magda ostrowska

Cześć, mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam co najmniej pięć. Hmm. Hmm. Mhm.

Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu. Zawodowo robię fajne blogi dla fajnych blogerek i strony www dla freelancerek, a od 13 lat prowadzę szkolenia dla firm z obszaru zarządzania zespołem, standardów sprzedaży, organizacji i zarządzania projektami. 

Na pracowitym blogu, dzielę się swoją wiedzą, doświadczeniem i pokazuje na własnym przykładzie, że naprawdę można czerpać przyjemność z pracy, biznesu i realizacji własnych projektów. Ale. Znajdziesz tu także prorozwojowe bezeceństwa i uwielbienie dla nicnierobienia.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • NARZĘDZIA
  • RAPORTY $
  • FAJNE BLOGI
  • DO POBRANIA
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • RAPORTY $
  • PREZENTY
    • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
    • DO POBRANIA
    • NARZĘDZIA
  • E-BOOK
  • KURS
  • WSPÓŁPRACA
  • SKLEP

Płacisz? Zaufaj!

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, MĄDROŚCI
-
32 komentarze
4 MIN READ

O gustach podobno się nie rozmawia. Zatem. Porozmawiajmy.

Rzecz się ma o współpracy na linii klient-wykonawca w branży kreatywnej, gdzie wiele to kwestia gustu, wizji i aspektów wizualnych trudno mierzalnych. Za przykład posłuży mi tworzenie stron www i blogów, bo naturalnie jest mi to obszar najbliższy. Ale.

Nie będę pisała o tym, jak stworzyć fajnego bloga zorientowanego na czytelnika, gdyż temu poświęcam cały projekt Blogometamorfoza. Nie powiem ci, że strona firmowa powinna przede wszystkim wspierać realizację twojego celu biznesowego, więc na początek kluczowy jest moduł o firmie, oferta i kontakt, a portfolio to dodatek, pod warunkiem, że sama jesteś, swoją najlepszą reklamą. Nie napiszę również, że zarówno blog, jak i strona dla twojego biznesu powinna być intuicyjna dla odwiedzających i łatwa w zarządzaniu dla ciebie. Nic z tych rzeczy.

Napiszę natomiast, że strona ma być profesjonalna. Ma być ciekawa wizualnie i zaskakująca. Ma być zgodna z trendami, nawet jeśli wyprzedzają twoją branżę. Nie wiesz co to znaczy? Nie znasz się na tym? Zaufaj specjaliście. O ile faktycznie zdecydujesz się na usługi specjalisty, bo najczęściej to nie są ci z najniższymi cenami na rynku.
profesjonalizm

profesjonalizm

profesjonalizm
To osoba, która sprzedaje swoje usługi w danej branży powinna wiedzieć najlepiej co działa, co nie działa i trzymać rękę na pulsie w swoim obszarze specjalizacji. To specjalista znajdzie wypadkową twoich oczekiwań i obowiązujących trendów z korzyścią dla twojego biznesu, zamiast skupiać się na samych oczekiwaniach. Naprawdę nie ma sensu dyskutować czy założyłabyś to co Joanna Horodyńska albo Karla Gruszecka, bo naturalnie nie musisz ubierać się jak one, ale zaufaj, że znają się na modzie.
Tak samo z graficzką, ilustratorką, projektantką czy fotografką. One wiedzą, co się sprawdza, a co nie. Ale nie z samej racji wykonywanego zawodu. O nie. Z racji bycia profesjonalistką. Wówczas nawet jeśli się pomylą, błąd swój naprawią i jeszcze przyznają ci rację. Bo błąd nie świadczy o braku profesjonalizmu. Brak skuteczności działań, już tak.
Kiedy zaczynałam z Ctrl Alt Create, nie miałam w portfolio nic, poza swoją stroną – wystarczyło. Kiedy zaczynałam z Monkey Business celowo nie dodałam portfolio, bo chciałam jako wizytówkę przedstawiać blog, na którym właśnie jesteś. I tak się stało. Większość klientów zaczyna wiadomość od słów masz super blog, chciałabym taki sam.
Czy komuś zrobiłam taki sam? Naturalnie nikomu, bo nie o tworzenie kopii tu chodzi. Ale ufali mi, gdy im coś rekomendowałam, bo znali moje możliwości. I tak właśnie najlepiej dobierać wykonawców. Nie przez nicniewnoszące zwroty sprzedażowe, a to jak sami się prezentują. Bo specjalista wszystko, co robi dla siebie, może zrobić i dla swoich klientów.
profesjonalizm

oceń po okładce

profesjonalizm
Nie każdy musi być estetą i mieć wysublimowany gust, ale jeśli wiem, że nie wiem to proszę kogoś by mi pomógł, prawda? No po to chyba właśnie komuś płacisz, bo podoba ci się jego praca i masz zaufanie. Ja dokładnie z tego samego względu wybieram fryzjera. Nie znam się, ale ufam.
Bo w tym cały jest ambaras, że sama może faktycznie nie oceniasz książki po okładce i z lubością zaczytujesz się w ofercie firmy na stronie, która wygląda jak z początku XX wieku, ale uwierz, że większość ludzi obytych w internetach tego nie zrobi. Pytanie czy wśród nich są osoby do których chcesz dotrzeć z ofertą – jeżeli tak, cóż.
Pójdą do innej firmy, której strona, na pierwszy rzut oka pokaże – tak, jesteśmy profesjonalni, nasz biznes jest nowoczesny, idziemy z duchem czasów, w których żyjemy. Tak, jesteśmy swoją najlepszą wizytówką, bo nie warto ufać firmom, w których szewc bez butów chodzi. Nie dzisiaj. Nie kiedy konkurencja jest tak ogromna.
Dlatego płacisz? Zaufaj! A jeżeli płacisz, a zaufania nie masz to znaczy, że źle wybrałaś.
with L O V Ę
magda

zarządzanie projektami
121

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
BIZNES
BLOG
BLOGOMETAMORFOZA
BRANŻA KREATYWNA
GRAFIKA
KREATYWNOŚĆ
TIPS&TRICS
← WCZEŚNIEJSZE
A ty ile czasu dzisiaj zmarnowałaś?
PÓŹNIEJSZE →
Dziewczyny! Odpuśćcie.

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

32 Komentarze

on Płacisz? Zaufaj!.
  1. Wesellerka
    14 sierpnia 2018 @ 13:19
    -
    Odpowiedz

    Gorzej, jak się ma ograniczone fundusze i nie ma co ufać, tylko stawiać stronę na bodybuilderze 😀 Jak w końcu zarobię kasę, to na pewno zaufam profesjonaliście.
    Mam jednak problemy z zaufaniem gościowi, który ma mi wyspawać nogi do biurka i przykręcić je do blatu, który był robiony na zamówienie :O 😀

    • Magda Ostrowska
      14 sierpnia 2018 @ 13:38
      -
      Odpowiedz

      Nie masz funduszy. Nie płacisz. Nie ma tematu. Ale ja dzisiaj nie o tym 🙂

  2. Turkusowa
    14 sierpnia 2018 @ 13:54
    -
    Odpowiedz

    I bardzo dobrze napisany tekst :-). Biorę sobie do serca

  3. Hanna
    14 sierpnia 2018 @ 15:46
    -
    Odpowiedz

    Świetnie to wszystko napisałaś. Właśnie od tego są specjaliści i warto im zaufać. A ci naprawdę najlepsi nie tylko zrobią coś nowoczesnego i profesjonalnego, ale i przy okazji zrobią wszystko, żeby poczuć biznes swojego klienta. I tak właśnie rodzą się doskonałe projekty 🙂

    • Magda Ostrowska
      14 sierpnia 2018 @ 16:23
      -
      Odpowiedz

      Otóż dokładnie. Tak powstają najlepsze projekty 🙂

  4. Karola
    14 sierpnia 2018 @ 17:01
    -
    Odpowiedz

    Chyba w każdej branży najlepiej ufać specjalistom. Właściwie wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś się na czymś nie zna, to powinien takiego znaleźć, a nie robić coś na własną rękę. Efekty bywają straszne 😉

    • Magda Ostrowska
      15 sierpnia 2018 @ 08:48
      -
      Odpowiedz

      Absolutna zgoda, temat dotyczy każdej branży, a skupiłam się na kreatywnej, bo tu wchodzi w grę dużo wizualnych, niemierzalnych efektów.

  5. Pani Podróżnik
    14 sierpnia 2018 @ 17:06
    -
    Odpowiedz

    Ostatnie zadnie pięknie wszystko podsumowuje 🙂 Jednak często o tym czy się dobrze wybrało czy źle dowiadujemy się na końcu współpracy.

  6. Joanna
    14 sierpnia 2018 @ 20:01
    -
    Odpowiedz

    No cóż, niejeden chciałby za pół darmo gruszki na wierzbie. A kreatywności nie da się zmierzyć, wyniki pracy w tej branży widoczne są po miesiącach więc i nic dziwnego, że podchodzić można z rezerwą. Prawda jest jednak taka, że profesjonalizm to dla najlepszych rzecz tak oczywista, że zaufanie jest jakby w pakiecie.

    • Magda Ostrowska
      15 sierpnia 2018 @ 08:49
      -
      Odpowiedz

      O to też pięknie napisane, „zaufanie w pakiecie” <3

  7. Dawid
    15 sierpnia 2018 @ 09:56
    -
    Odpowiedz

    Bardzo ciężko pracuje się z ludźmi, którzy wiedzą wszystko najlepiej. Aż żal patrzeć jak osoba która się zna robi super robotę po czym ktoś wszystko zmienia i zamiast pięknego pierwszego projektu wychodzi jakiś dziwoląg z którym nie wiadomo co zrobić i skąd się to wziął.

    W 100% się z Tobą zgadzam. Jeżeli płacimy za usługi kreatywne ufajmy tym ludziom. Oni naprawdę wiedzą co robią.

    • Magda Ostrowska
      16 sierpnia 2018 @ 10:31
      -
      Odpowiedz

      To fakt, na początku też kilka zleceń zrealizowałam, które po uwagach klienta moim zdaniem straciły bardzo dużo, ale klient nie chciał przyjąć moich argumentów więc po prostu obecnie się nimi nie chwalę 🙂

  8. Aldona
    15 sierpnia 2018 @ 10:12
    -
    Odpowiedz

    To zależy w jakiej branży i do kogo trafiasz. Nadmierna kreatywność i wyprzedzanie o krok epoki często spotyka się z niezrozumieniem, niestety. Pracuję w mediach i widzę, że jednak schlebianie gustom większości wciąż jest w cenie. Ale oczywiście trzeba być kreatywnym, próbować windować to wszystko na wyższy poziom.

    • Magda Ostrowska
      16 sierpnia 2018 @ 10:32
      -
      Odpowiedz

      Oczywiście nie piszę o sztuce, a grafice użytkowej – osób, które wyprzedzają epoki raczej nie ma zbyt wielu.

  9. Patrycja Czubak
    15 sierpnia 2018 @ 15:50
    -
    Odpowiedz

    Stosuje zasadę ograniczonego zaufania, czyli ufam, ale kontroluje sytuację 🙂

  10. Artur Nowak
    15 sierpnia 2018 @ 16:07
    -
    Odpowiedz

    Poruszyłaś bardzo ciekawy temat 😉

  11. Monika Kilijańska
    15 sierpnia 2018 @ 18:36
    -
    Odpowiedz

    Przejeżdżając czasem ulicami dziwię się, że np. ktoś korzysta z usług agencji reklamowych, które reklamują się reklamami-koszmarkami. To istna antyreklama!

    • Magda Ostrowska
      16 sierpnia 2018 @ 10:33
      -
      Odpowiedz

      Fakt, mnie też to zawsze dziwi, ale podejrzewam, że tutaj jedynym kryterium wyboru jest cena.

  12. Żaneta
    15 sierpnia 2018 @ 20:06
    -
    Odpowiedz

    Zasada płacę – rządam na nic się zda bez szacunku i chęci współpracy. Relacja klient – wykonawca nie powinna opierać się wyłącznie na aspekcie finansowym.

  13. Justyna
    15 sierpnia 2018 @ 20:47
    -
    Odpowiedz

    „…ale jeśli wiem, że nie wiem to proszę kogoś by mi pomógł”- słowa, które najlepiej opisują nie tylko kwestie tworzenia bloga, ale i funkcjonowania w społeczeństwie. I wychodzę z założenia, że nie muszę wiedzieć wszystkiego, bo nie jest to po prostu możliwe, nie można być specjalistą od wszystkiego, jednakże z drugiej strony- o czym powiedziałaś w artykule- jeśli proszę kogoś o pomoc- to oczekuję profesjonalizmu.
    Świetny tekst!

    • Magda Ostrowska
      16 sierpnia 2018 @ 10:34
      -
      Odpowiedz

      Cieszę się, że Ci się spodobał i zapraszam Justyna częściej 🙂

  14. Natalia
    15 sierpnia 2018 @ 21:41
    -
    Odpowiedz

    Świetna robota. Powodzenia w dalszym rozkręcaniu strony!

  15. Life by MARCELKA
    15 sierpnia 2018 @ 23:55
    -
    Odpowiedz

    jak zawsze tekst trafiony w punkt!

  16. Zwykła Matka
    16 sierpnia 2018 @ 08:28
    -
    Odpowiedz

    Pieniądze to nie wszystko, jak się komuś coś zleca to liczy się zaufanie!

  17. Dominika
    16 sierpnia 2018 @ 10:23
    -
    Odpowiedz

    dokładnie! napisane w sam punkt! podpisuję się pod tym rękami i nogami!

  18. Ania
    16 sierpnia 2018 @ 12:35
    -
    Odpowiedz

    Nic dodać, nic ująć! Obserwuję Cię od dłuższego czasu i jestem pod wrażeniem jak to wszystko organizujesz! Jesteś dla mnie przykładem!

    • Magda Ostrowska
      16 sierpnia 2018 @ 14:12
      -
      Odpowiedz

      To bardzo miłe co napisałaś – dziękuję i zapraszam częściej 🙂

  19. Świat Toli
    17 sierpnia 2018 @ 17:19
    -
    Odpowiedz

    Podziwiam Cię.

  20. Ciekawska Magdalena
    19 sierpnia 2018 @ 16:22
    -
    Odpowiedz

    Myślę że obojętnie co robimy powinniśmy zrobić tak jak najlepiej potrafimy

  21. blogierka
    20 sierpnia 2018 @ 00:23
    -
    Odpowiedz

    Podpisuję się pod Twoimi słowami Magda! No i dodam, że nie mogłabyś stworzyć lepszego portfolio niż ten blog :).

    • Magda Ostrowska
      20 sierpnia 2018 @ 10:34
      -
      Odpowiedz

      Haha dzięki, taki był plan:)

  22. Guess What/ Klaudia
    20 sierpnia 2018 @ 16:19
    -
    Odpowiedz

    Warto zaufać profesjonalistom, ale trzeba też mieć to pod kontrolą 🙂

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Case study 2.0 – GRUPA DOCELOWA

Posted by Magda Ostrowska

Zapraszam na drugą odsłonę cyklu #mnkb w ramach którego, na naszym bardzo konkretnym przykładzie opowiadam o kulisach powstawania marki. Bierz i czerp z …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
10 MIN READ

Tego nie ucz się na starcie swojej działalności od Google, Apple i Facebooka

Posted by Magda Ostrowska

Jaka jest różnica między jednoosobową działalnością gospodarczą, a Google, Apple czy Facebookiem? Że nie jest żadną z wyżej wymienionych. Dlatego. Czerpanie dobrych …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
4 MIN READ

Optymizm jest przereklamowany, wolę entuzjazm

Posted by Magda Ostrowska

Naprawdę bardzo fajnie jest, być optymistką. Piszę to całkiem szczerze i bez ukrytej ironii. W swojej pracy jednak, bardziej od optymizmu, …

Czytaj →
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, MĄDROŚCI
5 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2019 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Płacisz? Zaufaj! | Blog o pracy i przedsiębiorczym stylu życia
Facebook
Online Reputation Management
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej