magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Jedna zmiana, wielki efekt czyli tworzenie realnego harmonogramu projektu

-
ROZWOJOWNIA
-
22 komentarze
5 MIN READ

Dzisiaj opowiem o jednej, stosunkowo niewielkiej zmianie w zarządzaniu projektami, dzięki której zwiększyłam skuteczność swoich działań. Zatem.

Jesteś multipotencjalna? A może wybrałaś dywersyfikację jako model biznesowy swojej firmy? To doskonale, bo ja również. I chociaż ma to wiele plusów, ma też jeden, zasadniczy minus. A mianowicie. Konieczność zarządzanie wieloma projektami równolegle.

Co tu dużo mówić, napiszę wprost. Nie jest łatwo.
Jeżeli wykonujesz zawodowo kilka projektów równolegle i co ważne, są to projekty niezależne jak np. u mnie tworzenie stron www, prowadzenie projektów szkoleniowo-doradczych dla korpo, projektowanie i codzienne pisanie – trzeba być mistrzem organizacji i zarządzania projektami, a przede wszystkim w szacowaniu czasu realizacji poszczególnych zadań, po to by móc stworzyć realny harmonogram projektu i nanieść go na plan dnia.
Inaczej wszystko nam się rozjedzie, a opóźnienie w jednym projekcie, automatycznie spowoduje opóźnienie w kolejnych.

szacowanie czasu realizacji

Pierwszym krokiem niech będzie, wypisanie wszystkich zadań wchodzących w skład projektu. Ja robię to w zależności od rozmiaru projektu i zaangażowanych osób, w Asanie lub moim planerze, ale ty możesz zrobić gdziekolwiek chcesz i lubisz. Następnie, oszacuj czas realizacji poszczególnych zadań.
zarządzanie projektami
Jak już wspomniałam, umiejętność ta to połowa sukcesu. Ale. Jak to zrobić, zwłaszcza gdy jako osoba multipotencjalna wiele rzeczy robisz pierwszy raz? To proste, choć jednak trudne. Gdyż. Otóż. Ponieważ.
Załóżmy, że na potrzeby kursu online muszę zrobić transkrypcję tekstu. Nie wiem ile czasu mi to zajmie, bo nigdy wcześniej tego nie robiłam – jest to jednak zadanie wchodzące w skład projektu, którego czas realizacji muszę jakość oszacować, aby określić całościowy, realny harmonogram. Co więc należy zrobić? Mam dwa sposoby.
1. Uderzam bezpośrednio do osoby, która już to robiła i pytam wprost. Albo.
2. Przepisuję fragment nagrania np. 5 minut i mnożę przez całkowity czas trwania nagrania. Voilà.
Następnie, co równie ważne, należy nanieść bufor czasowy. Tym większy, im mniej masz doświadczenia w temacie. Bufor ten powinien przewidywać nieprzewidziane czyli nagłą chorobę, awarię komputera lub innego narzędzia (aplikacji) niezbędnego do realizacji zadania, czy też po prostu słabsze samopoczucie. Ja na tym etapie snuję wizję najczarniejszą z czarnych, do czego i ciebie serdecznie zachęcam.
I tak po kolei z każdym zadaniem wchodzącym w skład projektu. A gdy już masz przypisany czas, określ deadliny (jeżeli oczywiście występują). Jeżeli nie masz konkretnych dat granicznych zapisanych w umowie (jak to zazwyczaj się dzieje w przypadku projektów zewnętrznych), to i tak warto je sobie ustalić aby nie odkładać realizacji projektu wewnętrznego, na wieczne jutro.
I teraz czas na sedno wszystkiego.
Gdy oszacowałaś już czas realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu, najwyższa to pora stworzyć harmonogram czyli przypisać realizację poszczególnych zadań do konkretnego dnia, a nawet – jeśli tego potrzebujesz – konkretnej godziny. Ale.

plan dnia

Aby twój harmonogram można było nazwać realnym, czas realizacji poszczególnych zadań w ciągu dnia, nie powinien przekroczyć 60% czasu wolnego. Tylko czym jest czas wolny, bo bynajmniej nie chodzi o ten gdy nie śpimy?
Napisz sobie godzinowo czas, od momentu przebudzenia do zaśnięcia np. 7-24. Masz zatem ogólnie do dyspozycji w ciągu dnia 17 h. Uwzględniając czas, który masz do dyspozycji (czyt. te 17h) wypisz rzeczy, które musisz zrobić, a nie są związane z projektem/pracą typu zrobić prasówkę, przygotować/zjeść obiad i in. posiłki, umalować się, odebrać dziecko z przedszkola, 4h siedzieć na uczelni, pójść na siłkę etc. Konkretnie wszystko, absolutnie wszystko, co zamierzasz robić w ciągu dnia.
Zgadzam się z tobą, że to dużo pracy, ale idę o zakład, że część tych rzeczy powtarza się codziennie lub w innych cyklach więc jeśli wykonasz tę pracę raz, będziesz wiedziała ile czasu, możesz codziennie tak realnie przeznaczyć na inne projekty/pracę.
I przyjmijmy, że z tych 17h od przebudzenia do zaśnięcia, zostaje ci np. 6h. Czy to oznacza, że te 6h masz rozpisać w harmonogramie projektu? Bynajmniej. W tym cały ambaras abyś rozplanowała max. 60% z 6h czyli ok 3,5h. Pozostałe 40% (2,5h) to czas na wszelkie obsuwy. Dopiero, gdy nie wystąpią – zrobisz kolejną rzecz w ramach 6-godzinnego „czasu wolnego”. Proste? Bardzo!

jedna zmiana, wielki efekt

Dzięki planowaniu 60% (a nie 100%) czasu, zwiększyłam swoją skuteczność i zminimalizowałam stres spowodowany nagłymi zwrotami akcji, które najczęściej skutkowały rozjazdem harmonogramu projektu. W przypadku zarządzania kilkoma projektami rownolegle – wszystkich projektów.
Dlatego jeżeli tak jak ja jesteś multipotencjalna albo wybrałaś dywersyfikację jako model biznesowy swojej firmy, spróbuj. Nic cię to nie kosztuje, a być może i tobie uda się terminowo realizować projekty, niezależnie od priorytetów i stylu życia.
Bo to naprawdę jest do zrobienia niezależnie czy pracujesz w korporacji, jesteś blogerką, mamą trójki dzieci czy prowadzisz firmę.
with L O V Ę
magda

A jeżeli dla odmiany masz ochotę na same bezeceństwa i tylko kilka mądrości, polub mnie na Facebooku. Znajdziesz tam dużo śmiechostek, mało konkretów i wszystko co trzeba wiedzieć, aby być na bieżąco z moimi poczynaniami, o!

571

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
EFEKTYWNOŚĆ
FIRMA
MULTIPOTENCJAŁ
ORGANIZACJA
PLANOWANIE
PLANOWANIE I ORGANIZACJA
PRACA
ZARZĄDZANIE CZASEM
← WCZEŚNIEJSZE
Sztuka odpuszczania to prawdziwa sztuka cz. 2 | Biznes Up!
PÓŹNIEJSZE →
Post o wszystkim i o niczym z naciskiem na jakość

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

22 Komentarze

on Jedna zmiana, wielki efekt czyli tworzenie realnego harmonogramu projektu.
  1. Aleksandra Załęska
    5 października 2018 @ 12:47
    -
    Odpowiedz

    Planowanie to moja pięta Achillesowa, niby rozpisuję sobie co mam do zrobienia w danym projekcie, ale często lecę „po łebkach”, a co za tym idzie czas na realizacje projektu zawsze mi się wydłuża. Muszę spróbować twojego sposobu

    • Magda Ostrowska
      5 października 2018 @ 12:56
      -
      Odpowiedz

      Polecam, rekomenduję – osiągnęłam już w tym temacie pewną biegłość <3

    • Ania, Kęsy Codzienności
      18 października 2018 @ 07:43
      -
      Odpowiedz

      To jak u mnie. Choć największym problemem jest samo zabranie się za planowanie…środa 60% jest genialna! Muszę przetestować 🙂

      • Ania, Kęsy Codzienności
        18 października 2018 @ 07:45
        -
        Odpowiedz

        *metoda 😉

  2. Paula
    5 października 2018 @ 14:05
    -
    Odpowiedz

    Bardzo przydatny wpis! Miałam tak właśnie pięknie poukładane jednak nie założyłam kryzysowych sytuacji, przez to miałam przerwy w publikacji na blogu. Teraz staram się mieć zawsze rezerwę czasową. I faktycznie korzystanie ze 100 % czasu na pisanie się u mnie nie sprawdzało. Dużo efektywniej wypada robienie tego regularnie w mniejszym wymiarze czasu.

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:13
      -
      Odpowiedz

      Cieszę się i dziękuję. Faktycznie hurraoptymizm i brak marginesu czasowego na nieprzewidziane to bardzo częste błędy, które obniżają naszą skuteczność. Cieszę się, że już ich nie popełniasz 🙂

  3. Katarzyna
    5 października 2018 @ 14:32
    -
    Odpowiedz

    Różnie to u mnie bywa z tym planowaniem, staram się, ale czasem nie wychodzi. Ale popieram bardzo 🙂

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:14
      -
      Odpowiedz

      A masz jakieś swoje sposoby, a może trudność w jakimś konkretnym obszarze planowania?

  4. Olga
    5 października 2018 @ 14:41
    -
    Odpowiedz

    Ja jestem dobra w planowaniu, chociaż zdarza się, ze czasem pojawiają się jakieś obsuwy.

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:15
      -
      Odpowiedz

      Najważniejsze to wiedzieć jak sobie sprawnie z nimi poradzić, aby nie zawalić innych projektów – również tych komercyjnych 😉

  5. Biegnacamama
    5 października 2018 @ 15:10
    -
    Odpowiedz

    Świetny wpis, lubię tematy organizacji i zarządzania

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:15
      -
      Odpowiedz

      Ale tylko czytać, czy też organizować i zarządzać? 😉

  6. melodylaniella
    5 października 2018 @ 19:14
    -
    Odpowiedz

    Jejku! Przeczytam to w pracy, mega tekst! Będę się stosowała 🙂

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:16
      -
      Odpowiedz

      Polecam się i zapraszam częściej <3

  7. TosiMama
    5 października 2018 @ 21:18
    -
    Odpowiedz

    Ja uwielbiam planować i mam wrażenie, że jestem bardzo dobrze zorganizowana.

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:17
      -
      Odpowiedz

      Jeśli jesteś to przecież nie kwestia wrażenia, a efektów, prawda? <3

  8. Sławomir
    6 października 2018 @ 08:15
    -
    Odpowiedz

    Lubię czytać takie wpisy, zresztą jak wszystkie inne o podobnej tematyce. Co do tematu, to jednak wiele osób odpuszcza planowanie i odkłada ważne zadania na rzecz tych zbędnych. A potem jest szukanie winnych, dlaczego coś nie funkcjonuje… Osobiście też staram się wszystko planować (od czasu wolnego, przez realizację celów, aż po rzeczy związane z pracą) i jak na ten moment to co robie jest wystarczające, ale szczerze mówiąc nie biorę pod uwagę rzeczy typu choroba czy awaria komputera – o których wspomniałaś w poście. Mimo wszystko, mam świadomość, że takie rzeczy mogą się zdarzyć (tfu!)

    Pozdrawiam,

    • Magda Ostrowska
      7 października 2018 @ 10:20
      -
      Odpowiedz

      Świadomość też dobra sprawa. Komputer to moje podstawowe narzędzie pracy i początki były różne, obecnie mam kilka więc jakby nie jest to problem, ale właśnie o takich rzeczach warto pamiętać aby nie zawalać terminów. Bo jeżeli to projekt wewnętrzny to jeszcze można przecierpieć, ale jeśli komercyjny dla klienta – to już słabiej.

  9. Anna
    7 października 2018 @ 13:59
    -
    Odpowiedz

    Dokładnie tego wpisu było mi trzeba. W pracy wszystko zaplanowane, ale domowe rzeczy zawsze idą w odstawkę. Nigdy nie brałam ich pod uwagę przy planowaniu pracy, a przecież to takie same czynności jak te pracowe.

  10. Agnieszka
    9 października 2018 @ 13:50
    -
    Odpowiedz

    Cenne uwagi. Oprócz planowania 60% czasu biorę sobie ten pomysł na szacowanie czasu nowych zadań – proste a jakie pomysłowe!

  11. Joanna
    11 października 2018 @ 20:24
    -
    Odpowiedz

    Z tym szacowaniem czasu jak z kupowaniem ubrań – biorę eskę a w domu okazuje się, że i elka byłaby za mała…

  12. blogierka
    12 października 2018 @ 01:14
    -
    Odpowiedz

    Time management to moja słaba strona niestety także chętnie dowiem się jak torobić:).

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Jestem za stara

Posted by Magda Ostrowska

Jestem za stara Jakiś czas temu rozmawiałam z bliską mi osobą w wieku 57 lat. Chciałaby nauczyć się języka angielskiego, podróżować, …

Czytaj →
ROZWOJOWNIA
4 MIN READ

Jedna myśl złota, dzięki której nie wróciłam na etat w pierwszych miesiącach prowadzenia własnej firmy

Posted by Magda Ostrowska

Kto nigdy nie poniósł porażki, niech pierwszy rzuci pąkiem w oko. To rzucam. Kiedy odeszłam z doskonałej posady w korporacji, z samodzielnym …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, ROZWOJOWNIA
4 MIN READ

Techniki manipulacji – poznaj je, by nie paść ich ofiarą

Posted by Magda Ostrowska

Pozwolę sobie na stwierdzenie, że każdy z nas został chociaż raz w życiu zmanipulowany. Aby jednak nie dopuścić do tego ponownie, najlepiej …

Czytaj →
POLECANE, ROZWOJOWNIA
8 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Jedna zmiana, wielki efekt | Zarządzanie projektami
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej