magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

.przepraszam

-
DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
-
5 komentarzy
4 MIN READ

Kiedy zakładasz własną firmę, niezależnie od jej rozmiarów zawsze w tyle głowy pojawia się myśl dotycząca pieniędzy. Co więcej właśnie obawa przed ich brakiem, zgodnie z zasadą „a kto to w ogóle kupi?” powoduje, że ten krok odkładamy w czasie. Często w ogóle rezygnujemy z marzeń przedkładając bezpieczeństwo finansowe wynikające z pracy na etacie, nad niezależność, którą daje własna działalność. No właśnie pieniądze. To chyba oczywiste, że za wykonaną pracę należy się zapłata. Dlaczego zatem tak trudno upomnieć się gdy klient zwleka z realizacją płatności?

.taka sytuacja

Naprawdę wiele można o mnie powiedzieć ale na pewno nie to, że cechuje mnie brak pewności siebie. Znam swoje mocne strony, znam też słabe. Co mocne-eksponuję, co słabe-rozwijam i mam się z tym całkiem dobrze. Próżno szukać dla mnie tematu tabu. A jednak.
Tak to zwykle bywa gdy prowadzisz własną firmę, że najczęściej rozliczasz się w oparciu o FV. Kto pracuje na własny rachunek z całą pewnością wie, że termin realizacji to bardzo umowna data, a czasy jej bezwzględnego dotrzymywania, odeszły w niepamięć. I mnie problem nieterminowych płatności dotyczy, chociaż próbowałam już najróżniejszych sposobów aby zachęcić klientów do terminowej realizacji przelewów. Stałych klientów udało mi się „wyedukować”. Nagminnie pojawia się problem z nowymi.
Kilka dni temu minął termin płatności jednej z wystawionych przeze mnie faktur. Standardowo pierwsze przypomnienie wysyłam po ok. 3 dniach. Tak też postanowiłam uczynić i dzisiaj. Zaczęłam pisać wiadomość i szok. Pierwsze słowo brzmiało, mniej więcej tak:

.przepraszam

No niech mnie piorun strzeli i krew nagła zaleje. Co się ze mną dzieje? Przepraszam? [!sic] Natychmiast usunęłam wiadomość i zaczęłam raz jeszcze. Wysłałam. Słowa przepraszam adresat nie przeczytał. Ja natomiast w odpowiedzi zostałam przeproszona dwukrotnie [jeden raz wystarczyłby w zupełności].
I całkiem pozytywny jest to obrót spraw ale niesmak pozostał. Skąd w mojej głowie pojawiło się to przepraszam? Za co? Że wystawiłam fakturę? Że zrealizowałam zlecenie w terminie? Że klient zamieścił je na swojej stronie i czerpie profity?
Co ciekawsze. Nigdy nie mam problemów z dokonaniem wyceny projektu. Nigdy nie konkurowałam ceną i nie ceną zdobywałam klientów. Otwarcie rozmawiam o pieniądzach i nie stanowi to dla mnie tematu tabu. Nie zazdroszczę innym, że mają więcej i nie czuję się lepsza, gdy ktoś ma mniej. Zatem skąd ta nagła chęć przepraszania?
Jedyny powód jaki przyszedł mi do głowy to zbliżające się terminy płatności podatków, a że rozliczam się w systemie półrocznym to jest to kawał pieniądza i smutek trochę mi doskwiera. Faktycznie, co 6 miesięcy bardzo uważnie przyglądam się terminom realizacji moich faktur. To najbardziej prawdopodobny powód mojej chwilowej niedyspozycji umysłu. I hope. Innych powodów nie biorę pod uwagę – eee WYPARCIE.
Bo widzisz pomimo, że zaliczam się do osób przebojowych i biznes prowadzę już kilka lat i u mnie zdarzają się chwile zwątpienia. Nie jestem robotem. Potraktujmy to jednak jako incydent. Chwilę słabości. Nagłe zaćmienie. Czuję, a nawet wiem, że nie jestem w tym odosobniona dlatego postanowiłam zgłębić temat pieniędzy na blogu, w końcu specjalizuję się w sprzedaży. A tymczasem mam tylko jedno pytanie:

.a ty za co ostatnio przepraszałaś?*

*Proszę pisać, będzie lanie. Sama też zasłużonego klapa przyjmę.

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
CYKL: Pomysł na biznes
EMOCJE
FIRMA
KLIENCI
PIENIĄDZE
SPRZEDAŻ
← WCZEŚNIEJSZE
Człowiek w Social Mediach
PÓŹNIEJSZE →
To nie jest kraj dla skromnych ludzi

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

5 Komentarze

on .przepraszam.
  1. Babownia
    18 lipca 2016 @ 23:48
    -
    Odpowiedz

    Myślę czasami, że to nasze „przepraszam”, to taki grzecznościowy przerywnik. Ono ma tak wiele intonacji i taki różny wydźwięk. Może przepraszamy z przyzwyczajenia, bo od dziecka uczą nas tego, żeby trwać właśnie w tej „przepraszającej” postawie, a walka o swoje prawa jest nie na miejscu, bo biorą nas od razu za osobę awanturniczą i pazerną? Takie postawienie normalności na głowie …

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      20 lipca 2016 @ 12:15
      -
      Odpowiedz

      Zgadzam się w 100% niezmiennie jednak w głowie mam jedno pytanie: „po co?” skoro można po prostu postawić przecinek. Łapię się co krok na tym przepraszaniu ale poprzysięgam walkę sama ze sobą 🙂

  2. Śpieszmy się kochać klientów czyli TYPOLOGIA KLIENTÓW
    12 października 2016 @ 20:06
    -
    Odpowiedz

    […] oszacować w oparciu o historyczne dane, ile zarobisz dzięki temu jednemu, stałemu klientowi. A i terminy realizacji przelewów są bardziej […]

  3. Adam Kwiatkowski
    22 listopada 2016 @ 23:07
    -
    Odpowiedz

    Ja to zdecydowanie za często przepraszam, że żyję. Muszę się tego oduczyć. Bo jak nie, to doprowadzi mnie to jedynie donikąd.

    • Magda Ostrowska | Dopracowani
      22 listopada 2016 @ 23:28
      -
      Odpowiedz

      I właśnie obaliłeś stereotyp, że to tylko domena kobiet <3 Ale nie przepraszaj. Taka postawa nic nie daje, a tylko ogranicza. Faktycznie ślepy zaułek.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

Ładny blog | Jacek Kłosiński

Posted by Magda Ostrowska

Najwyższa pora powiedzieć to wprost, tak jak oceniamy książki po okładce, tak blogi i strony www po ich wyglądzie. Dopiero gdy …

Czytaj →
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH
15 MIN READ

Jak rozprawić się z zalegającymi mailami w pracy, biznesie i blogowaniu?

Posted by Magda Ostrowska

Korzystasz z poczty e-mail? Masz pełną kontrolę nad jej zawartością? Pozazdraszczam. Zaległe maile, na które nie odpisałaś, bo jeszcze nie znalazłaś na …

Czytaj →
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, NA ETACIE
6 MIN READ

Pułapka zamrożonej konsekwencji cz. 1 | Biznes Up!

Posted by Magda Ostrowska

Ile razy słyszałaś, że kluczem do sukcesu jest konsekwencja i wytrwałość? Ja bardzo wiele razy i cały czas zmagam się z bolesnymi …

Czytaj →
DLA BLOGEREK, DLA PRZEDSIĘBIORCZYCH, ROZWOJOWNIA
5 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Przepraszam czyli o pieniądzach i nie-pieniądzach
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej