magda ostrowska

Cześć! Mam na imię Magda. Jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną, a moją supermocą jest „ponadludzki głód wiedzy”. Odkrywam, sprawdzam, testuję, nieustannie się uczę i kręci mnie ogrom randomowych tematów. Ta mnogość zainteresowań spowodowała, że w życiu robiłam już bardzo wiele, a wszystko to w pogoni za satysfakcją z pracy i zawodowym spełnieniem.

Obecnie jestem szefową Klubu PSC, prowadzę też butikową agencje kreatywną, w której robimy fajne strony, blogi, sklepy i platformy kursowe dla twórców internetowych.

Chociaż Przedsiębiorczość to moje drugie imię, na pierwsze mam Magda. Bądźmy w kontakcie.

NAPISZ DO MNIE!

magda@dopracowani.pl

Follow
  • HOME
  • ZACZNIJ TUTAJ
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • BLOGOMETAMORFOZA 4.0
  • PREZENTY
  • BIZNES UP!
  • NARZĘDZIA
  • FAJNE BLOGI
  • KURS ONLINE
  • E-BOOK
  • WSPÓŁPRACA
  • PRACOWITY SKLEP
Follow
  • HOME
  • O MNIE
  • BLOG
  • PODCAST
  • #LubięWiedzieć
  • PREZENTY
  • WSPÓŁPRACA
  • MNKB.PL
  • SKLEP

Social Media w rekrutacji

-
NA ETACIE
-
Brak komentarzy
4 MIN READ

Social Media czyli m.in. Facebook, Instagram, GoldenLine, LinkedIn. Na pewno znasz, a jeżeli nie masz swojego profilu to przynajmniej obiło ci się o ucho. Miej jednak świadomość, że HRabiny również znają. I korzystają.

.Social Media jako narzędzie do poszukiwania kandydatów

Jako narzędzia poszukiwań kandydatów do pracy HRabiny upodobały sobie przede wszystkim portale GoldenLine i LinkedIn. Dają one możliwość uzupełnienia swojego profilu o doświadczenia zawodowe i inne informacje pozycjonujące cię na rynku pracy. Pracodawcy oprócz możliwości zamieszczania ofert pracy, mają również wgląd w twój profil i mogą go ocenić pod względem przydatności na konkretne stanowisko. Co najważniejsze. Robią to.
Osobiście pracy na etacie nie szukam, ale jestem otwarta na różne formy współpracy dlatego profile na ww. portalach posiadam. I co najlepiej świadczy o aktywności HRabin w Social Mediach – miesięcznie dostaję co najmniej kilka zaproszeń do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym. Zatem i ty nie odbieraj sobie tej szansy na nową pracę.
Na ten moment raczej żadna firma nie zrezygnuje z tradycyjnych kanałów pozyskania kandydatów jak np. serwis pracuj.pl ale trend jest silny, a statystyki rosnące. Także apeluję dopracowany-Czytelniku włóż trochę serca w swój wizerunek w Social Mediach. Zadbaj o to by informacje były spójne, a link do profilu zamieść w CV. Jak już pisałam, rekruter jeśli będzie chciał i tak cię znajdzie. Skup jego uwagę na tym co chcesz mu pokazać, a nie na przypadkowych informacjach które może znaleźć z pomocą Google. Co tu dużo mówić, HRabina szuka, ty szukasz. Szukacie czego innego ale cel macie jeden więc odnajdźcie się z korzyścią dla obu stron.

.Social Media jako narzędzie pozyskiwania informacji o kandydacie

Ano właśnie HRabina i tak cię znajdzie. Zazwyczaj dzieje się to już po pierwszej rozmowie rekrutacyjnej kiedy zrobiłeś piorunujące wrażenie. HRabina jednak chce dowiedzieć się więcej, poznać prawdziwego-ciebie. Zaczyna szukać. Wnikliwie. Oj nie ogranicza się. Facebook, Instagram, Twitter. Tak to zdecydowanie Specjalistka ds. Social Media. Zna wszystkie. Profil prywatny czy firmowy? To nie ma znaczenia. Posty, zainteresowania, zdjęcia, grupy, wydarzenia. Wszystko prześwietli.
Czasami, o ile spłynęło mnóstwo aplikacji całe Social-śledztwo rozpoczyna się nawet przed spotkaniem determinując czy do spotkania w ogóle dojdzie.
I w tym miejscu naprawdę chciałabym ci zaprezentować statystyki na temat rezygnacji z kandydata na skutek jego aktywności w Social Mediach ale nie mogę. Bo chociaż skalę zjawiska można znaleźć to próżno szukać rzetelnych raportów dot. wpływu pozyskanych informacji na wynik rekrutacji.
Po pierwsze dlatego, że często w naszym kraju jest to temat tabuuuu bo jakże to tak uskuteczniać podglądactwo? Nie wypada. Po drugie decyzje co do zatrudnienia to nie tylko dokumenty aplikacyjne, rozmowa, sprawdzian kompetencji etc. To także TY jako osoba. Nagle po przeczytaniu kilku komentarzy i obejrzeniu [zapewne] pięknych zdjęć, kandydat stracił w oczach HRabiny. Nie pasuje do profilu pracownika. Na pewno nie wpisze się też w politykę personalną, o wartościach firmy nawet nie wspomnę. Ale z jakiego konkretnie powodu? Przecież w CV jest niemal idealny, a podczas rozmowy wpisał się w 100% w profil kompetencyjny. Intuicja. Podświadomość. Social Media. I jak to ująć w statystykach?

.prośba

Dlatego w trosce o twój wizerunek jako kandydata do pracy, proszę. Proszę cię bądź świadomy swojej aktywności w portalach społecznościowych. Proszę bądź świadomy, że w internecie nic nie ginie i nawet ze Snapchata można zrobić screena. Proszę uzupełnij swoje profile rzetelnie i aktualizuj na bieżąco. A jeśli cokolwiek może ci zaszkodzić, ogranicz dostęp do swojego profilu.

FacebookTwitterBEZECEŃSKIE MAILE

Tagi
HR
KARIERA
PRACA
SOCIAL MEDIA
← WCZEŚNIEJSZE
Jak napisać CV + szablon do pobrania
PÓŹNIEJSZE →
GR[O]W czyli odkryj swoje możliwości

Magda Ostrowska

Mam na imię Magda, jestem zwykłą, chociaż multipotencjalną dziewczyną. Nie lubię się ograniczać, dlatego tego nie robię, a zamiast jednego zawodu – mam, co najmniej pięć. Jestem graficzką, blogerką, menadżerką projektów, HRabiną i trenerką biznesu, dałam więc sobie prawo do mądrowania i pokazuję, że naprawdę można, czerpać przyjemność z wykonywanej pracy. Hmm. Hmm. Mhm.

POROZMAWIAJMY

Bardzo najbardziej chcę poznać Twoje zdanie w temacie. Zostaw komentarz.

Click here to cancel reply

Poczekaj...
Opublikuj

Polecam także

Tego nie możesz pominąć

.bez tytułu

Posted by Magda Ostrowska

Dzisiejszy artykuł piszę w emocjach które naszły mnie po otrzymaniu wiadomości wraz z CV, która to stanowiła „wyrażenie chęci udziału w procesie …

Czytaj →
NA ETACIE
9 MIN READ

Zostałam zwolniona i co dalej

Posted by Magda Ostrowska

Zwolnienie z pracy w korporacyjnych realiach, najczęściej ma miejsce w „piątek o godz. 16”. Nie chcę cię jakoś specjalnie niepokoić. Ale. …

Czytaj →
NA ETACIE, POLECANE
11 MIN READ

Rozmowa vs. Sprzedaż

Posted by Magda Ostrowska

Pamiętasz, że codziennie się sprzedajesz? Na rozmowie rekrutacyjnej również. Ale czy wiesz, że sprzedaż składa się tak naprawdę ze stałych elementów? Każdy …

Czytaj →
NA ETACIE
7 MIN READ

BEZECEŃSKI NEWSLETTER

ZAPISZ SIĘ I URUCHOM LAWINĘ BEZECEŃSKICH MAILI

Linki afiliacyjne

Niektóre linki na blogu, mogą być linkami afiliacyjnymi. Nie lubię ściemniać dlatego dotyczy to tylko produktów, które znam i gorąco polecam. Ich kliknięcie nie powoduje zakupu, a jedynie przenosi na stronę, gdzie możesz go dokonać – po cenie niższej lub regularnej, nigdy wyższej. Ku ogólnej szczęśliwości.

Prawa autorskie

Wszystkie teksty są mojego autorstwa – jeżeli zatem chcesz skorzystać, zapytaj. Jest szansa, że się nie zgodzę, ale pytać zawsze warto. Natomiast z grafik prezentowych możesz swobodnie korzystać na swój użytek czyt. nie są na sprzedaż. with L O V Ę


Mój blog korzysta z plików cookies. Sprawdź zasady korzystania i moją Politykę Prywatności.

 

©2016-2020 Dopracowani. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i wdrożenie: Monkey Business | mnkb

Social Media w rekrutacji | Najbardziej pracowity blog w Polsce (!sic)
Facebook
Online Reputation Management
X
Zamień swoje pomysły w realny plan działania i zrealizuj je – skutecznie! Teraz kupując mojego eBooka o zarządzaniu projektami, Audiobook otrzymasz w prezencie
ODBIERZ AUDIOBOOK W PREZENCIE
Kocham ciastka, pączki i inne słodkości więc i blog Dopracowani jest ich pełen. Inaczej mówiąc wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz na to zgodę. Więcej