Codziennie, na blogach (również tych firmowych), w Social Mediach czy na Youtubie powstaje mnóstwo bezpłatnych, wartościowych treści, z których możesz czerpać wiedzę lub inspirację. Ale.
Ponieważ coraz trudniej dotrzeć do czytelnika i pozyskać klienta, przedsiębiorcy oraz internetowi twórcy szukają sposobu na pozyskanie adresów e-mail, dzięki którym będą mogli informować o nowych wpisach czy aktualnej ofercie. I w dużym uproszczeniu, to jeden z podstawowych celów, dla których wykorzystywany jest lead magnet.
Inaczej mówiąc lead magnet to forma prezentu, dopasowanego do potrzeb grupy docelowej, którego wartość nie jest wyrażona w złotówkach, a w twoim adresie e-mail lub innych danych osobowych, takich jak telefon, adres etc.
po co?
Ponieważ Facebook mocno ogranicza zasięgi, a docieralność z postem bez angażowania środków finansowych jest znikoma, niektórzy wykorzystują lead magnet jako zachętę do komentowania, co mocno zwiększa zasięg postów. Spotkałaś się kiedyś z postem na Facebooku typu „Zostaw komentarz o treści X, a otrzymasz listę sprawdzonych sposobów na Y”? O tym właśnie piszę. W tym przykładzie, lista to lead magnet, a komentarz – sposób na zwiększenie widoczności postu czyli cel.
To jednak, moim zdaniem, mocno niewykorzystany potencjał. Dlatego też, co sprytniejsi próbują upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i prosząc o komentarz (który zwiększa zasięg postu) odsyłają na stronę z formularzem, gdzie warunkiem odbioru prezentu jest pozostawienie danych czy rejestracja w aplikacji.
lead magnet
pomysły na skuteczny lead magnet
Pomimo, że lead magnet utożsamiany jest z prezentem to jednak spore uproszczenie – w końcu zapłatą są konkretne dane, a prezenty, co do zasady, dajemy bezinteresownie, prawda? Dlatego. Zadbaj o jego profesjonalną oprawę graficzną i użyteczność. Nie pozwól aby osoba, która zaufała ci pozostawiając dane, poczuła się zawiedziona niską jakością materiału. Jego formę natomiast dostosuj do potrzeby odbiorcy i celu, który ma realizować. Inaczej mówiąc. Szukając pomysłu na lead magnet skup się na tym czyje dane chce pozyskać i co będzie dla tej osoby najbardziej przydatne czyt. czego potrzebuje.
Poniżej 10 pomysłów na skuteczny lead magnet:
-
Szablony, formularze, ćwiczenia np. szablon CV, biznes plan, ćwiczenia rozwojowe – jak widzisz opcji jest wiele w zależności od grupy docelowej.
- Planery, listy zadań, habit trackery i in. materiały wspierające planowanie i organizację, również w wersji basic – doskonała opcja jeśli sprzedajesz podobne materiały. Oferując wersję basic do przetestowania – zachęcasz, zapisane osoby, do zakupu pełnej, płatnej wersji planera, organizera etc.
- Checklisty monitorujące realizację poszczególnych etapów zadania czy większego projektu – doskonale sprawdzają się przy projektach/zadaniach składających się z powtarzających etapów np. tworzenie i promocja postów blogowych (jak ją zrobić samodzielnie, na własny użytek już pisałam więc zapraszam), checklista pomocna w tworzenia strony www, organizacji wesela, kompletowania wyprawki dla przyszłej mamy etc.
- Listy sposobów, narzędzi, dobrych praktyk pomocnych w realizacji jakiegoś celu np. 10 pomysłów na posty blogowe, lista narzędzi oszczędzających czas, bezpłatne sposoby promocji na Facebooku (mam taką „na zbyciu”, zainteresowana?♥), 5 pomysłów na szybkie śniadanie, 10 miejsc, które warto odwiedzić w Londynie etc.
-
Mini-kurs – doskonale sprawdza się również jako intro do płatnego kursu, którego celem jest zachęta do przetestowania i wykupienia płatnej wersji.
-
Tutorial/Instrukcja – materiał w formacie pdf lub video, w którym, krok po kroku pokażesz jak coś zrobić np. wykonturować twarz, wymienić oponę, uszyć sukienkę, własnoręcznie wykonać zabawkę dla psa etc.
-
Zniżki – bardzo popularne w sklepach internetowych, gdzie za pozostawienie adresu e-mail otrzymujesz np. zniżkę 50 zł na pierwsze zakupy, czasami w wariacji – darmowa dostawa.
-
Hasło do bazy dodatkowych materiałów – np. do treści rozszerzających zagadnienie czy projektów graficznych.
lead magnet
jak wygląda proces?
lead magnet
prezent dla przedsiębiorczych
Na zakończenie, mam otóż prezent (szok!). Darmowy biznes plan, który pomoże Ci zaprojektować biznes z potencjałem dochodowym. Zainteresowana? Zapraszam!
A jeżeli sama oferujesz wartościowy prezent dla swoich klientek lub czytelniczek, absolutnie się nie hamuj tylko zostaw link w komentarzu pod tym postem na Facebooku. I niech dzieje się magia.
with L O V Ę
magda
Codziennie, staram się zarażać swoje czytelniczki przedsiębiorczym stylem życia, w którym rodzaj umowy i miejsce pracy, naprawdę nie mają znaczenia – liczy się cel i satysfakcja, a nawet jeszcze więcej satysfakcji. Podoba ci się ta idea? Dołącz do nas na pracowitym fanpejdżu. Znajdziesz tam same bezeceństwa i tylko kilka mądrości, ale myślę, że sądzę, że warto♥
21 Komentarze
POROZMAWIAJMY
To prawda, ja się zawsze interesuje takimi gratisami na stronach, Bardzo skuteczny marketing!
A z jakim Kasia najfajniejszym i najmniej przydatnym się spotkałaś?
Sama nie wiem, na te nieprzydatne nie zwracam uwagi… moż eto był jakiś kurs fotografii czy cos takiego
Bardzo ciekawe pomysły, fajny artykuł. Zajrzę po więcej 😍
Bardzo ciekawy artykuł. Tego mi trzeba!
Fajna lista inspiracji 🙂 Przyznam się że sama często zapisuję się na różne newslettery i mam tego tak dużo w kolekcji że przestałam otwierać prawie wszystkie 😉 Chyba czas na porządki 😉
Absolutnie warto dbać o porządek w mailowej skrzynce, bo wówczas i kontrola nad mailami jakby większa 🙂
Bardzo przydatny wpis, muszę uporządkować pare spraw a Ty podrzuciłas podpowiedzi 😉
Sama radość 🙂
Muszę sobie dokładnie przemyśleć ten sposób w weekend, bo chyba mam parę pomysłów na skuteczny lm 😉 Te Twoje chyba mnie naprowadziły – dzięki za inspirację 🙂
Daj znać jak przemyślenia. Masz propozycję prezentu dla swoich czytelników? 😀
Niby o tym wszystkim wiem, ale u siebie jakoś nie mogę zastosować 🙂
super, dobrze wiedzieć że coś takiego jest dostępne
Kurcze, mnie od jakiegoś czasu te wszystkie darmoszki strasznie irytują 😀 Zwłaszcza szablony, e-booki i podobne (co nie znaczy, że świetnie działają).
Bardzo świetnie działają, ale sama zapisuję się tylko gdy lubię twórcę i chcę być na bieżąco. Dla samego prezentu, nigdy 🙂
Zapisuję sobie Twój post! Dopiero będę budować bazę mailingową i Twoje sugestie przydadzą mi się na pewno ♡
Trzymam kciuk, bo to bardzo fajna forma komunikacji z czytelnikami 🙂
Bardzo dobry artykuł I ogòlnie blog. Będę zaglądać tu częściej 😊
Masz rację, takie dodatkowe treści z których można skorzystać zawsze kuszą i pozwalają jednocześnie twórcy mieć dłuższy kontakt ze swoim odbiorcą. Ja lubię takie gratisy 🙂
Ale fajne pomysły! Wrócę tu, gdy zdecyduję się wreszcie na newsletter!
Bardzo fajna lista pomysłów. Ja najczęściej korzystam z poradników, które w tym przypadku świetnie się sprawdzają. Poradnik jest odpowiedzią na potrzebę grupy docelowej. Przy tym ważne jest to aby taki Lead Magnet był łatwy w „konsumpcji”, dzięki temu będzie on przeczytany, obejrzany czy zastosowany od razu. To oczywiście przyczyni się do tego, aby Lead Magnet budował nasz wizerunek ekspercki 🙂
Pozdrawiam 🙂