Smart living to idea mądrego i sprytnego życia sprzyjająca oszczędności czasu i pieniędzy. U mnie w wersji dla przedsiębiorczych. Zapraszam!
Każdy przedsiębiorca wie, że w większości firm, dwie wartości są w ogromnym deficycie: czas oraz pieniądze – warto więc optymalizować i monitorować ich wykorzystanie. Z pomocą przyjdzie ci idea smart living.
Smart living, w dużym uproszczeniu, to życie w otoczeniu nowych technologii, wykorzystywanych m.in. do optymalizacji i kontroli czasu oraz wydatków, a także skupianie się na naszych mocnych stronach i ułatwianie sobie codziennego życia. Prawda, że brzmi zachęcająco? Zatem. Poniżej przedstawiam 6 sposobów na wdrożenie idei smart living we własnej firmie. Z korzyścią dla twojego biznesu.
smart living w niewielkiej firmie
1. Sprzedaż i obsługa klienta
Trzeba spojrzeć prawdzie w oko: firma nie funkcjonuje bez klientów, a ci bardzo cenią swój czas. Dlatego. Ułatw im zakup i kontakt z twoją firmą, a udowodnisz, że reagujesz na ich potrzeby i idziesz z duchem czasu. Jak to zrobić?
Zacznij od podstaw. Dostosuj stronę firmową do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Zwróć uwagę na jej czytelność i funkcjonalność na różnych modelach smartfonów i tabletów. Bo wersja mobilna twojej strony nie powinna być odzwierciedleniem 1:1 wersji webowej. Pamiętaj o tym.
Co więcej, liczne badania jednoznacznie pokazują, że bardzo szybko zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków i coraz więcej osób, dokonuje zakupu z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Być może w twojej branży nie jest to jeszcze większość (wszystko zależy od twojej grupy docelowej), ale tendencja jest wzrostowa, co jasno wskazuje na silny trend. Nie zostawaj w tyle.
Daj klientom możliwość zakupu online swoich towarów i/lub zamówienia usług, a idealnie wkomponujesz się w ideę smart living. W tym celu stwórz sklep internetowy z pięknie wyeksponowanym produktem, intuicyjnym procesem sprzedaży i możliwością szybkiej płatności, co bezpośrednio przełoży się na wzrost twoich dochodów – jestem o tym przekonana.
2. Zarządzanie projektami
Gdyby się tak nad tym zastanowić, prowadzenie firmy to jeden wielki projekt, składający się z mniejszych projektów. Zatem. Jeśli miałabym wybrać jedną umiejętność, która przyda się każdej osobie myślącej o założeniu własnej firmy, byłoby to zarządzanie projektami. Jasne, można po prostu usiąść i zacząć działać. Ale. Można usiąść i zacząć działać sprytniej.
Sprytniej, bo w określonej kolejności, z zaplanowanym budżetem i z uwzględnieniem buforów czasowych na wszelkie kłody pod nogą. Sprytniej, bo z możliwością monitorowania postępów i zarządzania pracą, zdalnego zespołu projektowego. W swojej firmie wykorzystuję do tego celu narzędzie, jakim jest Asana. Ty oczywiście możesz wybrać inne, ale zrób to. Polecam. Rekomenduję.
3. Rachunki
Coraz mniej osób opłaca rachunki za wodę, gaz, prąd, telefon czy internet na poczcie. I dobrze. Bo moim zdaniem to strata czasu w czystej postaci. Obecnie standardem jest płacenie ich online. A gdybyśmy poszły krok dalej?
Serwis „Mój TAURON” dedykowany jest odbiorcom energii i umożliwia obsługę płatności za prąd przez internet, co jest niezwykle innowacyjnym rozwiązaniem w branży energetycznej. Co więcej, za pośrednictwem serwisu, możesz również podać stan liczników i sprawdzić swoje płatności, a wszystko to zarówno na komputerze, smartfonie, jak i tablecie – gdziekolwiek jesteś, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
>> SPRAWDŹ wszystkiego korzyści wynikające z korzystania z serwisu „Mój TAURON”
W ten prosty sposób zyskujesz pełną kontrolę nad swoimi wydatkami za prąd, a jednocześnie masz możliwość podglądu ofert specjalnych. Nie musisz też martwić się terminem płatności, bo przypomnienie otrzymasz SMSem. Co tu dużo mówić. Szybko. Sprawnie. Wygodnie. Po prostu smart.
4. Zakupy online
Zawsze powtarzam, że w biznesie, każdy koszt powinien mieć swoje uzasadnienie w postaci m.in. zwiększenia rozpoznawalności marki, wygenerowanego przychodu, efektywności i/lub standardów. Dlatego. W swojej firmie jestem ogromną zwolenniczką zakupów online, dzięki czemu zmniejszam prawdopodobieństwo kompulsywnych zakupów, a jednocześnie mam szansę zapoznać się z opiniami innych konsumentów, porównać ceny i wybrać najkorzystniejszą ofertę, oszczędzając w ten sposób pieniądze. Czasami bardzo dużo pieniędzy.
5. Rozwój
Chyba wszyscy wiemy, że to już nie te czasy, gdy raz nabyta wiedza, wystarczyła do prowadzenia biznesu. Dzisiaj wiedzę trzeba nieustannie aktualizować, a na skutek dynamicznego rozwoju – również uzupełniać luki kompetencyjne i nabywać nowe umiejętności.
Oczywiście niezmiennie możesz brać udział w szkoleniach stacjonarnych. Ale. Jeżeli nie chcesz ograniczać sobie wyboru ze względu na lokalizację i szkoda ci marnować czasu na dojazdy – masz szereg innych opcji. Wśród nich m.in. szkolenia online na dedykowanych platformach, webinary z opcją zadawania pytań w czasie rzeczywistym czy relacje na żywo z konferencji branżowych – dzięki temu moesz obejrzeć wystąpienia najwybitniejszych specjalistów w swojej branży, choćby na telefonie.
Powiedzmy to wprost. Nie masz wymówki.
6. Rozliczenia
W dużym uproszczeniu firma to przychody poniesione pewnym kosztem, a z kosztami ściśle związana jest księgowość. Zgodnie z ideą smart living, najlepiej bez wychodzenia z domu, czyli księgowość online. A w ramach usługi m.in. wystawisz fakturę, wyślesz ją do klienta, zaksięgujesz wydatki i rozliczone płatności, zewidencjonujesz środki trwałe, wyślesz e-deklarację i skonsultujesz się z księgowym. Inaczej mówiąc: smart living w czystej postaci.
na zakończenie
Wiele czynników wpływa na sukces w biznesie. Fakt. Nie na wszystko mamy wpływ, ale na tym naprawdę nie ma sensu się skupiać. Swoją energię skieruj na to, co możesz poprawić i zoptymalizować, a jest to niewątpliwie efektywność i firmowe finanse. Dlatego.
Zastanów się, co możesz zrobić już dzisiaj, by wdrożyć ideę smart living w swojej firmie. Niech moje sposoby będą dla ciebie inspiracją, a naprawdę myślę, że sądzę, że warto – efekty będą bardzo mierzalne, bo wyrażone w złotówkach i minutach.
47 Komentarze
POROZMAWIAJMY
Może i to jest całkiem ciekawy pomysł 🙂
Masz rację, idea jak najbardziej sprawdza się, stosowałam ją intuicyjnie, kiedy jeszcze nie miała nazwy, i dobrze firma na tym wyszła. 🙂
A podasz Iza jakieś swoje, sprawdzone sposoby na jej wykorzystanie w firmie?
To były czasy, kiedy posiadanie strony było już innowacją w komunikacji, ale my poszliśmy dalej, wkraczaliśmy, jako jedni z pierwszych, w mobilne rozwiązania, wiele z nich nie zdobyło ogromnej popularności, ale staraliśmy się zawsze, aby jednym kosztorysem na usprawnienie komunikacji je obejmować. Podobnie było choćby z kupowaniem materiałów poligraficznych, opracowany został sprawny system ich wykorzystania, tak aby można je było przykładowo przerzucać między filiami w razie potrzeby, a tych było sporo. Rachunki, faktury, płacone tylko przez internet, z darmowymi transferami, przy kilkunastu dziennie, z czasem tworzy niezłą zaoszczędzoną sumkę. 🙂
Bo już pomijając samą optymalizację to też w temacie oszczędności, ludzie często szukają, gdzie znajdą oszczędność rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, podczas gdy pieniądze rozchodzą się w pozornie niewielkich kwotach, których suma robi jednak wrażenie.
Trzeba dokładnie rozważyć, kiedy te małe oszczędności się opłacają, służą tym większym oszczędnością, wspomagają firmę, a nie przykładowo odbierają im nakłady czasu czy pracy.
Co do opłat to zgacam się całkowicie.Ostatnio nie jestem w stanie wysłac kartek świątecznych.poczta zapelniona klientami .Nigdzie indziej znaczka nie kupię.Praca w domu ma swoje plusy.ma jednak i minusy.
Ojej chyba się pogubiłam 🙂 A jakie plusy i minusy masz na myśli? Bo oczywiście wszystko ma dwie strony medalu, ale co ma do tego poczta i smart living?
Innowacje to obecnie bardzo ważna i modna dziedzina
Mam nadzieję, że modna, bo ważna.
Mnie zawsze pociągają innowacje i ciekawe nowe rozwiązania 🙂
A podasz jakieś przykłady? Wykorzystujesz jakieś w życiu, pracy, biznesie?
To były czasy, kiedy posiadanie strony było już innowacją w komunikacji, ale my poszliśmy dalej, wkraczaliśmy, jako jedni z pierwszych, w mobilne rozwiązania, wiele z nich nie zdobyło ogromnej popularności, ale staraliśmy się zawsze, aby jednym kosztorysem na usprawnienie komunikacji je obejmować. Podobnie było choćby z kupowaniem materiałów poligraficznych, opracowany został sprawny system ich wykorzystania, tak aby można je było przykładowo przerzucać między filiami w razie potrzeby, a tych było sporo. Rachunki, faktury, płacone tylko przez internet, z darmowymi transferami, przy kilkunastu dziennie, z czasem tworzy niezłą zaoszczędzoną sumkę. 🙂
W dzisiejszym świecie, jeśli chce się się nadążyć za konkurencja, trzeba wszystko optymalizować i koncentrować na naprawdę ważnych zadaniach, nie można sobie pozwolić na stratę czasu.
Zgadza się, bardzo celna uwaga 🙂
Ze wszystkim się zgadzam, ale spotkania z księgową wolę jednak face to face… Ni mogłabym tak mobilnie – jestem zbyt wnikliwa 😉
A czy to przypadkiem nie księgowa powinna być wnikliwa? 😉
Pomysły wydają się być bardzo ciekawe 🙂
Taurona mamy od początku 😉
I korzystasz z serwisu „Mój Tauron”?
Nie mam własnej firmy, jednak informacje które podajesz są bardzo wartościowe dla osób, które własną działalność prowadzą.
Jeśli chodzi o rachunki-.oplacenie ich przez internet to dla mnie spore udogodnienie. Tym bardziej, że po raz drugi zostałam mamą i nie zawsze mam czas ani możliwość aby dokonać opłat rachunków poza domem. To samo tyczy się zakupów.
Na ten moment rozważam przejście do wirtualnego biura księgowego, choć atutem mojej księgowej jest to, że przyjeżdża po dokumenty. 🙂
Swojego biznesu nie prowadzę, aczkolwiek wiele z rzeczy o których piszesz można przełożyć na życie codzienne.
Trafna uwaga, w końcu praca to spory element życia.
Jak najbardziej korzystam z webinarow i szkoleń online, księgowość online to wygoda. Także w moim sklepie możliwe są płatności online. Trudno sobie nawet momentami przypomnieć jak nie tak dawno funkcjonował świat bez tych rozwiązań 😉😉
Prawda? Też czasami się nad tym zastanawiam, a póżniej trafiam na stronę, gdzie żeby zapłacić muszę zrobić przelew, bo nie mogę zapłacić blikiem albo coś się wykrzacza na telefonie i myślę sobie, że cały czas są ludzie, którzy jednak mają sporo do zrobienia.
Bardzo dużo mądrych wiadomości tu znalazłam:)
Dziś, jeśli ktoś nie narządza za innowacjami, nie ma chyba szans na sukces w biznesie.
Zaoszczędzić czas, i pieniądze. Szukajmy takich sposobów 🙂
Ostatnio przeszłam na swoje i byłam bardzo mile zaskoczona, że w Tauronie prawie wszystko można robić online. W dodatku strona jest dobrze zrobiona. To się ceni!
To prawda, sporo rzeczy ułatwiają i czas oszczędzają, o!
Kazda firma skupia się na swoich najlepszych narzedziach działania.To ci co zarzadzaja ,powinni wiedzieć ,co dla niej najlepsze
Gotowy przepis na sukces;) mozna sporo ciekawostek wyhaczyc kak np zarządzanie projektami
O tym jest cały ten blog więc jeśli temat Cię interesuje -zapraszam.
Najgorsze jak ludzie płacą na tej poczcie stoją i stoją w nieskończoność
Ułatwienie zakupu to klucz do sukcesu, wiem po sobie 🙂 Im łatwiej i szybciej, tym lepiej.
Ciekawe sugestie, właściwie większość z tych rzeczy to podstawy w prowadzeniu swojej firmy 😉
W Twojej również?
Ciekawe pomysły, ja na pewno muszę popracować nad mobilną wersją strony. Ważna sprawa, a niestety jakoś zawsze zbiega na dalszy plan.
O to zdecydowanie,. W zasadzie to już taka podstawa przy tworzeniu stron internetowych, blogów i sklepów.
Ooo wszystkie sposoby, które pozwolą mi uniknąć stania na poczcie są na wagę złota! A sama idea smart living i mądre podejście do wielu spraw mogą nam znacznie ułatwić codzienną organizację i podołanie obowiązkom.
Ja też popieram smart living – ale w sumie dopiero dzięki Twojemu artykułowi dowiedziałam się, że moje zakupy onlina można też tak nazwać 😀 W zasadzie już tylko spożywcze zakupy robię osobiście, reszta – wszystko online 🙂
A próbowałaś spożywcze robić online? Bo jak ja spróbowałam to już nie wyobrażam sobie inaczej 🙂
Czas jest największą wartością, no może oprócz zdrowia. Bo wszystko można kupić, ale tych dwóch rzeczy nie:) A jeśli chodzi o Tauron, to jeśli chodzi o dostawców w Polsce, to naprawdę muszę przyznać, że rozwiązania stosowane przez ich firmę, są naprawdę sporym ułatwieniem zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych:)
Piękne podsumowanie <3
Swiadomośc to chyba podstawa.Fajny wpis Madzia 🙂
Bardzo cenne rady. Sama większość też stosuję 🙂