magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Lead magnet – pomysły na bezpłatny prezent dla twoich klientów oraz czytelników

-
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
21 komentarzy
6 MIN READ

Codziennie, na blogach (również tych firmowych), w Social Mediach czy na Youtubie powstaje mnóstwo bezpłatnych, wartościowych treści, z których możesz czerpać wiedzę lub inspirację. Ale.

Ponieważ coraz trudniej dotrzeć do czytelnika i pozyskać klienta, przedsiębiorcy oraz internetowi twórcy szukają sposobu na pozyskanie adresów e-mail, dzięki którym będą mogli informować o nowych wpisach czy aktualnej ofercie. I w dużym uproszczeniu, to jeden z podstawowych celów, dla których wykorzystywany jest lead magnet.

Inaczej mówiąc lead magnet to forma prezentu, dopasowanego do potrzeb grupy docelowej, którego wartość nie jest wyrażona w złotówkach, a w twoim adresie e-mail lub innych danych osobowych, takich jak telefon, adres etc.

po co?

Jego podstawową funkcją jest pozyskanie leadów czyli danych kontaktowych i rozbudowa bazy mailingowej umożliwiającej dalsze działania informacyjno-promocyjne. Ale. Nie jest to cel jedyny.

Ponieważ Facebook mocno ogranicza zasięgi, a docieralność z postem bez angażowania środków finansowych jest znikoma, niektórzy wykorzystują lead magnet jako zachętę do komentowania, co mocno zwiększa zasięg postów. Spotkałaś się kiedyś z postem na Facebooku typu „Zostaw komentarz o treści X, a otrzymasz listę sprawdzonych sposobów na Y”? O tym właśnie piszę. W tym przykładzie, lista to lead magnet, a komentarz – sposób na zwiększenie widoczności postu czyli cel.

To jednak, moim zdaniem, mocno niewykorzystany potencjał. Dlatego też, co sprytniejsi próbują upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i prosząc o komentarz (który zwiększa zasięg postu) odsyłają na stronę z formularzem, gdzie warunkiem odbioru prezentu jest pozostawienie danych czy rejestracja w aplikacji.

>> Kliknij aby zobaczyć jak to robi Brand24.

lead magnet

pomysły na skuteczny lead magnet

Pomimo, że lead magnet utożsamiany jest z prezentem to jednak spore uproszczenie – w końcu zapłatą są konkretne dane, a prezenty, co do zasady, dajemy bezinteresownie, prawda? Dlatego. Zadbaj o jego profesjonalną oprawę graficzną i użyteczność. Nie pozwól aby osoba, która zaufała ci pozostawiając dane, poczuła się zawiedziona niską jakością materiału. Jego formę natomiast dostosuj do potrzeby odbiorcy i celu, który ma realizować. Inaczej mówiąc. Szukając pomysłu na lead magnet skup się na tym czyje dane chce pozyskać i co będzie dla tej osoby najbardziej przydatne czyt. czego potrzebuje.

Poniżej 10 pomysłów na skuteczny lead magnet:

  • Szablony, formularze, ćwiczenia np. szablon CV, biznes plan, ćwiczenia rozwojowe – jak widzisz opcji jest wiele w zależności od grupy docelowej.
  • Planery, listy zadań, habit trackery i in. materiały wspierające planowanie i organizację, również w wersji basic – doskonała opcja jeśli sprzedajesz podobne materiały. Oferując wersję basic do przetestowania – zachęcasz, zapisane osoby, do zakupu pełnej, płatnej wersji planera, organizera etc.
  • Checklisty monitorujące realizację poszczególnych etapów zadania czy większego projektu – doskonale sprawdzają się przy projektach/zadaniach składających się z powtarzających etapów np. tworzenie i promocja postów blogowych (jak ją zrobić samodzielnie, na własny użytek już pisałam więc zapraszam), checklista pomocna w tworzenia strony www, organizacji wesela, kompletowania wyprawki dla przyszłej mamy etc.
  • Listy sposobów, narzędzi, dobrych praktyk pomocnych w realizacji jakiegoś celu np. 10 pomysłów na posty blogowe, lista narzędzi oszczędzających czas, bezpłatne sposoby promocji na Facebooku (mam taką „na zbyciu”, zainteresowana?♥), 5 pomysłów na szybkie śniadanie, 10 miejsc, które warto odwiedzić w Londynie etc.
  • eBook – merytoryczne informacje nt. wybranego zagadnienia np. jak wdrożyć RODO, jak wybrać motyw bloga (btw chętnie pomożemy) etc.
  • Mini-kurs – doskonale sprawdza się również jako intro do płatnego kursu, którego celem jest zachęta do przetestowania i wykupienia płatnej wersji.
  • Tutorial/Instrukcja – materiał w formacie pdf lub video, w którym, krok po kroku pokażesz jak coś zrobić np. wykonturować twarz, wymienić oponę, uszyć sukienkę, własnoręcznie wykonać zabawkę dla psa etc.
  • Zniżki – bardzo popularne w sklepach internetowych, gdzie za pozostawienie adresu e-mail otrzymujesz np. zniżkę 50 zł na pierwsze zakupy, czasami w wariacji – darmowa dostawa.
  • Hasło do bazy dodatkowych materiałów – np. do treści rozszerzających zagadnienie czy projektów graficznych.

lead magnet

jak wygląda proces?

To co ważne, na swojej stronie czy blogu możesz mieć więcej niż jeden lead magnet, w których np. każdy będzie adresowany innemu segmentowi klientów. Sama mam zarówno biznes plan, jak i szablon CV, dzięki czemu buduję osobne bazy mailingowe, po to by móc lepiej dopasować blogowe treści czy też samą ofertę.
Prawidłowo wdrożony proces odbioru prezentu, zamyka się w ok. 4 krokach:
Krok 1. Osoba zainteresowana trafia na landing page z info o lead magnet i formularzem zapisu.
Krok 2. Zachęcona, pozostawia dane w formularzu zapisu.
Krok 3. Na podany adres e-mail zostaje wysłana wiadomość zwrotna z potwierdzeniem chęci zapisu.
Krok 4. Po potwierdzeniu dostaje wiadomość z podziękowaniem za zapis i linkiem do prezentu (powinna przyjść jak najszybciej na zasadzie przyśpieszonej gratyfikacji).

lead magnet

prezent dla przedsiębiorczych

biznes plan

Na zakończenie, mam otóż prezent (szok!). Darmowy biznes plan, który pomoże Ci zaprojektować biznes z potencjałem dochodowym. Zainteresowana? Zapraszam!

A jeżeli sama oferujesz wartościowy prezent dla swoich klientek lub czytelniczek, absolutnie się nie hamuj tylko zostaw link w komentarzu pod tym postem na Facebooku. I niech dzieje się magia.

with L O V Ę
magda

Codziennie, staram się zarażać swoje czytelniczki przedsiębiorczym stylem życia, w którym rodzaj umowy i miejsce pracy, naprawdę nie mają znaczenia – liczy się cel i satysfakcja, a nawet jeszcze więcej satysfakcji. Podoba ci się ta idea? Dołącz do nas na pracowitym fanpejdżu. Znajdziesz tam same bezeceństwa i tylko kilka mądrości, ale myślę, że sądzę, że warto♥

107

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
DO POBRANIA
FIRMA
GIFTS
KLIENCI
SPRZEDAŻ
TIPS&TRICS
← WCZEŚNIEJSZE
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej (II)
PÓŹNIEJSZE →
Biznes plan czyli chcesz mieć biznes, zrób plan, o!

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

21 Komentarze

on Lead magnet – pomysły na bezpłatny prezent dla twoich klientów oraz czytelników.
  1. Kasia Czekonska
    28 maja 2018 @ 20:30
    -
    Odpowiedz

    To prawda, ja się zawsze interesuje takimi gratisami na stronach, Bardzo skuteczny marketing!

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      30 maja 2018 @ 07:36
      -
      Odpowiedz

      A z jakim Kasia najfajniejszym i najmniej przydatnym się spotkałaś?

      • Kasia Czekonska
        14 czerwca 2018 @ 20:33
        -
        Odpowiedz

        Sama nie wiem, na te nieprzydatne nie zwracam uwagi… moż eto był jakiś kurs fotografii czy cos takiego

  2. Pani Uszguli
    29 maja 2018 @ 20:46
    -
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe pomysły, fajny artykuł. Zajrzę po więcej 😍

  3. Pani Manager
    29 maja 2018 @ 20:56
    -
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawy artykuł. Tego mi trzeba!

  4. Magdalena |RazemKuSzczesciu.pl
    30 maja 2018 @ 07:48
    -
    Odpowiedz

    Fajna lista inspiracji 🙂 Przyznam się że sama często zapisuję się na różne newslettery i mam tego tak dużo w kolekcji że przestałam otwierać prawie wszystkie 😉 Chyba czas na porządki 😉

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 17:58
      -
      Odpowiedz

      Absolutnie warto dbać o porządek w mailowej skrzynce, bo wówczas i kontrola nad mailami jakby większa 🙂

  5. Kamila Brzozowska
    30 maja 2018 @ 08:21
    -
    Odpowiedz

    Bardzo przydatny wpis, muszę uporządkować pare spraw a Ty podrzuciłas podpowiedzi 😉

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 17:59
      -
      Odpowiedz

      Sama radość 🙂

  6. Pomysłowa
    30 maja 2018 @ 09:15
    -
    Odpowiedz

    Muszę sobie dokładnie przemyśleć ten sposób w weekend, bo chyba mam parę pomysłów na skuteczny lm 😉 Te Twoje chyba mnie naprowadziły – dzięki za inspirację 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 17:59
      -
      Odpowiedz

      Daj znać jak przemyślenia. Masz propozycję prezentu dla swoich czytelników? 😀

  7. Marta K.
    30 maja 2018 @ 10:28
    -
    Odpowiedz

    Niby o tym wszystkim wiem, ale u siebie jakoś nie mogę zastosować 🙂

  8. Anna Kozakiewicz
    4 czerwca 2018 @ 19:51
    -
    Odpowiedz

    super, dobrze wiedzieć że coś takiego jest dostępne

  9. zebza
    4 czerwca 2018 @ 21:00
    -
    Odpowiedz

    Kurcze, mnie od jakiegoś czasu te wszystkie darmoszki strasznie irytują 😀 Zwłaszcza szablony, e-booki i podobne (co nie znaczy, że świetnie działają).

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:01
      -
      Odpowiedz

      Bardzo świetnie działają, ale sama zapisuję się tylko gdy lubię twórcę i chcę być na bieżąco. Dla samego prezentu, nigdy 🙂

  10. Ewelina | W poszukiwaniu
    5 czerwca 2018 @ 07:28
    -
    Odpowiedz

    Zapisuję sobie Twój post! Dopiero będę budować bazę mailingową i Twoje sugestie przydadzą mi się na pewno ♡

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 czerwca 2018 @ 18:01
      -
      Odpowiedz

      Trzymam kciuk, bo to bardzo fajna forma komunikacji z czytelnikami 🙂

  11. Bożena Danuta Kultys
    6 czerwca 2018 @ 10:42
    -
    Odpowiedz

    Bardzo dobry artykuł I ogòlnie blog. Będę zaglądać tu częściej 😊

  12. Katarzyna Mirek
    7 czerwca 2018 @ 09:48
    -
    Odpowiedz

    Masz rację, takie dodatkowe treści z których można skorzystać zawsze kuszą i pozwalają jednocześnie twórcy mieć dłuższy kontakt ze swoim odbiorcą. Ja lubię takie gratisy 🙂

  13. Magda M. blog
    8 czerwca 2018 @ 12:07
    -
    Odpowiedz

    Ale fajne pomysły! Wrócę tu, gdy zdecyduję się wreszcie na newsletter!

  14. Marcin Gurtowski
    18 lipca 2019 @ 17:59
    -
    Odpowiedz

    Bardzo fajna lista pomysłów. Ja najczęściej korzystam z poradników, które w tym przypadku świetnie się sprawdzają. Poradnik jest odpowiedzią na potrzebę grupy docelowej. Przy tym ważne jest to aby taki Lead Magnet był łatwy w „konsumpcji”, dzięki temu będzie on przeczytany, obejrzany czy zastosowany od razu. To oczywiście przyczyni się do tego, aby Lead Magnet budował nasz wizerunek ekspercki 🙂
    Pozdrawiam 🙂

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

5 sposobów kształtowania cen, których nie polecam

Posted by Magda Ostrowska

Cena i sposób jej kształtowania to często temat tabu. Nie tutaj. Dlatego drogie przedsiębiorcze, czas się ogarnąć – porozmawiajmy o waszych …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
7 MIN READ

Podawać widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu, czy nie podawać? – oto jest pytanie

Posted by Magda Ostrowska

Jawność wynagrodzeń to temat gorący. Chodź, dzisiaj przedstawię ci drugą stronę medalu czyli perspektywę pracodawcy. Prawdą jest, że w wielu krajach, podawanie …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
7 MIN READ

Najczęstszy błąd początkującego przedsiębiorcy

Posted by Magda Ostrowska

Dzisiaj postanowiłam spojrzeć prawdzie w oko i do tego samego zachęcić ciebie. Nie wiem czy jesteś na to gotowa, ale już …

Czytaj →
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
6 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Lead magnet - pomysły na skuteczny prezent dla twoich klientów
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej