magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Ja potrafię schować dumę do kieszeni, a jaką supermoc ma twój biznes?

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
31 komentarzy
5 MIN READ

Ile razy słyszałaś, że twój biznes powinien się wyróżniać? Mam nadzieję, że wiele razy, bo to sekretny sekret, każdej dobrze prosperującej firmy. Ale. Jak to zrobić? Oto moje propozycje.

jak wyróżnić firmę
Bo w tym cały jest ambaras, że cokolwiek robisz, w jakiejkolwiek branży nie działasz – najpewniej masz konkurencję i dziesiątki (setki!) osób, które mają podobną ofertę do twojej. Ja wiem i pisałam o tym wielokrotnie, że zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy, mają problem ze spojrzeniem prawdzie w oko. Ale. Ty nie popełniaj tego błędu. Im szybciej się z tym pogodzisz, tym szybciej znajdziesz sposób na wyróżnienie swojej marki. A poniżej kilka wariantów, na przykładzie tego bloga i innych (około)blogowych projektów.
jak wyróżnić firmę

jak wyróżnić firmę?

jak wyróżnić firmę

Komunikacja

Gdybym miała wskazać jedną rzecz, którą najwięcej osób wskazuje, jako wyróżnik mojej marki to właśnie sposób komunikacji. Kłoda pod nogą. Pąk ci w oko. Myślę, że sądzę, że warto. To przykłady zwrotów, które konsekwentnie stosuję od samego początku. Na tyle konsekwentnie, że na stałe wpisały się w DNA mojej marki (około)blogowej.
A wiesz jaka jest tego największa zaleta? Że jeśli nawet ktoś spróbuje je skopiować – i tak będą kojarzyły się ze mną. I z moim biznesem. Hmm. Hmm. Mhm.

Produkt

To co moim zdaniem, jest największym błędem przedsiębiorczyń to próba stworzenia produktu uniwersalnego. Takiego dla wszystkich i do wszystkiego, najlepiej 172w1, aby przypadkiem nie stracić jakiegoś klienta. Otóż. Moja strategia jest dosyć prosta, chociaż nie przez wszystkich zrozumiana – wolę stracić i 50 klientów, ale zyskać tych 5, którzy będą zadowoleni, bo pomogę im usunąć kłodę spod nogi i rozwiązać ich problem, utrapienie, bolączkę. Co zatem robię?
Po pierwsze. Zawsze stawiam na jakość. Sama uwielbiam wszystko co ładne i mądre, dlatego właśnie TO staram się dawać swoim klientom, niezależnie czy robię dla nich stronę internetową, czy prowadzę warsztat.
Po drugie. Zawsze jestem otwarta na informację zwrotną. Czekam na feedback, a jeśli nie nadchodzi – pytam. Nie jest mi łatwo przyjmować krytykę – chyba nikomu nie jest. Ale. W przeciwieństwie do wielu osób nie odbieram jej jako atak, a (bez)cenną lekcję. Wyjątek stanowi hejt, ale wierzę, że dostrzegasz różnicę więc nie będę drążyła tematu.
Po trzecie. Nigdy nie konkuruję ceną. Wolę mieć 20 naprawdę fajnych, stałych klientów, niż 200, którzy pojawią się i znikną. Tacy klienci, generują fajny dochód dodatkowy, ale nigdy nie staną się podstawą mojego biznesu.

Promocja

Opcji promocji jest wiele. Możesz m.in. wykupić reklamę na Instagramie, pozycjonować swoją stronę, postawić na content marketing albo prostym CTA zachęcić do zakupu. I w tym nie ma nic złego, zła może być tylko sama kreacja. Bo jeśli reklama na Instagramie to z kreatywnym zdjęciem, a jeśli CTA to najlepiej wyróżniające się.
Być może pomyślisz teraz „Spoko, spoko, wszystko spoko, ale dawaj Magda konkret”. Oto proszę. Pozwól, że pokażę ci jak chowam dumę do kieszeni, przy okazji trwającego konkursu Gala Twórców 2019.
To naprawdę cenna, ale niezwykle trudna umiejętność. Zwłaszcza dla przedsiębiorczyń♥
Zatem. Tak. Dobrze widzisz. Zgłosiłam się do udziału w konkursie i w ten sposób, chcę zachęcić cię do zagłosowania na mnie. Nie wiem jeszcze czy mój sposób zadziała*, ale po prostu chcę wyróżnić swój sposób promocji, od sposobów innych kandydatów. Mam naprawdę silną konkurencję, ale czy to znaczy, że mam się poddać?

Fakt, ten pierwszy etap głosowania, jest nieco niewdzięczny, bo trzeba wyzbyć się swoich uprzedzeń i poprosić o głosy. Zatem. Proszę. Pomóż mi przejść do kolejnego etapu czyli oceny merytorycznej. To dla mnie ważne, bo jurorem jest Michał Szafrański, którego bardzo cenię, więc feedback od niego ma dla mnie ogromne znaczenie.

Samo głosowanie nie będzie dla ciebie nazbyt uciążliwe, bo zajmie mniej niż 8 sekund, wystarczy kliknąć, o tu. Z góry dziękuję.

Ty

Oto najlepsze zostawiam na koniec. Choćby znalazł się janusz biznesu, który wszystko od ciebie odgapi, w tym produkt, styl komunikacji, a nawet sposób promocji – jednego nie uda mu się skopiować. Ciebie. Pokaż siebie, swoją twarz, styl życia, wartości. Opowiedz swoją historię ze wszystkimi błędami, potknięciami i sukcesami. Inspiruj. Bo twoi klienci naprawdę bardziej niż od firmy, wolą kupować od człowieka.
Od Ciebie.
jak wyróżnić firmę

.

jak wyróżnić firmę
Sama należę do tych przedsiębiorczyń, które lubią się wyróżniać. Nie jest to najszybsza droga, bo jednak powielać sprawdzone schematy, jest po prostu łatwiej. Ale. Bardzo zależy mi, aby nie kopiować cudzych standardów. Tworzę własne. Ty też możesz.
Tylko czy oby(!) wystarczy ci odwagi?
with L O V Ę
magda

*Edit: Zadziałał! Szczęśliwie i z waszą pomocą, udało mi się znaleźć w gronie twórców, którzy przeszli do kolejnego etapu w kategorii firmowe i finansowe. Teraz już wszystko w rękach Michała Szafrańskiego więc po prostu, trzymajcie kciuk. D Z  I Ę K U J Ę.
634

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BLOG
FIRMA
KLIENCI
MARKETING
PROMOCJA
SPRZEDAŻ
START-UP
← WCZEŚNIEJSZE
Toksyczna firma | Sprawdź czy w takiej nie pracujesz lub takiej nie budujesz
PÓŹNIEJSZE →
Paradoks eksperta czyli jak nie wpaść we własne sidła | Biznes Up!

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

31 Komentarze

on Ja potrafię schować dumę do kieszeni, a jaką supermoc ma twój biznes?.
  1. Karolina G.
    27 marca 2019 @ 19:43
    -
    Odpowiedz

    Chciałabym być kiedyś szefową dla samej siebie…
    Co do promocji, to myślę, że reklamy na instagramie są jedną z lepszych form.

    Pozdrawiam,

    • Magda Ostrowska
      28 marca 2019 @ 08:50
      -
      Odpowiedz

      Czy lepszą to trudno stwierdzić, bo wszystko zależy od profilu działalności. A masz już Karolina pomysł na swój biznes?

  2. Monika Kilijańska
    27 marca 2019 @ 19:53
    -
    Odpowiedz

    Bardzo się cieszę, że Twój blog bedzie brał udział w tak wybitnym konkursie. Trzymam kciuki!

    • Magda Ostrowska
      28 marca 2019 @ 08:52
      -
      Odpowiedz

      Udział już biorę, bo wystarczyło się zgłosić, ale czy przejdę dalej – trudno stwierdzić. Tak czy inaczej Monika, będę wdzięczna za Twój głos, dziękuję <3

      • Monika Kilijańska
        28 marca 2019 @ 11:44
        -
        Odpowiedz

        Mój głos masz! Życzę choćby pierwszej 10-tki!

        • Magda Ostrowska
          28 marca 2019 @ 12:41
          -
          Odpowiedz

          Oh tak by było najcudowniej, dzięki Monika 🙂

  3. Daj się złapać książce
    27 marca 2019 @ 20:22
    -
    Odpowiedz

    Ciekawy post i życze powodzenia w biznesie 🙂

  4. Małgorzata
    28 marca 2019 @ 13:26
    -
    Odpowiedz

    Magda ja już oddałam głos na Ciebie. Lubię Cię czytać, podoba mi się twój przekaz, język i podejście do czytelników.
    Nie mam choć chciałabym mieć swój biznes, pomysł mam ale… zawsze jest to ale, konkurencja itd silna jest, a biznes stacjonarny mi się marzy.

    • Magda Ostrowska
      29 marca 2019 @ 13:47
      -
      Odpowiedz

      O to faktycznie wyższe koszty wejścia. A może zacznij od opcji online żeby po prostu działać i zobaczyć co się stanie. Bo przecież o działanie w tym wszystkim chodzi 🙂

      Psst bardzo dziękuję , takich ludzi mi tu trzeba <3

  5. Ewelina Pikula
    28 marca 2019 @ 20:11
    -
    Odpowiedz

    Milo czytało sie ten post. Bardzo fajnie napisane

  6. Aleksandra Załęska
    29 marca 2019 @ 12:12
    -
    Odpowiedz

    Bardzo dobre rady, też uważam, że pokazania siebie i swojej historii jest uwiarygodnieniem tego, co robimy. I oryginalność coś, co nas wyróżnia to podstawa.

  7. Retromoderna
    29 marca 2019 @ 12:25
    -
    Odpowiedz

    Bardzo ciekawe porady, powodzenia w dalszej działalności.

  8. Paulina Wu
    29 marca 2019 @ 13:21
    -
    Odpowiedz

    Jak dobrze słyszeć, że są jeszcze tacy przedsiębiorcy! 🙂
    Świetnie napisane, pozdrawiam!

    • Magda Ostrowska
      29 marca 2019 @ 13:47
      -
      Odpowiedz

      Oh na pewno jest nas więcej 🙂

  9. Kasia
    29 marca 2019 @ 14:48
    -
    Odpowiedz

    Też prowadzę bloga i biorę po raz pierwszy udział w Influencer Life Poznań. Ale do Gali się nie zgłosiłam, stwierdziłam, że blog dopiero raczkuje. A szkoda, teraz żałuję, że nie wysłałam zgłoszenia 😉 życzę Ci powodzenia 🤞

    • Magda Ostrowska
      29 marca 2019 @ 21:22
      -
      Odpowiedz

      Na szczęście, przeczuwam, że za rok też będziesz miała okazję, a wówczas się absolutnie nie hamuj, bo to całkiem ciekawe doświadczenie 🙂

  10. MamiK
    29 marca 2019 @ 18:15
    -
    Odpowiedz

    Trzymam kciuki za Twój rozwój
    Głos oddany !!!
    Powodzenia

    • Magda Ostrowska
      29 marca 2019 @ 21:22
      -
      Odpowiedz

      Oh dziękuję <3

  11. Kaśka - Poligon Domowy
    29 marca 2019 @ 19:15
    -
    Odpowiedz

    Trzymam kciuki za galę!
    Uwielbiam ilość wiedzy jaką tu znajduję!

    • Magda Ostrowska
      29 marca 2019 @ 21:23
      -
      Odpowiedz

      Jakie to miłe, bardzo się cieszę 🙂

  12. Bookendorfina
    30 marca 2019 @ 08:24
    -
    Odpowiedz

    Czasem tak trudno wyróżnić się w zalewie podobnych firm, ale wówczas do głosu dochodzi osobowość firmy. 🙂

    • Magda Ostrowska
      2 kwietnia 2019 @ 23:30
      -
      Odpowiedz

      A często i jej właściciela 🙂

  13. Ewa www.inaisewa.blogspot.com
    2 kwietnia 2019 @ 12:30
    -
    Odpowiedz

    Garść przydatnych porad.
    Coś czuję, że kiedyś mi się przydadzą.

  14. Bookendorfina
    2 kwietnia 2019 @ 19:41
    -
    Odpowiedz

    Wychodzę z założenia, że im silniejsza konkurencja, tym większy nasz rozwój. 🙂

    • Magda Ostrowska
      2 kwietnia 2019 @ 23:32
      -
      Odpowiedz

      Rywalizacja jednych napędza innych zniechęca, ale na pewno konkurencja jestem motorem napędowym dla rozwoju branży.

  15. Renata
    2 kwietnia 2019 @ 23:27
    -
    Odpowiedz

    Ja jeszcze nigdy na Galę Twórców się nie odważyłam, ale chyba głównie dlatego, że raz działam w sieci a raz nie 🙂 Życzę powodzenia 🙂

    • Magda Ostrowska
      2 kwietnia 2019 @ 23:34
      -
      Odpowiedz

      Odkąd ja mam bloga to w ogóle pierwszy taki konkurs, więc nie wahałam się nawet chwili i nie żałuję, bo dostałam się do 10. Teraz wszystkow rękach Miachała Szafrańskiego, który jest rurorem w mojej kategorii 🙂

  16. Natalia
    3 kwietnia 2019 @ 09:01
    -
    Odpowiedz

    Gratulacje Magda! Kiedy zaczynałam prowadzić bloga, pogubiłam się w tym wszystkim. Przestałam pisać, a teraz znów zaczynam! O dziwo udaje się mi regularnie. Ale jeszcze wiele przede mną 🙂

    • Magda Ostrowska
      4 kwietnia 2019 @ 11:29
      -
      Odpowiedz

      W takim razie, trzymam kciuk za wytrwałość, bo to bardzo się przydaje. We wszystkim 🙂

  17. Erra
    28 kwietnia 2019 @ 16:47
    -
    Odpowiedz

    Ciekawy post, myślę, że każdy mosi znaleźć sposób na siebie i na to co chce robić. Najtrudniejsze jest jednak to sprzedać 🙂

  18. Anna
    10 maja 2019 @ 10:13
    -
    Odpowiedz

    Super motywujący, prawdziwy wpis. Najtrudniej znaleść ten mały wyróżnik, a potem podobno z górki. Mam nadzieję że mój blog ruszy wreszcie do przodu, biorę się za wprowadzenie twoich rad u siebie, pozdrawiam i życzę miłego dnia.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Spotkanie biznesowe? Nie, dziękuję!

Posted by Magda Ostrowska

Gdy pracowałam w korporacji stałym elementem dnia były spotkania. Spotkania po to aby: przedyskutować, przyjrzeć się, omówić, znaleźć rozwiązanie. Normalny człowiek …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
10 MIN READ

5 sposobów kształtowania cen, których nie polecam

Posted by Magda Ostrowska

Cena i sposób jej kształtowania to często temat tabu. Nie tutaj. Dlatego drogie przedsiębiorcze, czas się ogarnąć – porozmawiajmy o waszych …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
7 MIN READ

A co, jeśli się nie uda?

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy w twojej głowie zrodzi się pomysł porzucenia pracy na etacie na rzecz własnej działalności bardzo często, a w zasadzie zawsze …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
4 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Ja potrafię schować dumę do kieszeni, a jaką supermoc ma twój biznes?
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej