magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Poznaj niezawodny sposób na zwiększenie skuteczności przekazu i wyników sprzedażowych w małej firmie

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
17 komentarzy
6 MIN READ

Prowadzisz małą firmę? Zależy ci na budowaniu stałych relacji ze swoimi klientami? Doskonale się składa, bo ja również.

Dzisiaj zdradzę ci sekretny sposób, który bardzo pomaga mi w budowaniu fajnych relacji z klientami, a jednocześnie sprzyja sprzedaży. Co więcej, możesz bardzo niskim kosztem wdrożyć go i u siebie, nawet jeśli masz bardzo ograniczony budżet na tego typu działania. A rzecz się ma o personalizacji.

Personalizacja to dopasowanie m.in. produktu, przekazu i sposobu komunikacji do bardzo skonkretyzowanej grupy docelowej, tak aby twój potencjalny klient poczuł, że jest to produkt odpowiadający jego potrzebom, a komunikat adresowany jest niemal z imienia i nazwiska, wprost do niego.

Celem personalizacji jest bowiem, skrócenie dystansu na linii firma-konsument, a tym samym zwiększenie skuteczności przekazu i wyników sprzedażowych. W końcu każdy lubi być traktowany wyjątkowo, a nie jak jeden z wielu.

Większe firmy wydają na te działania naprawdę duże pieniądze, skoro jednak tu jesteś zakładam, że podobnie jak ja, takimi nie dysponujesz. Jak zatem wdrożyć personalizację w niewielkiej firmie o ograniczonym budżecie? Oto moje sposoby, które wykorzystuję zarówno w swojej firmie, jak i na tym blogu, stanowiącym centrum różnych, komercyjnych projektów.

personalizacja w małej firmie

komunikacja/marketing

personalizacja w małej firmie
Śmiem przypuszczać, że jakąkolwiek komunikację prowadzisz z klientem, można w nią wpleść elementy personalizacji. Oczywiście personalizacja to nie tylko imię, ale właśnie imię to doskonały wstęp do personalizacji. Zatem.
  • komunikacja mailowa – zamiast bezosobowej odpowiedzi postaraj się wpleść imię klienta w treść wiadomości. Jeżeli masz więcej odwagi, również w powitanie. Cześć Sylwia! naprawdę brzmi serdeczniej niż Witaj (szok!). Nie jest złym pomysłem dodanie personalizowanej stopki. W różnych programach pocztowych, można ustawić różne szablony stopek, które odpowiednio dopasujesz do klienta i tematyki w jakiej toczy się wasza rozmowa. A w sekrecie wyznam, że stopka to też fajne miejsce, na proste działania promocyjne.
  • komentarze na blogu – komentarze na blogu (również firmowym) mają sprzyjać dyskusji. Piszesz tekst, czytelnik dzieli się swoją opinią w temacie, ty odpowiadasz, w międzyczasie być może dołączą inni czytelnicy i dyskusja gotowa. A skoro tak, nie traktuj swoich czytelników bezosobowo, tylko zwracaj się do nich po imieniu – dokładnie tak jak robiłabyś, w trakcie bezpośredniej rozmowy z kimś znajomym.
  • newslettery – uczciwie powiem, ostatnio to mój najulubieńszy i najukochańszy kanał komunikacji z czytelniczkami i nieskromnie powiem, że chyba nawet z wzajemnością. Ale. Do rzeczy. Sposobów na personalizację w obszarze wysyłanych mailingów jest wiele. Od możliwości wstawienia imienia, przez tworzenie segmentów i dopasowanie tematu, a nawet godzin oraz częstotliwości wysyłki do faktycznych preferencji odbiorcy. U W I E L B I A M.
  • ulotki/foldery/wizytówki – nikt nie korzysta, a ja polecam. Zostaw w projekcie miejsce na odręczne wpisanie imienia osoby, której wręczasz ulotkę lub wizytówkę. Będzie spersonalizowana, a to sprawi, że być może nawet nie wyląduje w śmietniku. Bo prawda jest taka, że co do zasady nie lubimy wyrzucać tego, co zawiera nasze imię. Oczywiście gdy rozdajesz wizytówki hurtowo raczej sposób ten nie zadziała, ale w bardziej kameralnej atmosferze – polecam.
personalizacja w małej firmie

dokumenty

personalizacja w małej firmie
To tak prosty sposób i tak zmieniający podejście klientów do dokumentów, że nie mogę uwierzyć, że jeszcze ktoś tego nie robi. Podpisujesz umowy z klientami? Wystawiasz FV? Wysyłasz briefy, zdjęcia, projekty? Wszystko co stanowi osobny plik, po prostu nazwij imieniem klienta np. Brief kreatywny dla Jacka Nowaka, Umowa dla Sylwii Kowalskiej, Faktura dla Moniki Nowakowskiej. Czyż nie lepiej? A w sekrecie wyznam, że personalizując faktury zwiększasz prawdopodobieństwo płatności w terminie. Taka sytuacja.
personalizacja w małej firmie

produkt

personalizacja w małej firmie
Każda personalizacja kosztuje. Też tak myślisz? Mylisz się. Nie każda.
Jak wiesz (albo nie wiesz), lwia część mojej działalności to robienie fajnych blogów dla fajnych blogerów. Oczywiście sama konfiguracja motywu to już personalizacja zgodna z oczekiwaniami i potrzebami, ale ja idę o krok dalej i od jakiegoś czasu, nazywam też motywy imieniem klientów (lub nazwą bloga). Taki detal, a klienci bardzo cieszą się z dedykowanych rozwiązań.
Tworzysz produkty fizyczne? Piff. Paff. Pfff. Doskonale. Jeśli możesz, dodaj spersonalizowany komunikat np. na okładce książki, czy nawet opakowaniu swojego produktu. Nie masz takiej możliwości, bo skala przedsięwzięcia jest zbyt duża? Przetestuj na wybranej grupie klientów (powracających, wydających najwięcej, kupujących produkt premium etc.) i sprawdź jak działa. Bo gdy efekt będzie zadowalający, na bank znajdziesz sposób by wdrożyć ją dla większej liczby klientów.
zarządzanie projektami
Jest też jeden sposób, który wdrożysz niemal od ręki. Dodaj ozdobną kartkę z imiennym podziękowaniem za zakup. Zastanawiasz się jak to zrobić, bo masz wydrukowany jeden wzór? Dopisz imię odręcznie.
Ogólnie odręczne pismo i podpisy, sprzyjają relacjom – wykorzystaj to. Te detale robią właśnie największą robotę.
personalizacja w małej firmie

na zakończenie

personalizacja w małej firmie
Dawno, dawno temu zwracanie się do klienta po imieniu, uważano za zbyt dużą poufałość. No właśnie. Słowo klucz to: dawno temu. Obecnie nawet w branży finansowej stawia się na personalizację i skracanie dystansu, naprawdę jeszcze wierzysz, że bez Pan/Pani okażesz brak szacunku? Strategia przekłuj balon nadęcia i sprzedaj, działa, co udowadniają najwięksi, a w Internecie – działa nawet podwójnie. Spersonalizowany produkt i komunikat, są właśnie taką igłą na ten nadęty balon.
Przekłuj go i zrób hałas.
with L O V Ę
magda

A jeżeli interesuje cię finansowa skala mojej działalności i chcesz poznać kulisy (około)blogowych projektów wraz ze wskazówkami dla przedsiębiorczych – weź udział w projekcie Biznes Up!
486

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BLOG
FIRMA
KLIENCI
SPRZEDAŻ
TIPS&TRICS
← WCZEŚNIEJSZE
Stop banałom i in. bezeceństwom czyli jak napisać list motywacyjny
PÓŹNIEJSZE →
Biznesowy powrót do przeszłości czyli witaj w latach 90.

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

17 Komentarze

on Poznaj niezawodny sposób na zwiększenie skuteczności przekazu i wyników sprzedażowych w małej firmie.
  1. Yasminella
    31 lipca 2018 @ 21:18
    -
    Odpowiedz

    Zgadzam się z tobą w każdym calu, aczkolwiek na piedestale postawiłabym formę komunikacji i sprawienie by każdy czuł się wyjątkowo.

  2. Wielokropek
    31 lipca 2018 @ 21:42
    -
    Odpowiedz

    Ciekawe pomysły, tylko zastanawiam się nad tymi ulotkami i newsletterami… Osobiście nigdy tego dokładnie nie czytam, nawet jak zawiera moje imię w temacie.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      31 lipca 2018 @ 21:44
      -
      Odpowiedz

      No cóż, jak treść Cię nie interesuje to samo imię wiele nie zdziała. Personalizacja to wzmocnienie przekazu, a nie przekaz sam w sobie.

      A z ciekawości zapytam, po co się zapisujesz skoro raczej nie czytasz?👀

      • Wielokropek
        31 lipca 2018 @ 21:47
        -
        Odpowiedz

        Zdarza się, że przychodzą one automatycznie gdy zapisuje się na jakiś portal.

        • Magda Ostrowska | Dopracowani
          31 lipca 2018 @ 21:54
          -
          Odpowiedz

          A rozumiem 🙂

  3. Justyna Kędzia
    1 sierpnia 2018 @ 09:14
    -
    Odpowiedz

    Od niedawna wysyłam Newsletter i muszę przyznać, że coraz bardziej to lubię Personalizuję go i piszę, jakbym zwracała się do kogoś znajomego – od serca.:

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      1 sierpnia 2018 @ 12:08
      -
      Odpowiedz

      Dokładnie tak to powinno wyglądać, jak rozmowa. Trzymam kciuk za rozwój Newslettera 🙂

  4. Monika | Konfabula.pl
    1 sierpnia 2018 @ 09:52
    -
    Odpowiedz

    Z tymi dokumentami to dobry pomysł nawet dla samego siebie: bo później nie mamy 10 Umów NN. tylko każdą z imieniem i nazwiskiem, dzięki czemu łatwiej coś znaleźć np. na komputerze.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      1 sierpnia 2018 @ 12:09
      -
      Odpowiedz

      A to prawda, chociaż ja mam taki system archiwizacji, że chyba napiszę o tym osobny post, bo znajduje każdy dokument, nawet sprzed kilku lat w 1 min. 🙂

  5. Katarzyna Mirek
    1 sierpnia 2018 @ 10:48
    -
    Odpowiedz

    Muszę się do Ciebie zgłosić po szablon bloga, ponieważ potrzebuję zmian… A co do personalizowanych produktów, bardzo lubię kiedy dostaję wiadomości z bezpośrednim zwrotem do mnie 🙂

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      1 sierpnia 2018 @ 12:10
      -
      Odpowiedz

      Czyli jesteś żywym przykładem, że personalizacja działa 🙂

      A po motyw zapraszam najpiękniej, wiadomo <3 >> http://mnkb.pl

  6. Strojne Szaleństwa
    1 sierpnia 2018 @ 15:59
    -
    Odpowiedz

    Witaj, Magdo. Nominowałam Cię do wyróżnienia Mystery Blogger Award. Oczywiście nie ma obowiązku przyjmowania go, ale myślę, że to fajna sprawa, zwłaszcza jeśli się na nie tak zasługuje jak Ty. Pozdrawiam serdecznie – Emma ze Strojnych Szaleństw. (Szczegóły na moim blogu).

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      1 sierpnia 2018 @ 16:34
      -
      Odpowiedz

      Aaaale miło, dziękuję ślicznie to piękne wyróżnienie 🙂

      • Strojne Szaleństwa
        2 sierpnia 2018 @ 00:53
        -
        Odpowiedz

        No problem, Magdo 😉

  7. Turkusowa
    3 sierpnia 2018 @ 15:39
    -
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe pomysły 🙂

  8. Patrycja
    5 sierpnia 2018 @ 22:12
    -
    Odpowiedz

    Ja też bardzo lubię dostawać mejla od Ciebie Magda z newsletterem, gdzie jest moje imie 🙂
    Bardzo mega spodobał mi sie pomysł z wizytówkami z recznie wpisywanym imieniem obdarowanego. Patrzę po sobie, że ja z radoscia przyjełabym od kogoś taką 😀

    • Magda Ostrowska
      6 sierpnia 2018 @ 13:19
      -
      Odpowiedz

      Oh sama radość, cieszę się <3 Tak naprawdę sama to lubię. Po latach bezosobowych form i tzw. uniwersalnych komunikatów, cieszę się na każdy spersonalizowany przekaz 🙂

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Toksyczna firma | Sprawdź czy w takiej nie pracujesz lub takiej nie budujesz

Posted by Magda Ostrowska

Toksyczna firma to taka, w której łamane są prawa człowieka. Ale. To także firma, w której jest ciche przyzwolenie na manipulację i …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
6 MIN READ

Podawać widełki wynagrodzenia w ogłoszeniu, czy nie podawać? – oto jest pytanie

Posted by Magda Ostrowska

Jawność wynagrodzeń to temat gorący. Chodź, dzisiaj przedstawię ci drugą stronę medalu czyli perspektywę pracodawcy. Prawdą jest, że w wielu krajach, podawanie …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
7 MIN READ

A co, jeśli się nie uda?

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy w twojej głowie zrodzi się pomysł porzucenia pracy na etacie na rzecz własnej działalności bardzo często, a w zasadzie zawsze …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
4 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Poznaj niezawodny sposób na zwiększenie skuteczności przekazu w małej firmie
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej