Wiesz co wyróżnia twoją firmę na tle konkurencji? Nie? To czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak to sprawdzić.
Poniższy artykuł powstał w ramach projektu Biznes Up! dla wszystkich przedsiębiorczych i/lub blogujących dziewczyn. Zatem. Jeżeli masz ochotę na więcej przedsiębiorczych ciekawostek, przydatnych w rozwoju własnej marki i chcesz poznać wyniki finansowe mojej firmy – dołącz do nas!
Kiedy uda nam się pozyskać nowego klienta radość nie ma granic, wiadomo. Ale. Dzisiaj zdradzę ci, jak jednym pytaniem, możesz zyskać ogrom wiedzy na swój temat. A konkretnie. Na temat swojej firmy. Po to by wyróżniać firmę na tle konkurencji i pozyskiwać ich jeszcze więcej.
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
etapy procesu sprzedaży
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
Oczywiście nie wiem jak wygląda proces sprzedaży w twojej firmie, ale jeżeli zgodnie ze standardem to, w dużym uproszczeniu, najpewniej składa się z 4 etapów:
I Pierwszy kontakt
II Badanie potrzeb klienta
III Prezentacja oferty i walka z obiekcjami
IV Finalizacja pozytywna (sprzedaż) lub negatywna (brak sprzedaży)
Jak łatwo się domyślić pytań, które zadajesz klientowi (a klient tobie) na poszczególnych etapach, jest ogrom. Stawiam jednak dolary przeciwko orzechom, że to, które mam na myśli zadaje bardzo mało osób. Bo jasne. Potrzeby trzeba zbadać. Jasne. Klient wyartykułować swoje wątpliwości też jakoś musi, ale żeby pozycjonować się na tle konkurencji to już jakby inna bajka.
A kto pyta ten i odpowiedź dostanie. Zatem. Domyślasz się jakie pytanie jest kluczowe z punktu widzenia twojego biznesu i/lub bloga? Podpowiem.
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
„Co przekonało cię do współpracy ze mną/naszą firmą?”
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
To pytanie jest naprawdę genialne w swojej prostocie. Zadaję je najczęściej po podpisaniu umowy, klientom, którzy decydują się na stworzenie strony www lub bloga w Monkey Business | mnkb, przy czym z naszych rozmów wynika, że wysyłali zapytania do kilku firm. Inaczej mówiąc mają punkt odniesienia. Odpowiedzi mogą być oczywiście różne.
Bo najkrótszy czas realizacji.
Bo najniższa cena.
Bo fajna komunikacja.
Bo ciekawe portfolio.
Bo podobny zmysł estetyczny.
Bo rekomendacje.
Bo bogaty pakiet usług w ramach wyceny.
A co daje ci odpowiedź na to pytanie? Już tłumaczę.
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
oto co może wyróżniać twoją firmę na tle konkurencji
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
Jeśli dobrze się przyjrzysz to zauważysz, że powyższa (przykładowa) lista to nic innego, jak mocne strony twojego biznesu, stanowiące wyróżniki na tle konkurencji. A skoro już masz tę wiedzę to grzech jej nie wykorzystać, prawda? I tak.
Większość klientów podaje krótki czas realizacji? Doskonale. Wyeksponuj na swojej stronie tę informację – najpewniej przyciągnie innych, którym na czasie zależy.
Klienci zwracają uwagę, że przyciągnęły ich do ciebie, twoje oryginalne pomysły i ciekawe portfolio? Wesz już zatem, że warto swoje portfolio częściej aktualizować i podejmować się nietuzinkowych projektów, które je wzbogacą.
A może klienci wskazują niską cenę? Tutaj możesz działać dwutorowo. Chcesz konkurować ceną? Super! Cel osiągnięty. Nigdy nie było to twoim zamiarem? Oznacza to, że zaniżyłaś cenę – też cenna nauka, odrób lekcję i nie powtarzaj tego błędu w przyszłości.
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
na zakończenie
co może wyróżniać firmę na tle konkurencji
Jeżeli natomiast do współpracy nie dojdzie, a wiem, że klient zbierał oferty od różnych firm – również zadaję pytanie. Tylko tym razem o powody, dla których klient zdecydował się na konkurencję. Odpowiedź to wskazówki, co do obszarów nad którymi w swojej firmie warto popracować.
Bo nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej, prawda?
Powyższy artykuł powstał w ramach projektu Biznes Up!. Jeżeli uważasz, że jest wartościowy i chcesz poznać finansową skalę mojej działalności – nie zwlekaj. Weź udział w projekcie Biznes Up! dla wszystkich przedsiębiorczych i/lub blogujących dziewczyn, a raz w tygodniu dostaniesz ode mnie maila z bardzo przedsiębiorczymi ciekawostkami.
15 Komentarze
POROZMAWIAJMY
Takie bardzo proste pytanie pozwala uzyskać ogrom wiadomości 🙂
Zadajesz je u siebie?
Niby takie proste są te pytania, a ile odpowiedzi możemy uzyskać, których nawet mozemy się nie spodziewać. Czasem mała błahostka decyduje o odejściu lub pozyskaniu klienta 🙂
Czy mała, czy duża nie ma znaczenia – ważne, że działa albo nie działa. Zadajesz takie pytanie w swojej firmie?
A w tej drugiej sytuacji dostajesz odpowiedź? 😉
Często.
To pierwsze pytanie, jakie sobie zadałam, kiedy zakładałam firmę. Później oczywiście odpowiedź ewoluowała w miarę upływu czasu, jednak przyjemnie było widzieć, że wyznacza się trendy konkurencji. 🙂
A podasz jakieś przykłady trendów? Zadawałeś je sobie, a nie klientom?
Pisałam o konkurencji, nie klientach. Choćby tworzenie pierwszej gazetki internetowej poświęconej public relations. 🙂
Ja właśnie jestem jakby na rozdrożu i sama nie wiem co robić. Czekam na dotację i jeżeli się uda ja otrzymać ruszę z formą. Dziękuję i bardzo się cieszę, że znajduje u Ciebie masę wartościowej wiedzy i informacji.
To ja dziękuję i zapraszam częściej. Trzymam też kciuk za dotację 🙂
Właściwie często klienci sami mówią mi, co im się spodobało, ale może dlatego że tworzę ilustracje to to samo się jakoś nasuwa? Dziękuję za podpowiedź, będę dodatkowo pytać tych, którzy o tym nie wspominają. Niby to takie oczywiste, a jednak prostota to moc 🙂
Hejka, bardzo przydatny artykuł.
Byle tylko firma nie wyróżniała się negatywnie!
Różne są strategie na…rozgłos i promocję.