Dokładnie 16 listopada br. o godz. 11.04 miała premierę moja nowa marka Monkey Business | mnkb dedykowana blogerom i freelancerom, w ramach której robimy fajne blogi, strony www i landing pages. I nie. To nie jest artykuł sponsorowany. To wprowadzenie do kuluarów powstawania marki.
Oczywiście gorąco zapraszam do współpracy wszystkich blogerów i freelancerów, którzy chcą się wyróżnić w tej nieco zatłoczonej już blogosferze ale ja dzisiaj nie o tym. Jak możecie się domyślić wprowadzenie na rynek nowej marki to spore wyzwanie. Od zdefiniowania grupy docelowej (komu?) i pomysłu na produkt/usługę (co sprzedawać?), przez model biznesowy (po co i jak sprzedawać?) i kierunki rozwoju, na oprawie graficznej i tożsamości marki kończąc. I to tak w skrócie. Pomyślałam, że wśród was mogą znaleźć się osoby, które stoją w obliczu podobnego wyzwania dlatego mnkb potraktuję jako taki case/przykład biznesowy i krok po kroku opowiem ci o kulisach powstawania naszej działalności. Można powiedzieć, że marka Monkey Business | mnkb będzie rozwijała się (!hope) na twoich oczach. Co ty na to?
.pomysł na biznes
Jeżeli dopiero szukasz pomysłu na biznes to pamiętaj, że najciemniej pod latarnią. Zanim zaczniesz wymyślać urządzenie do teleportacji (oj coś czuję, że byłoby zapotrzebowanie) rozejrzyj się dookoła i zastanów się czego potrzebują ludzie wokół ciebie (oczywiście pod warunkiem, że ludzie wokół ciebie to ludzie z którymi chcesz współpracować). Następnie zamień te dosyć ogólne potrzeby na problemy z którymi borykają się twoi potencjalni klienci (wspomniani już ludzie dookoła) i zaproponuj rozwiązanie. Dokładnie tak zrobiłam przy opracowywaniu usług, które chcę oferować w ramach mnkb. To był ogół, czas na szczegół na naszym, bardzo konkretnym przykładzie.
- zarabianie na blogu (problem: pozyskanie czytelników i reklamodawców),
- zarządzanie czasem pracy i organizacja blogobiznesu (problem: brak czasu na sprawy techniczne)
- potrzeba wyróżnienia się spośród innych blogów (problem: brak czasu i/lub pomysłu na spójną, nietuzinkową identyfikację marki i oprawę graficzną bloga)
.jak dobrze dobrany szablon może pomóc w pozyskaniu czytelników i reklamodawców?
Jakby nie patrzeć o sprzedaży wiem co nieco i prawda o której właściciele firm często zapominają jest taka, że wstępne decyzje zakupowe podejmujemy oczami. Serio. Jeżeli idziesz do Dunkin’ Donuts to pytasz o konkretny smak czy wskazujesz paluchem najładniejsze pączki mówiąc proszę ten, ten i ten? Oczywiście jeżeli któryś będzie z anyżem którego nienawidzisz to następnym razem pomimo walorów estetycznych wybierz inny. Jednak pierwszy raz w większości zdecydujesz kierując się wyglądem pączka (jeść oczami, znasz to?). Jeżeli zatem blogerzy chcą zarabiać (a chcą) muszą mieć czytelników. Prawda jest taka, że blogi w jednej kategorii tematycznej to właśnie te pączki w Dunkin’ Donuts. Czytelnik czyta co wpadnie mu w oko. Jeżeli tekst będzie miał smak anyżku najpewniej przeczyta, rozczaruje się i nie wróci ale to ładny szablon i oprawa graficzna sprawią, że zechce przeczytać choćby ten pierwszy artykuł. A to już bardzo dużo. Kliknij kciuk w górę na znak, że się rozumiemy ↓
Nie kliknęłaś? Coś jest niejasne? To jeszcze raz. Mówiąc wprost jeżeli bloger (klient docelowy mnkb) chce zarabiać musi mieć czytelników. Potencjalnych czytelników przyciągnie ładnym opakowaniem, a zamieni w lojalnych czytelników, mądrą treścią. W Monkey Business | mnkb nie piszemy za nikogo postów ale właśnie robimy te przykuwające uwagę opakowanie. A pierwsze wrażenie w biznesie to podstawa niezależnie od branży. Bo potencjalny klient bardzo często ocenia produkt po okładce. Jeżeli okładka przyciągnie jego uwagę, a produkt wzmocni to pozytywne wrażenie i rozwiążę problem klienta…tadam. Właśnie zyskałaś klienta.
.jak w Monkey Business dajemy blogerowi czas?
Niby proste ale bardzo czasochłonne. Inaczej mówiąc. Podstawową walutą tej transakcji jest właśnie czas. Czas, który nasz klient może wykorzystać na pisanie treści, pozyskiwanie czytelników i reklamodawców, tworzenie produktów, sprzedaż, realne świadczenie usług, promocję etc.
Więc TAK. Blog można zrobić samemu do czego nawet zachęcam początkujących blogerów. Jeżeli jednak mój potencjalny klient bloguje już ponad 2 lata, wie, że chce robić to dalej by finalnie zamienić w biznes na sprawy techniczne związane z postawieniem bloga szkoda jego cennego czasu. Lepiej, żeby wyręczył go profesjonalista zwłaszcza jeżeli mówimy o standardzie, który przyciągnie czytelników, reklamodawców i pomoże zbudować profesjonalny wizerunek. I tak właśnie mnkb™ daje swoim klientom czas na sprawy priorytetowe z punktu widzenia rozwoju blogobiznesu.
.jak w Monkey Business pomagamy blogerom wyróżnić się w blogosferze?
Kluczem oferty mnkb jest słowo nietuzinkowy, a reklamujemy się słowami jeżeli chcesz wyróżnić się w tej nieco zatłoczonej już blogosferze. To też nasz wyróżnik pośród naszej bezpośredniej konkurencji. Nie chcemy tworzyć standardowych blogów z boczną belką. Tak. Ma to swoje zastosowanie. I tak. Potrafimy to zrobić. Zapewne nie raz, nie dwa takiego zlecenia się podejmiemy. Ale to co wyróżnia mnkb na tle innych firm tworzących blogi na WordPressie jest właśnie tworzenie nietuzinkowych, bardzo oryginalnych i profesjonalnych wizerunków. Aby podkreślić ten wyróżnik stworzyliśmy właśnie oryginalną identyfikację całej naszej marki. Jeżeli dobrze poszukasz, znajdziesz firmy, które mają podobny zakres działalności do naszego ale wszystkie wyglądają podobnie. Nawet dominujący kolor to zielono-miętowo-turkusowy. Dlatego my całą identyfikacją wizualną naszej marki chcemy podkreślić co możemy zaproponować naszym klientom. Blogerom, którzy tworzą od ponad 2 lat, chcą zarabiać na blogu i wyróżnić się z tłumu innych blogerów.
I o określaniu grupy docelowej mnkb opowiem następnym razem. Daj znać czy tego typu artykuł jest dla ciebie wartościowy, a wszelkie dodatkowe pytania śmiało zadawaj w komentarzach. Chętnie odpowiem też na przykładzie twojego konkretnego pomysłu na biznes.
with L O V Ę
magda
34 Komentarze
POROZMAWIAJMY
Gratuluję i życzę powodzenia w działalności 😉 Masz rację „pod latarnią najciemniej.” 🙂
Ściskam! 🙂
Z pracą na swój rachunek tak już jest, że czekamy w nieskończoność pod pretekstem braku pomysłu na biznes, a tak naprawdę szukamy za daleko. Taktyka latarnii sprawdza się niemal zawsze💛
PS. Dziękuję w imieniu swoim, Artura i Bombura czyli całego monkey-teamu. Nie ukrywam, że każdy kciuk na wagę złota 🙉🙈🙊
Wielkie gratulacje z okazji założenia własnej działalności! Widzę, że działamy w podobnej branży, także zachowuję kontakt nie tylko w celach prywatnych ;).
Co do samego posta: uważam, że na case studies można się najwięcej nauczyć, także post jak najbardziej mega pomocny. Chciałbym tylko od siebie dodać, że jednym z ważniejszych czynników przy zakładaniu biznesu jest określenie GRUPY DOCELOWEJ i wszystkie pytania odnośnie tego, jakie mają problemy itd. są uzależnione od wybranej grupy. Ty ją wybrałaś świetnie, są nimi blogerzy. Jednak wielu początkujących (a czasem i tych bardziej doświadczonych) przedsiębiorców o tym zapomina i uważa, że ich klientem może być każdy. Błąd! Trzeba wiedzieć jak skonstruować ofertę, pakiety, cenę, promocję firmy, reklamę firmy i wszystko inne, a tego dowiemy się, studiując grupę docelową. Konkretne działanie nastawione na konkretne rezultaty.
Pozdrawiam i życzę dużo sukcesów!!! Będę zaglądał i śledził poczynania :).
BisBrothers
Dziękuję za super uzupełnienie. Jak najbardziej zgadzam się w 100%. Pisałam już tutaj kiedyś o istocie określenia grupy docelowej i myślę, że jeszcze wrócę w ramach cyklu #mnkb bo temat to szeroki i istotny niezwykle. Zachęcam do śledzenia nie tylko blogowego cyklu i poczynań Monkey Business | mnkb ale także mojej podstawowej działalności, którą nadal jest agencja kreatywna CtrlAlt Create (ctrlalt.pl). A i sama zaraz poczynię zapoznanie z BisBrothers. Miłego wieczoru <3
Ooooo, widzę, że jesteście z Łodzi. My też :). Może uda się jakieś małe spotkanie zorganizować po Nowym Roku ;). Będę się odzywał! Miłego wieczoru również :).
A to niespodzianka! Bądźmy w kontakcie 🙂
Jasne ;).
Gratulacje! Świetny pomysł 🙂
Racja, dużo podobieństwa w ofertach, które są na rynku. Gratuluję i kto wiem czy sama nie będę klientką. 🙂
Yeah! Zapraszamy! Wraz z Arturem i Bomburem oczekujemy w ekscytacji <3
[…] nie masz więc nawet nie czytaj dalej bo szkoda czasu. Lepiej poczytaj o kulisach powstawania marki Monkey Business | mnkb™ bo to u mnie temat bardzo na […]
Gratuluję i powodzenia. Masz sporo racji w tym wpisie. Blogowanie to czas i zaangażowanie. A kwestia pozyskania „kilenta” jest zdecydowanie sprawą kluczową.
I dlatego Monkey Business chętnie dopomoże, zapraszam🙈🙊🙊
Ulala, wygląda to wszystko zacnie 😀 Gratuluję i powodzenia! 😀
Dziękuję i zapraszam do regularnych odwiedzin💛
Cieszę się niezmiernie iż to właśnie ja będę jedną z Twoich klientek! <3
Ja też. Ja też. Już się nie mogę doczekać jak zaczniemy pracę na Twoim blogiem <3
No ładnie ładnie 🙂 świetny pomysł…gratuluję i życzę powodzenia w realizacji… będę śledzić nowinki 🙂
Dziękuję w imieniu swoim, Artura i Bombura💛 Trzymaj kciuki bo to każdy na wagę złota.
Gratuluję odwagi i wytrwałości w dążeniu do celu. U mnie na razie praca na etat… ale może kiedyś to się zmieni 🙂 Życzę wszelkiej pomyślności.
Bardzo dziękuję💙 Niezależnie od tego który kierunek kariery wybierzesz zapraszam do regularnych odwiedzin. Na blogu poruszam tematy związane z pracą niezależnie od formy (etat, własna firma, freelans). Pozdrawiam👍🏻
Świetny tekst, bardzo pouczający. Może kiedyś skorzystam z tej usługi, kto wie? No i ładny ten blog, elegancka prostota, podoba mi się 🙂
Pozdrawiam.
Dziękuję i oczywiście zapraszam do współpracy💙
Bardzo fajny artykuł. Dziękuję! Przeczytałam z ciekawością.
Zapraszam do mnie w wolnej chwili.
Bardzo się cieszę, że z ciekawością 🙂
[…] kolejność mają też poszczególnego jego etapy. Najczęściej jednak punktem wyjścia jest pomysł na biznes. Eureka! chciałoby się krzyknąć gdy siedząc w wannie wpadnie ci do głowy kolejny, genialny, […]
Świetny pomysł na biznes – życzę powodzenia w rozwijaniu firmy. Generalnie kupiłaś mnie już tym tekstem – kto wie, może za jakiś czas zdecyduję się jednak na przejście na WP i wtedy skorzystam z Twoich usług 😉
Super 💛 A jeżeli jeszcze się wahasz to przeczytaj koniecznie case study 2.0. Czuję, że już na stówkę przesądzi o naszej współpracy >> http://dopracowani.pl/2017/…
Fajnie napisany artykuł – czuć dynamizm i profesjonalizm 🙂
Powodzenia! 🙂
Świetny wpis <3 gratki i tak dalej :D
[…] też uwagę, że marka mnkb™ dedykowana jest blogerom, którzy prowadzą swój blog od min. 2 lat i myślą o jego monetyzacji. Oczywiście to nadal […]
[…] już o tym pośrednio w artykule case study 1.0 dlatego jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś gorąco zachęcam i odsyłam. Nie śpiesz się, ja […]
[…] zrezygnował z bardzo stabilnej pracy na etacie po to by razem ze mną zbudować od podstaw markę Monkey Business | mnkb™. Wcześniej przez ponad 7 lat pracował w korporacji. Bez większych prozawodowych szans na […]