magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Pomysł na biznes

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
6 komentarzy
7 MIN READ

Wśród osób które znam jest wiele takich, a w zasadzie większość które myślą/marzą o założeniu własnej działalności. Jednocześnie nie mam przeświadczenia, że otaczam się samymi przedsiębiorczymi osobami dlatego pozwolę sobie na stwierdzenie, że ogólnie wiele osób chciałoby być „na swoim”. Mylę się? Jeżeli zatem również masz takie plany ale jeszcze tego nie zrobiłaś zapewne coś cię powstrzymuje. 

To co najczęściej powstrzymuje nas przed tym krokiem to strach przed niepowodzeniem oraz brak pomysłu na biznes. Celowo nie dopiszę tutaj braku kapitału na rozpoczęcie działalności. Naprawdę na początku i bez niego można sobie poradzić. Bo dobry pomysł na biznes uwzględnia również nasze możliwości finansowe. Jeżeli twój ich nie uwzględnia po prostu poszukaj innego, a ten pozostaw na inny czas. Niech brak pieniędzy nigdy nie powstrzymuje cię przed ich zarobieniem. [Tweet „Niech brak pieniędzy nigdy nie powstrzymuje cię przed ich zarabianiem.”]

pomysł na biznes

W obecnej sytuacji gospodarczej kiedy rynek konsumpcyjny rośnie w siłę w zasadzie możliwości jest tyle, ile przedsiębiorczo-kreatywnych głów. I to wcale nie jest dobra wiadomość bo zbyt duża liczba możliwości, nie zachęca. Wręcz przeciwnie, zniechęca do podejmowania działań.  Dlatego aby nieco uporządkować cały proces poszukiwań dylematy dot. pomysłu na biznes będę rozpatrywała pod kątem dwóch opcji. Mogą stanowić dla siebie alternatywę ale równie dobrze możesz traktować łącznie bo doskonale się uzupełniają. Ku chwale twojej przyszłej firmy.
I. Wymyśl coś nowego...

…czego na rynku po prostu nie ma.

Masz potrzebę której nie jesteś w stanie zaspokoić bo na rynku nie ma adekwatnej usługi/produktu? Pomyśl czy inni też mogą taką mieć. Ci INNI to właśnie twoi potencjalni klienci. A może jesteś wizjonerem i choć nie doszły cię słuchy o bezpośredniej potrzebie masz pomysł na „coś” co jest w stanie tę potrzebę dopiero wykreować. Pamiętaj, że oprócz samych potrzeb konsumenci mają również pragnienia. A oprócz tych uświadomionych, istnieją też nieuświadomione. Mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli.

Przykładem niech będzie selfie stick.

Selfie robi niemal każdy kto posiada smartfona. Zgodnie z definicją i w zasadzie z istotą tego typu zdjęcia jest to autoportret wykonany „z ręki”. Selfie szturmem weszło na salony podbijając Social Media. Nikomu nie przeszkadzało, że jest to niewygodne, a telefon może wyślizgnąć się z ręki i rozbić. A może jednak komuś przeszkadzało?
Szybki proces myślowy. Skoro długość ramienia można zastąpić długością kijka z mocowaniem na końcu, które zabezpieczy telefon przed upadkiem to czemu nie. To nie była bezpośrednia potrzeba bo i bez kijka, selfie miało się dobrze. Jednak gdy produkt pojawił się na rynku od razu zyskał uznanie i zainteresowanie konsumentów. To właśnie nic innego jak wykreowanie potrzeby. To nic innego jak dowód na to, że ta potrzeba była wcześniej jednak pozostawała w sferze nieuświadomionej.
To jak to jest z tobą? Co nagminnie utrudnia ci życie i nie ma na rynku sposobu aby to zmienić? Na co masz ochotę i nijak sposobu na jej zaspokojenie? To naprawdę może być coś bardzo prostego. Nowy smak lodów, krój spodni, gadżet dla zwierza, forma wsparcia dla młodej mamy. Poszukiwania zacznij od siebie. Swoich potrzeb, branży, środowiska. W czym czujesz się dobrze lub czujesz, że wiesz więcej od innych. Nie czekaj tylko zbadaj teren i działaj.
II. Ulepsz coś, co już istnieje
Lubimy oceniać i doradzać innym. Wykorzystaj to na korzyść własnego biznesu. Kiedy następnym razem wpadnie ci w ręce coś co „fajnie, że jest ale mogłoby być większe, szybsze, wykonane z lepszej jakości materiału, słodsze, bardziej elastyczne, twardsze, tańsze po prostu INNE” pomyśl czy jesteś w stanie to ulepszyć i zrób to [jeżeli nie jesteś w stanie, napisz do producenta – każda chcąca się rozwijać firma bardzo ceni opinie konsumentów]. Tutaj to masz już bardzo szerokie spektrum możliwości. Wystarczy, że udoskonalisz coś co już jest i działa, dasz klientowi coś extra czego nie daje konkurencja. A jeżeli mamy jeszcze na rynku monopolistów, dasz konsumentowi wybór. To też bardzo ważne. Tylko pamiętaj. Coś extra to niekoniecznie niższa cena produktu/usługi. W końcu twój biznes musi zarabiać, a swoją politykę cenową powinieneś dostosować również do grupy twoich docelowych klientów. Uwierz mi, że dla wielu osób podejrzanie niska cena równa się podejrzanie niska jakość. Dopiero się tego uczymy ale w końcu się nauczymy.

Idąc za przykładem selfie sticków. Powstał pierwszy kijek. Producent wykreował potrzebę i BOOM. Produkt znalazł tak wielu odbiorców, że zmieniła się nawet definicja w Wikipedii. Selfie to już nie tylko autoportret „z ręki”. Selfie to „rodzaj fotografii autoportretowej, zazwyczaj wykonywanej z trzymanego w ręku lub na kijku do selfie aparatu cyfrowego, kamery lub telefonu komórkowego.”

Szybko okazało się jednak, że sam kijek też może wypaść z ręki, długość nadal była ograniczona więc trudno było kadrować zdjęcia, a sam uchwyt na telefon nie był zbyt elastyczny w odniesieniu do różnych wielkości smartfonów. I mamy BOOM nr 2. Na rynek wkraczają nowi producenci. Jeden dodaje teleskopowe ramię, drugi ogumowaną rączkę aby zminimalizować ryzyko wyślizgnięcia się kijka. Kolejni, ruchomy uchwyt na telefon. Wśród konsumentów powstają nowe dylematy. Selfie w pionie czy poziomie?

Rynek zbytu selfie sticków, kwitnie.

A całkiem serio jako, że sama mam świra na punkcie automatyzacji i optymalizacji codziennych zadań wiem, że w dzisiejszych czasach naprawdę wszystko można ulepszyć i zoptymalizować. To może być support 24h/7 bo ludzie cenią fachowe wsparcie i doradztwo nieograniczone czasem albo innowacyjny sposób rozliczeń produktu/usługi. Przykładem niech będzie Zenbox z którego sama korzystam, a jeśli będzie tutaj ponad 5k dopracowanych-Czytelników naprawdę chętnie dopłacę za hosting pomimo, że na rynku mogę znaleźć tańsze oferty.

Możesz wyróżnić się sposobem komunikacji z odbiorcą. Patrz mój ulubiony InPost – chociaż ten ma o wiele więcej zalet bo wynikają zarówno z innowacyjności [patrz pkt. 1], jak i optymalizacji.

Możesz naprawdę wszystko.

bo o działanie w tym wszystkim chodzi

Potraktujcie dzisiejszy artykuł jako tzw. wędkę czyli sposób, a nie rybę czyli rozwiązanie. Chcę cię zachęcić do poszukiwań. Bo to co sami wymyślimy daje największego kopa na rozpęd. Serio. Jeżeli napiszę ci konkretnie: stwórz smycz która wydziela zapach kiełbasy co może być pomocne w nauce psa chodzenia na luźnej smyczy znajdziesz dziesiątki powodów dla których nie warto tego robić, a sam pomysł jest po prostu głupi (być może jest, być może nie jest – nie wiem, nie sprawdzałam). Natomiast jestem pewna, że jeżeli sama znajdziesz pomysł na swój biznes da ci on mnóstwo satysfakcji i energii do działania. A przypomnę, choć to chyba oczywiste, że właśnie o działanie w tym wszystkim chodzi.

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
CYKL: Pomysł na biznes
START-UP
← WCZEŚNIEJSZE
GR[O]W czyli odkryj swoje możliwości
PÓŹNIEJSZE →
.bez tytułu

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

6 Komentarze

on Pomysł na biznes.
  1. Grupa docelowa? Ale po co? + KONKURS - Pracowity Blog
    9 czerwca 2016 @ 15:14
    -
    Odpowiedz

    […] już pomysł na biznes czyli wiesz co chcesz sprzedawać warto odpowiedzieć sobie również na pytanie: Komu chcę to […]

  2. Pożegnania nastał czas - pracowity blog SmartStylowy
    27 lipca 2016 @ 14:19
    -
    Odpowiedz

    […] oczywiście nie koniec opcji. Gdy praca na etacie męczy i dręczy jest jeszcze jedna możliwość. Własna firma. To dokładnie mój przypadek, zakończony happy endem. W zasadzie nie zakończony bo nadal […]

  3. Case study #mnkb - czyli skąd nasz POMYSŁ NA BIZNES
    29 listopada 2016 @ 15:15
    -
    Odpowiedz

    […] dopiero szukasz pomysłu na biznes to pamiętaj, że najciemniej pod latarnią. Zanim zaczniesz wymyślać urządzenie do teleportacji […]

  4. VAT, czy nie VAT? Czyli kolejne pytanie w ramach cyklu Q&A
    30 listopada 2016 @ 22:47
    -
    Odpowiedz

    […] Masz już pomysł na biznes. Cały biznesplan, grupę docelową, produkt. Wiesz co, komu i gdzie będziesz sprzedawała. Logo […]

  5. Bezkonkurencyjnie bez konkurencji czy konkurencyjnie na jej tle? | DPR™
    23 maja 2017 @ 11:14
    -
    Odpowiedz

    […] przede wszystkim turbo innowacyjny pomysł na biznes i bardzo dogłębne badanie rynku. Pff. Czasami nawet nie ma czego badać bo przecież trzeba […]

  6. Case study 4.0 - POLITYKA CENOWA | Najbardziej pracowity blog w Polsce (!sic)
    20 czerwca 2017 @ 09:14
    -
    Odpowiedz

    […] Przemyśl to. […]

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Ładny blog | Jacek Kłosiński

Posted by Magda Ostrowska

Najwyższa pora powiedzieć to wprost, tak jak oceniamy książki po okładce, tak blogi i strony www po ich wyglądzie. Dopiero gdy …

Czytaj →
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
15 MIN READ

Rekrutacja w małej firmie | Najcześciej popełniane błędy

Posted by Magda Ostrowska

Masz coraz więcej klientów? Cieszysz się, a jedocześnie czujesz, że dochodzisz do ściany? Chcesz oddelegować część swoich obowiązków i rozwijać firmę? Doskonale. …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
8 MIN READ

Do przedsiębiorców, którzy czekają na przelew i do klientów, którzy nie płacą w terminie

Posted by Magda Ostrowska

Wiesz jakie pytanie jest mi wybitnie często zadawane? Nie, wcale nie o sprzedaż czy pozyskanie klientów. Otóż. Jakie są moje sposoby na …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
8 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

POMYSŁ NA BIZNES | O pracy i przedsiębiorczym stylu życia
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej