magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Case study 1.0 – POMYSŁ NA BIZNES

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
34 komentarze
8 MIN READ

Dokładnie 16 listopada br. o godz. 11.04 miała premierę moja nowa marka Monkey Business | mnkb dedykowana blogerom i freelancerom, w ramach której robimy fajne blogi, strony www i landing pages. I nie. To nie jest artykuł sponsorowany. To wprowadzenie do kuluarów powstawania marki.

Oczywiście gorąco zapraszam do współpracy wszystkich blogerów i freelancerów, którzy chcą się wyróżnić w tej nieco zatłoczonej już blogosferze ale ja dzisiaj nie o tym. Jak możecie się domyślić wprowadzenie na rynek nowej marki to spore wyzwanie. Od zdefiniowania grupy docelowej (komu?) i pomysłu na produkt/usługę (co sprzedawać?), przez model biznesowy (po co i jak sprzedawać?) i kierunki rozwoju, na oprawie graficznej i tożsamości marki kończąc. I to tak w skrócie. Pomyślałam, że wśród was mogą znaleźć się osoby, które stoją w obliczu podobnego wyzwania dlatego mnkb potraktuję jako taki case/przykład biznesowy i krok po kroku opowiem ci o kulisach powstawania naszej działalności. Można powiedzieć, że marka Monkey Business | mnkb będzie rozwijała się (!hope) na twoich oczach. Co ty na to?

.pomysł na biznes

Jeżeli dopiero szukasz pomysłu na biznes to pamiętaj, że najciemniej pod latarnią. Zanim zaczniesz wymyślać urządzenie do teleportacji (oj coś czuję, że byłoby zapotrzebowanie) rozejrzyj się dookoła i zastanów się czego potrzebują ludzie wokół ciebie (oczywiście pod warunkiem, że ludzie wokół ciebie to ludzie z którymi chcesz współpracować). Następnie zamień te dosyć ogólne potrzeby na problemy z którymi borykają się twoi potencjalni klienci (wspomniani już ludzie dookoła) i zaproponuj rozwiązanie. Dokładnie tak zrobiłam przy opracowywaniu usług, które chcę oferować w ramach mnkb. To był ogół, czas na szczegół na naszym, bardzo konkretnym przykładzie.

1. Ludzie wokół mnie: blogerzy
Bloguję od stycznia tego roku ale blogi czytam odkąd sięgnę pamięcią. Jeśli mam być szczera to pamiętam chyba pierwszy blog Tomka Tomczyka czyli Jasona Hunta, a umówmy się miałam wtedy ze 2 lata ♥ Można więc powiedzieć, że blogi czytam od zawsze, kilka lat temu zaczęłam pisać własny, na skutek zmian zawodowych przestałam, by powrócić w tym roku. Przez te wszystkie lata miałam nieustanny kontakt z branżą. Bo całą blogosferę tak właśnie traktuję. Jak osobną branżę. I kiedy tak czytałam blogi, rozglądałam się dookoła branży zauważyłam, że większość blogerów, którzy prowadzą aktywnie blog dłużej niż dwa lata łączą dwie rzeczy: pasja do blogowania i chęć zarabiania na blogu. Łączą ich również wspólne problemy.
2. Potrzeby i problemy naszej grupy docelowej czyli blogerów
  • zarabianie na blogu (problem: pozyskanie czytelników i reklamodawców),
  • zarządzanie czasem pracy i organizacja blogobiznesu (problem: brak czasu na sprawy techniczne)
  • potrzeba wyróżnienia się spośród innych blogów (problem: brak czasu i/lub pomysłu na spójną, nietuzinkową identyfikację marki i oprawę graficzną bloga)

.jak dobrze dobrany szablon może pomóc w pozyskaniu czytelników i reklamodawców?

Jakby nie patrzeć o sprzedaży wiem co nieco i prawda o której właściciele firm często zapominają jest taka, że wstępne decyzje zakupowe podejmujemy oczami. Serio. Jeżeli idziesz do Dunkin’ Donuts to pytasz o konkretny smak czy wskazujesz paluchem najładniejsze pączki mówiąc proszę ten, ten i ten? Oczywiście jeżeli któryś będzie z anyżem którego nienawidzisz to następnym razem pomimo walorów estetycznych wybierz inny. Jednak pierwszy raz w większości zdecydujesz kierując się wyglądem pączka (jeść oczami, znasz to?). Jeżeli zatem blogerzy chcą zarabiać (a chcą) muszą mieć czytelników. Prawda jest taka, że blogi w jednej kategorii tematycznej to właśnie te pączki w Dunkin’ Donuts. Czytelnik czyta co wpadnie mu w oko. Jeżeli tekst będzie miał smak anyżku najpewniej przeczyta, rozczaruje się i nie wróci ale to ładny szablon i oprawa graficzna sprawią, że zechce przeczytać choćby ten pierwszy artykuł. A to już bardzo dużo. Kliknij kciuk w górę na znak, że się rozumiemy ↓

Nie kliknęłaś? Coś jest niejasne? To jeszcze raz. Mówiąc wprost jeżeli bloger (klient docelowy mnkb) chce zarabiać musi mieć czytelników. Potencjalnych czytelników przyciągnie ładnym opakowaniem, a zamieni w lojalnych czytelników, mądrą treścią. W Monkey Business | mnkb nie piszemy za nikogo postów ale właśnie robimy te przykuwające uwagę opakowanie. A pierwsze wrażenie w biznesie to podstawa niezależnie od branży. Bo potencjalny klient bardzo często ocenia produkt po okładce. Jeżeli okładka przyciągnie jego uwagę, a produkt wzmocni to pozytywne wrażenie i rozwiążę problem klienta…tadam. Właśnie zyskałaś klienta.

.jak w Monkey Business dajemy blogerowi czas?

Bądźmy szczerzy. Stworzenie bloga na WordPressie to nie fizyka kwantowa. Jeżeli nasz klient czyli bloger (przyp. JA) bardzo się uprze zrobi wszystko sam. Wszystko czyli wybierze hosting i domenę, zainstaluje WordPressa, wybierze darmowy lub płatny szablon, skonfiguruje go, zasili treścią (…) No sporo tego ale wszystko jest do zrobienia.

Niby proste ale bardzo czasochłonne. Inaczej mówiąc. Podstawową walutą tej transakcji jest właśnie czas. Czas, który nasz klient może wykorzystać na pisanie treści, pozyskiwanie czytelników i reklamodawców, tworzenie produktów, sprzedaż, realne świadczenie usług, promocję etc.

Więc TAK. Blog można zrobić samemu do czego nawet zachęcam początkujących blogerów. Jeżeli jednak mój potencjalny klient bloguje już ponad 2 lata, wie, że chce robić to dalej by finalnie zamienić w biznes na sprawy techniczne związane z postawieniem bloga szkoda jego cennego czasu. Lepiej, żeby wyręczył go profesjonalista zwłaszcza jeżeli mówimy o standardzie, który przyciągnie czytelników, reklamodawców i pomoże zbudować profesjonalny wizerunek. I tak właśnie mnkb™ daje swoim klientom czas na sprawy priorytetowe z punktu widzenia rozwoju blogobiznesu.

.jak w Monkey Business pomagamy blogerom wyróżnić się w blogosferze?

Kluczem oferty mnkb jest słowo nietuzinkowy, a reklamujemy się słowami jeżeli chcesz wyróżnić się w tej nieco zatłoczonej już blogosferze. To też nasz wyróżnik pośród naszej bezpośredniej konkurencji. Nie chcemy tworzyć standardowych blogów z boczną belką. Tak. Ma to swoje zastosowanie. I tak. Potrafimy to zrobić. Zapewne nie raz, nie dwa takiego zlecenia się podejmiemy. Ale to co wyróżnia mnkb na tle innych firm tworzących blogi na WordPressie jest właśnie tworzenie nietuzinkowych, bardzo oryginalnych i profesjonalnych wizerunków. Aby podkreślić ten wyróżnik stworzyliśmy właśnie oryginalną identyfikację całej naszej marki. Jeżeli dobrze poszukasz, znajdziesz firmy, które mają podobny zakres działalności do naszego ale wszystkie wyglądają podobnie. Nawet dominujący kolor to zielono-miętowo-turkusowy. Dlatego my całą identyfikacją wizualną naszej marki chcemy podkreślić co możemy zaproponować naszym klientom. Blogerom, którzy tworzą od ponad 2 lat, chcą zarabiać na blogu i wyróżnić się z tłumu innych blogerów.

biznes plan

I o określaniu grupy docelowej mnkb opowiem następnym razem. Daj znać czy tego typu artykuł jest dla ciebie wartościowy, a wszelkie dodatkowe pytania śmiało zadawaj w komentarzach. Chętnie odpowiem też na przykładzie twojego konkretnego pomysłu na biznes.

with  L O V Ę
magda

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
CASE STUDY
CYKL: Pomysł na biznes
FIRMA
KLIENCI
Monkey Business | mnkb
PIENIĄDZE
SPRZEDAŻ
START-UP
TIPS&TRICS
← WCZEŚNIEJSZE
To wszystko mogło się nigdy nie wydarzyć
PÓŹNIEJSZE →
VAT, czy nie VAT – oto jest pytanie

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

34 Komentarze

on Case study 1.0 – POMYSŁ NA BIZNES.
  1. Make Happy Life
    30 listopada 2016 @ 08:29
    -
    Odpowiedz

    Gratuluję i życzę powodzenia w działalności 😉 Masz rację „pod latarnią najciemniej.” 🙂
    Ściskam! 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      30 listopada 2016 @ 08:43
      -
      Odpowiedz

      Z pracą na swój rachunek tak już jest, że czekamy w nieskończoność pod pretekstem braku pomysłu na biznes, a tak naprawdę szukamy za daleko. Taktyka latarnii sprawdza się niemal zawsze💛
      PS. Dziękuję w imieniu swoim, Artura i Bombura czyli całego monkey-teamu. Nie ukrywam, że każdy kciuk na wagę złota 🙉🙈🙊

  2. Krzysztof Mikołajczyk
    30 listopada 2016 @ 16:21
    -
    Odpowiedz

    Wielkie gratulacje z okazji założenia własnej działalności! Widzę, że działamy w podobnej branży, także zachowuję kontakt nie tylko w celach prywatnych ;).
    Co do samego posta: uważam, że na case studies można się najwięcej nauczyć, także post jak najbardziej mega pomocny. Chciałbym tylko od siebie dodać, że jednym z ważniejszych czynników przy zakładaniu biznesu jest określenie GRUPY DOCELOWEJ i wszystkie pytania odnośnie tego, jakie mają problemy itd. są uzależnione od wybranej grupy. Ty ją wybrałaś świetnie, są nimi blogerzy. Jednak wielu początkujących (a czasem i tych bardziej doświadczonych) przedsiębiorców o tym zapomina i uważa, że ich klientem może być każdy. Błąd! Trzeba wiedzieć jak skonstruować ofertę, pakiety, cenę, promocję firmy, reklamę firmy i wszystko inne, a tego dowiemy się, studiując grupę docelową. Konkretne działanie nastawione na konkretne rezultaty.
    Pozdrawiam i życzę dużo sukcesów!!! Będę zaglądał i śledził poczynania :).

    BisBrothers

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      30 listopada 2016 @ 16:56
      -
      Odpowiedz

      Dziękuję za super uzupełnienie. Jak najbardziej zgadzam się w 100%. Pisałam już tutaj kiedyś o istocie określenia grupy docelowej i myślę, że jeszcze wrócę w ramach cyklu #mnkb bo temat to szeroki i istotny niezwykle. Zachęcam do śledzenia nie tylko blogowego cyklu i poczynań Monkey Business | mnkb ale także mojej podstawowej działalności, którą nadal jest agencja kreatywna CtrlAlt Create (ctrlalt.pl). A i sama zaraz poczynię zapoznanie z BisBrothers. Miłego wieczoru <3

      • Krzysztof Mikołajczyk
        30 listopada 2016 @ 17:25
        -
        Odpowiedz

        Ooooo, widzę, że jesteście z Łodzi. My też :). Może uda się jakieś małe spotkanie zorganizować po Nowym Roku ;). Będę się odzywał! Miłego wieczoru również :).

        • Magda Ostrowska | Dopracowani
          30 listopada 2016 @ 17:36
          -
          Odpowiedz

          A to niespodzianka! Bądźmy w kontakcie 🙂

          • Krzysztof Mikołajczyk
            30 listopada 2016 @ 17:38
            -

            Jasne ;).

  3. Justyna - PSYCHOZAPISKI
    30 listopada 2016 @ 16:24
    -
    Odpowiedz

    Gratulacje! Świetny pomysł 🙂

  4. Jola | Pixel Kolor
    30 listopada 2016 @ 17:38
    -
    Odpowiedz

    Racja, dużo podobieństwa w ofertach, które są na rynku. Gratuluję i kto wiem czy sama nie będę klientką. 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      30 listopada 2016 @ 17:41
      -
      Odpowiedz

      Yeah! Zapraszamy! Wraz z Arturem i Bomburem oczekujemy w ekscytacji <3

  5. VAT, czy nie VAT? Czyli kolejne pytanie w ramach cyklu Q&A
    30 listopada 2016 @ 23:02
    -
    Odpowiedz

    […] nie masz więc nawet nie czytaj dalej bo szkoda czasu. Lepiej poczytaj o kulisach powstawania marki Monkey Business | mnkb™ bo to u mnie temat bardzo na […]

  6. Karolina Kary B
    3 grudnia 2016 @ 20:04
    -
    Odpowiedz

    Gratuluję i powodzenia. Masz sporo racji w tym wpisie. Blogowanie to czas i zaangażowanie. A kwestia pozyskania „kilenta” jest zdecydowanie sprawą kluczową.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      4 grudnia 2016 @ 14:19
      -
      Odpowiedz

      I dlatego Monkey Business chętnie dopomoże, zapraszam🙈🙊🙊

  7. Mona Te
    3 grudnia 2016 @ 20:34
    -
    Odpowiedz

    Ulala, wygląda to wszystko zacnie 😀 Gratuluję i powodzenia! 😀

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      4 grudnia 2016 @ 14:17
      -
      Odpowiedz

      Dziękuję i zapraszam do regularnych odwiedzin💛

  8. Dagmara | socjopatka.pl
    5 grudnia 2016 @ 11:06
    -
    Odpowiedz

    Cieszę się niezmiernie iż to właśnie ja będę jedną z Twoich klientek! <3

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      5 grudnia 2016 @ 15:36
      -
      Odpowiedz

      Ja też. Ja też. Już się nie mogę doczekać jak zaczniemy pracę na Twoim blogiem <3

  9. Wzburzone Wody - Natalia
    7 grudnia 2016 @ 07:32
    -
    Odpowiedz

    No ładnie ładnie 🙂 świetny pomysł…gratuluję i życzę powodzenia w realizacji… będę śledzić nowinki 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      7 grudnia 2016 @ 11:08
      -
      Odpowiedz

      Dziękuję w imieniu swoim, Artura i Bombura💛 Trzymaj kciuki bo to każdy na wagę złota.

  10. Joanna - Krzywa Prosta
    9 grudnia 2016 @ 09:10
    -
    Odpowiedz

    Gratuluję odwagi i wytrwałości w dążeniu do celu. U mnie na razie praca na etat… ale może kiedyś to się zmieni 🙂 Życzę wszelkiej pomyślności.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      9 grudnia 2016 @ 11:20
      -
      Odpowiedz

      Bardzo dziękuję💙 Niezależnie od tego który kierunek kariery wybierzesz zapraszam do regularnych odwiedzin. Na blogu poruszam tematy związane z pracą niezależnie od formy (etat, własna firma, freelans). Pozdrawiam👍🏻

  11. Jakub Wylegała - OkiemON
    9 grudnia 2016 @ 12:59
    -
    Odpowiedz

    Świetny tekst, bardzo pouczający. Może kiedyś skorzystam z tej usługi, kto wie? No i ładny ten blog, elegancka prostota, podoba mi się 🙂
    Pozdrawiam.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      9 grudnia 2016 @ 14:14
      -
      Odpowiedz

      Dziękuję i oczywiście zapraszam do współpracy💙

  12. Agnieszka Maciejewska
    13 grudnia 2016 @ 21:26
    -
    Odpowiedz

    Bardzo fajny artykuł. Dziękuję! Przeczytałam z ciekawością.
    Zapraszam do mnie w wolnej chwili.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      14 grudnia 2016 @ 19:48
      -
      Odpowiedz

      Bardzo się cieszę, że z ciekawością 🙂

  13. Case study 1.0 - GRUPA DOCELOWA | Pracowity blog
    9 stycznia 2017 @ 16:28
    -
    Odpowiedz

    […] kolejność mają też poszczególnego jego etapy. Najczęściej jednak punktem wyjścia jest pomysł na biznes. Eureka! chciałoby się krzyknąć gdy siedząc w wannie wpadnie ci do głowy kolejny, genialny, […]

  14. Healthy Style
    23 stycznia 2017 @ 12:09
    -
    Odpowiedz

    Świetny pomysł na biznes – życzę powodzenia w rozwijaniu firmy. Generalnie kupiłaś mnie już tym tekstem – kto wie, może za jakiś czas zdecyduję się jednak na przejście na WP i wtedy skorzystam z Twoich usług 😉

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      23 stycznia 2017 @ 12:37
      -
      Odpowiedz

      Super 💛 A jeżeli jeszcze się wahasz to przeczytaj koniecznie case study 2.0. Czuję, że już na stówkę przesądzi o naszej współpracy >> http://dopracowani.pl/2017/…

  15. Joanna Mo
    23 stycznia 2017 @ 12:14
    -
    Odpowiedz

    Fajnie napisany artykuł – czuć dynamizm i profesjonalizm 🙂

  16. Olga | Gray Moka
    23 stycznia 2017 @ 15:11
    -
    Odpowiedz

    Powodzenia! 🙂

  17. Runoholic.pl
    24 stycznia 2017 @ 20:57
    -
    Odpowiedz

    Świetny wpis <3 gratki i tak dalej :D

  18. Case study 3.0 - NAMING | Najbardziej pracowity blog w Polsce (!sic)
    13 marca 2017 @ 10:10
    -
    Odpowiedz

    […] też uwagę, że marka mnkb™ dedykowana jest blogerom, którzy prowadzą swój blog od min. 2 lat i myślą o jego monetyzacji. Oczywiście to nadal […]

  19. Case study 4.0 - POLITYKA CENOWA | Najbardziej pracowity blog w Polsce (!sic)
    29 marca 2017 @ 18:28
    -
    Odpowiedz

    […] już o tym pośrednio w artykule case study 1.0 dlatego jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś gorąco zachęcam i odsyłam. Nie śpiesz się, ja […]

  20. Unikanie. Działanie. Potrzeby. | Najbardziej pracowity blog w Polsce (!sic)
    26 czerwca 2017 @ 19:07
    -
    Odpowiedz

    […] zrezygnował z bardzo stabilnej pracy na etacie po to by razem ze mną zbudować od podstaw markę Monkey Business | mnkb™. Wcześniej przez ponad 7 lat pracował w korporacji. Bez większych prozawodowych szans na […]

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Dywersyfikacja jako model biznesowy działalności – po co? dla kogo? jak to zrobić?

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy wysłałam wczoraj finansowy raport ze swoich (około)blogowych działań za IIQ 2018, napisałam zgodnie z prawdą, że słowo klucz w mojej firmie …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, POLECANE
10 MIN READ

Własna firma czy etat? Czy samozatrudnienie sprawdzi się u każdego?

Posted by Magda Ostrowska

Własna firma czy etat? Przed tym dylematem staje wiele aktywnych zawodowo osób. Aby pomóc odpowiedzieć na to pytanie, zadam inne. własna firma …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
7 MIN READ

Stygmatyzacja osób bezrobotnych

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy zakładałam pracowity blog, miałam jedną misję: aby każdy kto chce pracować, pracował, i to w miejscu, które sobie wymarzył. Ale. …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
5 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Case study 1.0 - POMYSŁ NA BIZNES | Pracowity blog
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej