magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Jedno ważne pytanie, które warto zadać swoim klientom

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
15 komentarzy
4 MIN READ

Wiesz co wyróżnia twoją firmę na tle konkurencji? Nie? To czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak to sprawdzić.


Poniższy artykuł powstał w ramach projektu Biznes Up! dla wszystkich przedsiębiorczych i/lub blogujących dziewczyn. Zatem. Jeżeli masz ochotę na więcej przedsiębiorczych ciekawostek, przydatnych w rozwoju własnej marki i chcesz poznać wyniki finansowe mojej firmy – dołącz do nas!

Kiedy uda nam się pozyskać nowego klienta radość nie ma granic, wiadomo. Ale. Dzisiaj zdradzę ci, jak jednym pytaniem, możesz zyskać ogrom wiedzy na swój temat. A konkretnie. Na temat swojej firmy. Po to by wyróżniać firmę na tle konkurencji i pozyskiwać ich jeszcze więcej.

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

etapy procesu sprzedaży

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

Oczywiście nie wiem  jak wygląda proces sprzedaży w twojej firmie, ale jeżeli zgodnie ze standardem to, w dużym uproszczeniu, najpewniej składa się z 4 etapów:

I Pierwszy kontakt
II Badanie potrzeb klienta
III Prezentacja oferty i walka z obiekcjami
IV Finalizacja pozytywna (sprzedaż) lub negatywna (brak sprzedaży)

Jak łatwo się domyślić pytań, które zadajesz klientowi (a klient tobie) na poszczególnych etapach, jest ogrom. Stawiam jednak dolary przeciwko orzechom, że to, które mam na myśli zadaje bardzo mało osób. Bo jasne. Potrzeby trzeba zbadać. Jasne. Klient wyartykułować swoje wątpliwości też jakoś musi, ale żeby pozycjonować się na tle konkurencji to już jakby inna bajka.

A kto pyta ten i odpowiedź dostanie. Zatem. Domyślasz się jakie pytanie jest kluczowe z punktu widzenia twojego biznesu i/lub bloga? Podpowiem.

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

„Co przekonało cię do współpracy ze mną/naszą firmą?”

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

To pytanie jest naprawdę genialne w swojej prostocie. Zadaję je najczęściej po podpisaniu umowy, klientom, którzy decydują się na stworzenie strony www lub bloga w Monkey Business | mnkb, przy czym z naszych rozmów wynika, że wysyłali zapytania do kilku firm. Inaczej mówiąc mają punkt odniesienia. Odpowiedzi mogą być oczywiście różne.

Bo najkrótszy czas realizacji.
Bo najniższa cena.
Bo fajna komunikacja.
Bo ciekawe portfolio.
Bo podobny zmysł estetyczny.
Bo rekomendacje.
Bo bogaty pakiet usług w ramach wyceny.

A co daje ci odpowiedź na to pytanie? Już tłumaczę.

pułapka zamrożonej konsekwencji

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

oto co może wyróżniać twoją firmę na tle konkurencji

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

Jeśli dobrze się przyjrzysz to zauważysz, że powyższa (przykładowa) lista to nic innego, jak mocne strony twojego biznesu, stanowiące wyróżniki na tle konkurencji. A skoro już masz tę wiedzę to grzech jej nie wykorzystać, prawda? I tak.

Większość klientów podaje krótki czas realizacji? Doskonale. Wyeksponuj na swojej stronie tę informację – najpewniej przyciągnie innych, którym na czasie zależy.

zarządzanie projektami

Klienci zwracają uwagę, że przyciągnęły ich do ciebie, twoje oryginalne pomysły i ciekawe portfolio? Wesz już zatem, że warto swoje portfolio częściej aktualizować i podejmować się nietuzinkowych projektów, które je wzbogacą.

A może klienci wskazują niską cenę? Tutaj możesz działać dwutorowo. Chcesz konkurować ceną? Super! Cel osiągnięty. Nigdy nie było to twoim zamiarem? Oznacza to, że zaniżyłaś cenę – też cenna nauka, odrób lekcję i nie powtarzaj tego błędu w przyszłości.

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

na zakończenie

co może wyróżniać firmę na tle konkurencji

Jeżeli natomiast do współpracy nie dojdzie, a wiem, że klient zbierał oferty od różnych firm – również zadaję pytanie. Tylko tym razem o powody, dla których klient zdecydował się na konkurencję. Odpowiedź to wskazówki, co do obszarów nad którymi w swojej firmie warto popracować.

Bo nigdy nie jest tak dobrze, aby nie mogło być lepiej, prawda?

with L O V Ę
magda

Powyższy artykuł powstał w ramach projektu Biznes Up!. Jeżeli uważasz, że jest wartościowy i chcesz poznać finansową skalę mojej działalności – nie zwlekaj. Weź udział w projekcie Biznes Up! dla wszystkich przedsiębiorczych i/lub blogujących dziewczyn, a raz w tygodniu dostaniesz ode mnie maila z bardzo przedsiębiorczymi ciekawostkami.

850

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
CEL
FIRMA
KLIENCI
KONKURENCJA
PIENIĄDZE
SPRZEDAŻ
START-UP
TIPS&TRICS
ZARZĄDZANIE
← WCZEŚNIEJSZE
Czego szukają pracodawcy u kandydatów do pracy? Oto odpowiedź na odwieczne pytanie
PÓŹNIEJSZE →
Teoria porażki. Potęga niepowodzeń. Przepis na sukces.

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

15 Komentarze

on Jedno ważne pytanie, które warto zadać swoim klientom.
  1. Olga
    2 listopada 2018 @ 19:07
    -
    Odpowiedz

    Takie bardzo proste pytanie pozwala uzyskać ogrom wiadomości 🙂

    • Magda Ostrowska
      3 listopada 2018 @ 10:54
      -
      Odpowiedz

      Zadajesz je u siebie?

  2. Klaudia
    2 listopada 2018 @ 21:21
    -
    Odpowiedz

    Niby takie proste są te pytania, a ile odpowiedzi możemy uzyskać, których nawet mozemy się nie spodziewać. Czasem mała błahostka decyduje o odejściu lub pozyskaniu klienta 🙂

    • Magda Ostrowska
      3 listopada 2018 @ 10:55
      -
      Odpowiedz

      Czy mała, czy duża nie ma znaczenia – ważne, że działa albo nie działa. Zadajesz takie pytanie w swojej firmie?

  3. Hamak Life
    2 listopada 2018 @ 22:22
    -
    Odpowiedz

    A w tej drugiej sytuacji dostajesz odpowiedź? 😉

    • Magda Ostrowska
      3 listopada 2018 @ 10:57
      -
      Odpowiedz

      Często.

  4. Bookendorfina Izabela Pycio
    3 listopada 2018 @ 07:10
    -
    Odpowiedz

    To pierwsze pytanie, jakie sobie zadałam, kiedy zakładałam firmę. Później oczywiście odpowiedź ewoluowała w miarę upływu czasu, jednak przyjemnie było widzieć, że wyznacza się trendy konkurencji. 🙂

    • Magda Ostrowska
      3 listopada 2018 @ 10:56
      -
      Odpowiedz

      A podasz jakieś przykłady trendów? Zadawałeś je sobie, a nie klientom?

      • Bookendorfina Izabela Pycio
        6 listopada 2018 @ 10:14
        -
        Odpowiedz

        Pisałam o konkurencji, nie klientach. Choćby tworzenie pierwszej gazetki internetowej poświęconej public relations. 🙂

  5. Małgorzata Ostrowska
    4 listopada 2018 @ 02:08
    -
    Odpowiedz

    Ja właśnie jestem jakby na rozdrożu i sama nie wiem co robić. Czekam na dotację i jeżeli się uda ja otrzymać ruszę z formą. Dziękuję i bardzo się cieszę, że znajduje u Ciebie masę wartościowej wiedzy i informacji.

    • Magda Ostrowska
      9 listopada 2018 @ 13:33
      -
      Odpowiedz

      To ja dziękuję i zapraszam częściej. Trzymam też kciuk za dotację 🙂

  6. Dagmara Sen
    5 listopada 2018 @ 18:34
    -
    Odpowiedz

    Właściwie często klienci sami mówią mi, co im się spodobało, ale może dlatego że tworzę ilustracje to to samo się jakoś nasuwa? Dziękuję za podpowiedź, będę dodatkowo pytać tych, którzy o tym nie wspominają. Niby to takie oczywiste, a jednak prostota to moc 🙂

  7. Paweł
    6 listopada 2018 @ 09:32
    -
    Odpowiedz

    Hejka, bardzo przydatny artykuł.

  8. Monika Kilijańska
    8 listopada 2018 @ 20:19
    -
    Odpowiedz

    Byle tylko firma nie wyróżniała się negatywnie!

    • Magda Ostrowska
      9 listopada 2018 @ 13:34
      -
      Odpowiedz

      Różne są strategie na…rozgłos i promocję.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Lider, czyli kto? | O talencie przywódczym, dylematach pracodawców i słabych menadżerach

Posted by Magda Ostrowska

Lider, czyli kto? To ciekawe pytanie, na które za chwilę postaram się odpowiedzieć. Ale. To nie będzie miły tekst, bo wielu czytającym …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, MĄDROŚCI, NA ETACIE
6 MIN READ

„Czarna wizja” czyli moja ulubiona strategia projektowa

Posted by Magda Ostrowska

Czarna wizja to strategia, która powinna ci towarzyszyć przed każdym nowym projektem. Chodź. Nauczę cię jak snuć wizję taką najczarniejszą z …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
6 MIN READ

Rekrutacja w małej firmie | Najcześciej popełniane błędy

Posted by Magda Ostrowska

Masz coraz więcej klientów? Cieszysz się, a jedocześnie czujesz, że dochodzisz do ściany? Chcesz oddelegować część swoich obowiązków i rozwijać firmę? Doskonale. …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
8 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Jedno ważne pytanie, które warto zadać swoim klientom | Dopracowani
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej