magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Jak zatrzymać klienta?

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
14 komentarzy
4 MIN READ

W większości biznesów utrzymanie klienta jest tańsze, niż pozyskanie nowego. Zatem. Jak zatrzymać klienta? O czym warto pamiętać, by klienci do nas wracali?


jak zatrzymać klienta

6 sposobów na zatrzymanie klienta

jak zatrzymać klienta

  1. Rozwój oferty i produktu – najgorsze co może spotkać przedsiębiorcę to stagnacja. Jeżeli więc od lat, twoja oferta się nie zmienia, produkt nie jest udoskonalany, przez co zamiast iść z duchem czasu stoisz w miejscu – jest duża szansa, że klient odejdzie do konkurencji. Do konkurencji, która trzyma rękę na pulsie i wie co się w jej branży zmienia. Bo to jest tak, że lubię retro, lubię vintage, ale tylko wtedy gdy mówimy o stylu, a nie wymówce.
    zarządzanie projektami
  2. Wysoka jakość usług – prawda jest taka, że jeżeli jakość twoich usług nie jest najwyższa, pozyskasz klienta, ale rozważając kolejne zlecenie – wybierze konkurencję. Sama zapewne nie lubisz męczyć się z klientami, z którymi trudno ci się porozumieć, dlaczego więc twój klient ma się męczyć z tobą? Żaden klient nie będzie ci lojalny, jeżeli nie spełnisz jego podstawowych oczekiwań dot. jakości produktu/usługi i obsługi.
  3. Obsługa posprzedażowa – jeżeli uważasz, że twoja współpraca z klientem, kończy się z chwilą wysłania produktu lub realizacji usługi to ponownie apeluję o odwołanie się do własnych doświadczeń. Zdarzyło ci się kiedyś zrezygnować z zakupu, bo wiesz, że dana firma, co do zasady nie uznaje reklamacji? Albo nijak nie możesz dodzwonić się do obsługi klienta, patrz usługi telekomunikacyjne? No właśnie. Podobnie jest i w twojej firmie, choć najpewniej na mniejszą skalę. Jeżeli więc po finalnym rozliczeniu, kontakt z tobą jest niemożliwy. Albo. Jeżeli nigdy nie uwzględniasz reklamacji i bronisz się przed zwrotami. Nie licz, że dojdzie do ponownej współpracy.
  4. Uczciwa sprzedaż – każdemu przedsiębiorcy zależy na sprzedaży, nie każdy jednak pamięta, że fizyczna sprzedaż to efekt uboczny zaspokojonej potrzeby. Wiem to ja, wie twój klient. Jeżeli więc sprzedasz mu coś, co nijak ma się do składanych przez ciebie obietnic i jego potrzeb, na pewno poczuje się oszukany, nie wróci, a co więcej – zniechęci innych do korzystania z twoich usług.
  5. Troska o stałych klientów – to taki totalny abstrakt, gdy dwoisz się i troisz aby przygotować atrakcyjną ofertę dla nowych klientów, a zapominasz o stałych. Na pewno znasz to z własnego doświadczenia – wkurza, prawda? Jako klientka zapewne wolisz zrezygnować z usługi by ponownie stać się nowym klientem i skorzystać z atrakcyjniejszej oferty – często w konkurencyjnej firmie. Nie popełniaj tego błędu we własnej firmie. Bo to strata czasu, ryzyko utraty klienta i pieniędzy. Inaczej mówiąc. Nijak się nie kalkuluje.
  6. Relacje – jestem gorącą zwolenniczką sprzedaży relacyjnej, gdzie masz możliwość kontaktu z klientem, zapytania o wrażenia z dotychczasowej współpracy i stworzenie takiej prawdziwej, biznesowej więzi. Ważna uwaga. Jeżeli czytając to pomyślałaś o mailingu ze świątecznymi życzeniami – odpuść. Bo to nie ma nic wspólnego z prawdziwymi relacjami. Naprawdę lepiej zadbać o 3 klientów skutecznie, niż o wszystkich – ze zwrotem 0%.

jak zatrzymać klienta

na zakończenie

jak zatrzymać klienta
Jestem pewna, tak totalnie i bez cienia wątpliwości, że ludzie co do zasady, nie lubią się przemęczać. Zatem. Jeżeli spełnisz powyższe kryteria, nie dasz klientowi powodu, dla którego ma szukać innej oferty. Wyjątek stanowi sytuacja, w której to cena była podstawowym kryterium wyboru. Wówczas po prostu rozważ, czy ten klient na pewno jest tym wartościowym. Oczywiście z punktu widzenia twojego biznesu. Bo prawda jest taka, że nie każdego klienta po prostu opłaca się zatrzymywać.
with L O V Ę
magda

A jeżeli dla odmiany masz ochotę na same bezeceństwa i tylko kilka mądrości, polub mnie na Facebooku. Znajdziesz tam dużo śmiechostek, mało konkretów i wszystko co trzeba wiedzieć, aby być na bieżąco z moimi poczynaniami, o!

833

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
FIRMA
KLIENCI
PIENIĄDZE
SPRZEDAŻ
← WCZEŚNIEJSZE
10 typów współpracowników, których spotkasz w niemal każdej korpopracy
PÓŹNIEJSZE →
Jestem leniwa, jak to zmienić? Wcale nie musisz

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

14 Komentarze

on Jak zatrzymać klienta?.
  1. Vai Bewitched
    21 września 2018 @ 11:16
    -
    Odpowiedz

    Wszystkie porady bardzo w punkt. Też stawiam na to, by Klienci wracali, stawali się tym stałymi. Warto!

  2. Aneta
    21 września 2018 @ 11:22
    -
    Odpowiedz

    To wydaje się bardzo logiczne, choć ja w Wietnamie obserwuje coś zgoła innego. Tutaj niekiedy odnosi się wrażenie, że wolą pozyskiwać nowych niż dbać o tych, którzy już są. Nasi znajomi też mają podobne odczucia. 🙂

    • Magda Ostrowska
      24 września 2018 @ 09:44
      -
      Odpowiedz

      To nie tylko wrażenie i nie tylko w Wietnamie, w Polsce również często firmy stawiają na pozyskanie nowych klientów, a nie stałych. Często dzieje się tak w firmach, które wiedzą, że ich oferta nie jest doskonała więc łatwiej im pozyskać niż utrzymać klienta. W moim odczuciu to słabe, ale jak widać po wielu firmach – działa.

  3. Aleksandra Załęska
    21 września 2018 @ 11:34
    -
    Odpowiedz

    Cenne porady, nie tylko dla pracowników działu reklamy, ale również dla blogerów 🙂

    • Magda Ostrowska
      24 września 2018 @ 09:46
      -
      Odpowiedz

      Cały blog jest nie tylko dla osób prowadzących własną firmę lub pracujących w korporacjach, ale i dla blogerów. Wystarczy dostrzegać pewne analogie.

  4. Świat Toli
    21 września 2018 @ 11:44
    -
    Odpowiedz

    Wszystko jest ważne, klient musi być przekonany, że chce z nami współpracować.

  5. Anika
    21 września 2018 @ 11:59
    -
    Odpowiedz

    Super porady, konkretnie i na temat, na pewno je wykorzystam .

  6. Agnieszka
    21 września 2018 @ 12:01
    -
    Odpowiedz

    Czasami mam wrażenie, że firmy o tym zapominają i siadają na laurach, gdy już tego klienta zdobędą

    • Magda Ostrowska
      24 września 2018 @ 09:46
      -
      Odpowiedz

      Często to nie jest nawet kwestia „osiadania na laurach”, a strategia biznesowa.

  7. Bookendorfina Izabela Pycio
    21 września 2018 @ 19:01
    -
    Odpowiedz

    Klienci też wolą sprawdzoną i przetestowaną firmę, gdzie współpraca świetnie się układa, niż poszukiwać nowej opartej ryzykiem.

  8. Adriana
    22 września 2018 @ 09:02
    -
    Odpowiedz

    Powinnaś te rady wysłać operatorom sieci komórkowych – i mówię serio. Lapidarnie ujęte bardzo ważne kwestie, które mocno przekładają się i na wizerunek i na dochód firmy, ale niektórzy zdają się o tym nie wiedzieć.

    • Magda Ostrowska
      24 września 2018 @ 09:48
      -
      Odpowiedz

      Myślę, że wiedzą o tym doskonale, po prostu wybrali taką strategię wiedząc, że sama oferta to nie wszystko, a na satysfakcję składa się też np. obsługa klienta, która w takich firmach często kuleje.

  9. Weronika
    28 września 2018 @ 09:03
    -
    Odpowiedz

    Wszystkie te przykłady przywołują mi na myśl jedną z form telekomunikacyjnych, z których usług ostatnio zrezygnowałam, właśnie przez całkowicie odwrotne podejście do klienta niż to, które opisujesz. Nie wiem, jakim cudem takie praktyki utrzymują daną firmę na rynku i to na bardzo wysokiej pozycji.

    • Magda Ostrowska
      28 września 2018 @ 09:28
      -
      Odpowiedz

      To raczej nie jest przypadek, a całkiem przemyślana strategia. Tam, gdzie na skutek efektu skali, firma nie jest w stanie zapewnić satysfakcjonującej obsługi klienta, po prostu kładzie nacisk na pozyskanie nowych, którzy zapełnią lukę po tych, którzy odejdą. I dla nich pozyskanie nowych klientów jest po prostu tańsze, niż zatrzymanie obecnych – czyli dokładnie odwrotnie niż w małych firmach.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

A co, jeśli się nie uda?

Posted by Magda Ostrowska

Kiedy w twojej głowie zrodzi się pomysł porzucenia pracy na etacie na rzecz własnej działalności bardzo często, a w zasadzie zawsze …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
4 MIN READ

Case study 2.0 – GRUPA DOCELOWA

Posted by Magda Ostrowska

Zapraszam na drugą odsłonę cyklu #mnkb w ramach którego, na naszym bardzo konkretnym przykładzie opowiadam o kulisach powstawania marki. Bierz i czerp z …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
10 MIN READ

Wypalenie zawodowe czy przepracowanie?

Posted by Magda Ostrowska

Rok 2017 zaczął się dla mnie bardzo intensywnie. Nie skłamię jeśli powiem, że na własne życzenie. Od początku tego roku zakończyłam więcej …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
12 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Jak zatrzymać klienta? | O pracy i przedsiębiorczym stylu życia
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej