz się na tle gigantów branży, jak np. Ikea. Masz biuro podróży? Pokaż najciekawsze miejsca w regionie, w którym ostatnio byłaś. Uczysz języka? Opisz niecodzienne zwroty i ciekawostki językowe w ujęciu kulturowym. Opcji masz bardzo wiele.

4. Odpowiedzi na pytania – na wielu stronach pojawia się podstrona FAQ, gdzie można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Niektóre jednak są doskonałą okazją do głębszej analizy i odpowiedzi w formie postu blogowego. A że efektem ubocznym będzie uznanie u Pana Google to już sama radość.

5. Pokaż wykorzystanie w praktyce – nie musisz pisać o cechach, zaletach i korzyściach płynących z twojego produktu, pokaż je. Sprzedajesz kostiumy kąpielowe? Poleć 5 atrakcji podczas wakacyjnych wyjazdów z rodziną, w których Twoje kostiumy sprawdzą się idealnie, dzięki np. wykorzystanym materiałom. Nurkowanie? Ależ bardzo proszę. Dzięki solidnym zapięciom na pewno nic nam nie spadnie. Relaks nad basenem? Słońce, chlor nic nie pozbawi twoich kostiumów koloru, prawda? A może sprzedajesz planery? Stwórz bloga o planowaniu i organizacji, a poszczególne techniki zobrazuj, wykorzystując zdjęcia/mockupy swojego planera.

6. Przedstaw swoich klientów – jedna rekomendacja jest warta wiele więcej, niż setki słów właścicielki firmy, ale nie chodzi mi tutaj o opinie i rekomendacje zamieszczone na stronie. Pójdź krok dalej i zaproś klientów do wywiadu lub postu gościnnego. Trochę w połączeniu z pkt.2, ale zapytaj też o wrażenia ze współpracy i promuj go. Pokaż potencjalnym klientom, że mogą dołączyć do grona fajnej społeczności zbudowanej wokół twojego biznesu.

7. Ciekawostki z branży – adresujesz swoje produkty/usługi do konkretnej branży, sektora? Informuj na blogu o branżowych ciekawostkach, wydarzeniach, zdawaj relacje z tych, w których brałaś udział. Pokażesz, że trzymasz rękę na pulsie i jesteś na bieżąco, a to niezwykle cenne, bo pokazuje, że śledzisz najnowsze trendy i nie stoisz w miejscu.

blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

100 > 0

Jak widzisz możliwości jest wiele, a ja jak zwykle zachęcam cię do miksu. Wykorzystuj różne formaty i tematyki, aby przyciągać nowych czytelników i dać sobie szanse na zamianę ich w klientów. Zrobisz to tylko wtedy, gdy bardziej niż na sprzedaży, skupisz się na relacjach i dodatkowej wartości płynącej z tych bezpłatnych treści.

Tak. Możesz teraz pomyśleć, że proces sprzedaży się tylko wydłuża i w ogóle strata czasu. Myślę jednak, że dzięki blogom firmowym nie wydłużamy ścieżki zakupu, a dywersyfikujemy źródła pozyskania klientów. Niech za dowód posłuży matematyka. Bo fakt pozostanie faktem, że wśród 100 stałych czytelników masz większe szanse znaleźć 5 klientów, niż wśród 0 czytelników. Prawda?

with L O V Ę
magda

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BLOG
CASE STUDY
FIRMA
KLIENCI
MARKETING
PROMOCJA
SPRZEDAŻ
START-UP
← WCZEŚNIEJSZE
Blog firmowy – potrzebujesz go bardziej niż myślisz (I)
PÓŹNIEJSZE →
Lead magnet – pomysły na bezpłatny prezent dla twoich klientów oraz czytelników

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

8 Komentarze

on Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej (II).
  1. Kosmetolog Marta
    16 maja 2018 @ 10:58
    -
    Odpowiedz

    Bardzo przydatny post z którego chętnie skorzystam 😉

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      18 maja 2018 @ 13:44
      -
      Odpowiedz

      Cieszę się najmocniej 🙂

  2. Grafy w podróży
    5 czerwca 2018 @ 20:03
    -
    Odpowiedz

    Niestety są branże trudne do ogarnięcia, oczywiście nie mówię, że się nie da – tylko trzeba pomysłu i dobrego pióra. Czasem takie nudne pisanie przynosi zupełnie inny skutek.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:02
      -
      Odpowiedz

      Podasz przykład?

  3. KreatywneZabawyDlaDzieci
    5 czerwca 2018 @ 20:09
    -
    Odpowiedz

    Kulisy działalności bardzo często przyciągają czytelników. To są takie „smaczki”, coś, do czego zazwyczaj nie mamy dostępu 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:02
      -
      Odpowiedz

      Otóż, otóż.

  4. Agnieszka
    5 czerwca 2018 @ 22:25
    -
    Odpowiedz

    Super wpis 😉 Lubię obserwować blogi, czy kanały w social media, które pokazują pracę „od kuchni”, takie ludzkie oblicze każdej działalności :). Super są też ciekawostki z branży przedstawione w fajny sposób.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:04
      -
      Odpowiedz

      Też uwielbiam, bo nie sztuka pokazać efekt końcowy, a cały proces tworzenia ze wszystkie zawiłościami etc. <3

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Case study 1.0 – POMYSŁ NA BIZNES

Posted by Magda Ostrowska

Dokładnie 16 listopada br. o godz. 11.04 miała premierę moja nowa marka Monkey Business | mnkb dedykowana blogerom i freelancerom, w …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
8 MIN READ

Pieniądze. Prestiż. Przyjemność.

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy zaczynałam prowadzić własną firmę, każde zlecenie było na wagę złota. Gdy dochodziło do finalizacji, skakałam z radości. Obecnie nadal skaczę …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
6 MIN READ

Pomysł na biznes

Posted by Magda Ostrowska

Wśród osób które znam jest wiele takich, a w zasadzie większość które myślą/marzą o założeniu własnej działalności. Jednocześnie nie mam przeświadczenia, …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
7 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej | Pracowity blog
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej